Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage pajade helt igår kväll, antingen åt jag något dåligt igår eller för lite... har jättemycket på jobbet så, som man brukar säga, jag har inte tid att bli sjuk :meh:

Dock verkar det repa sig! Lite blåbärssoppa igår och fick i mig en smörgås till slut. Idag lite fil och kaffe :up:

Så ni vet :laugh:
 
Bara för @LadyCovergirl... gårdagens middag ;)

158064781_845038906075726_3617711265854907862_n.jpg
 
Upptäckte ett yttepyttelitet nytt något mörkare födelsemärke. Inte tänkt på om det funnits ett tag eller om jag sett det men inte noterat så värst. Hursomhelst. Så funderade jag över om det är normalt att det kommer nya efter 30. En sida sa att man ska kolla alla nya efter 25. En annan efter 30 och ytterligare en annan säger att man får en peak med allra flest vid 40 och att man efter 40/50 ska dra öronen åt sig om det kommer nya. Jäkla skillnad på 25 års ålder och 50 kände jag och kände att jag googlar inte mer. Helt enkelt: Blir det avvikande ja men då får jag ta tag i det då och kolla, inte va hypokondrisk redan nu. Skön nattsömn när man vaknar till för man får för sig att man har svårt att andas men nä det var ju inte så, somnar om igen. Suuuuck. Hjärnan. Aja. Kallt så nu är en brasa tänd och den ljuvliga doften av kaffe sprider sig
😍
.
 
Blir en lång dag idag för mig igen.
Ska till läkaren på vc nu 8.30 för att kolla upp mitt svullna ben.
Sedan iväg till jobbet. Får skjuta på mina 4 timmar, så jag jobbar idag till 14.30 istället för 12.30
Sedan hem. Packa medicinlådan. Och städa det stora karet
 
Jag vågar nästan inte skriva det här men Adam mår mycket bättre. Han håller vikten utan stödmatning, och är pigg, glad och energisk. Nu ska jag bara lyckas fasa ut smärtlindringen utan att drabbas av ett bakslag. Och med lite förhoppning kommer svaret på hans blodprov idag.
 
Börjar lugna sig lite. Inväntar nytt system och lite hur vi ska jobba. Det är fortfarande kaos men känns ändå skönt att ansvaret ligger inte hos oss nu utan nu inväntar vi svar på hur vi ska börja och vad vi behöver för att hålla igång verksamheten.

Trodde bara det skulle bli ett övertagande men nya anställningsavtal ska skrivas under och de har skjutit sig rejält i foten....

Jag har blivit satt som ansvarig för hela anläggningen vilket innebär att jag SKA ha högre lön.

Nu jäklar Diabetikern ska jag förhandla. *pepp,pepp*

från och med 1/3 är vi anställda av nya företaget
 
Och återigen gr jag runt och är kissnödig men vet att går jag in nu efter att ena kollegan varit där så har det sprutats lukta gott vilket innebär nysningar från helvetet för mig så jag tänker gå runt och vara kissnödig ett tag till.-

Kollegan brukar tänka på att inte spraya men ibland glöms det bort.
 
Imorgon hoppas jag att jag kan börja räkna ned 48 timmar symtomfri. Knappt ens nysit på eftermiddagen/kvällen. Tacka den som kom på att de finns hjälp mot när de gör ont i bihålorna 😝 Klättrar ju på väggarna 😂 Men en sak har jag lärt mig från förr iaf att de egentligen inte är någon ide att försöka göra några större projekt när jag blir sjuk. Förr kunde jag jobba med 40 graders feber ( jobbade med hästar och djur) och vägrade ringa och sjukanmäla mig för de kändes som jag svek. Men man lär sig den hårda vägen. Fast mesta dels varit stilla i helgen förutom några mindre projekt som inte direkt varit ansträngande. Jag till hör den del av befolkningen som kan bli helt däckad av en vanlig liten sketen förkylning.. Skyller på dåliga gener :angel:
Hjälp mot när det gör ont i bihålorna? Tell me your secrets!
Får bihåleinflammation varenda gång jag blir förkyld och blir typ handikappad pga bihålorna. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp