Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fnissar för mig själv, utanför haglar de men i mitt köksfönster så växer de gurkplantor för fulla muggar 😂 Hmpft vädret är verkligen ombytligt!
EECF05FB-3E72-424C-B28D-2E20802D916F.webp
 
Jahapp. Idag ville chefen ha möte med mig. Visade sig att företagets ägare fått för sig att man ska dra ner på antalet fast anställda och istället ha timmisar för att på så sätt kunna spara in på hur mycket personal man har som jobbar. Jag är sist in, och i så fall först ut.

Just nu håller chefen och hans närmsta chefer på och försöker få företagets ägare att förstå hur kass idé det är, men ja... Det var visst många som skulle bort och jag undrar lite hur de tänkt sig att företaget ska överleva. Redan idag är det så att vi förvisso har några timmisar, men det tar (av förklarliga skäl) betydligt längre tid för dem med allt än vad det gör för oss fast anställda som jobbat ett tag. Jag förutspår kaos, och ska verkligen försöka hitta nytt jobb nu...
 
Jahapp. Idag ville chefen ha möte med mig. Visade sig att företagets ägare fått för sig att man ska dra ner på antalet fast anställda och istället ha timmisar för att på så sätt kunna spara in på hur mycket personal man har som jobbar. Jag är sist in, och i så fall först ut.

Just nu håller chefen och hans närmsta chefer på och försöker få företagets ägare att förstå hur kass idé det är, men ja... Det var visst många som skulle bort och jag undrar lite hur de tänkt sig att företaget ska överleva. Redan idag är det så att vi förvisso har några timmisar, men det tar (av förklarliga skäl) betydligt längre tid för dem med allt än vad det gör för oss fast anställda som jobbat ett tag. Jag förutspår kaos, och ska verkligen försöka hitta nytt jobb nu...
Men oj, är det verkligen okej att göra så av företaget?
Känns hemskt att ta bort en trygg anställning för folk och ersätta den med en otrygg..

Förstår att du letar nytt jobb, hoppas du hittar ett. ❤
 
Lagar mat och funderar över hur vi enklast kan få behålla vår nya katalysator. Bad verkstaden försöka svetsa ihop någon plåt eller nåt över så det blir ett lite större projekt att få loss skiten. Jäkla liga som åkt omkring och knyckt från bland annat oss så nu ska det upp kameror på tomten här i veckan 😡
 
Kallblodstravaren jag red hade ett gäng saker som var läskiga. Skotrar, barnvagnar och shettisar var riktigt otäcka och resulterade i några skenturer. Även en ponny med rissla orsakade det. Kommer ihåg att jag tog med honom till ridhuset, där det var ett gäng hästar. En kom in utifrån och hade reflextäcke på sig. Det gick bra tills den tog av täcket och det var en VIT häst under..

En annan kallblodstravare skulle jag rid-värma på rakbanan på travet. Man rider hyfsat snabb trav vid uppvärmning. Vi kom ikapp en shettis. Jag skulle tro att rakbanan var 15 meter bred? Kallblodet vågade inte passera.... :laugh:
Hästar :meh:
Skimmeln vi visade på bruksprovet mötte Cardento ute vid kastanjegården. Han fick panik.
Vi skojade om att vi skulle sätta en spegel vid hans box.
 
Ja, kolla gärna! Det är en kamp att hålla bihålorna glada, och jag har massa knep men inget som funkar 100%. Gör jag inget slutar det att jag måste sitta blickstilla på en stol och inte röra mig. Rör jag mig smärtar det så mycket att jag kräks, rör jag mig inte är smärtan typ på nivå med när jag bröt höften 🤦‍♀️ Hatar bihålorna. :rage:
Jag fick sån bihåleinflammation att jag var helt svullen och varm på ena sidan näs/runt öga etc. Såg helt galet ut och gjorde ont som bara den.

Jag sprayade upp hypoklorsyra ist för nässpray. Sen var jag bra på några få dagar. Så gör jag nu med så fort jag tror jag kanske kan bli förkyld och så blir det inget.
 
Kallblodstravaren jag red hade ett gäng saker som var läskiga. Skotrar, barnvagnar och shettisar var riktigt otäcka och resulterade i några skenturer. Även en ponny med rissla orsakade det. Kommer ihåg att jag tog med honom till ridhuset, där det var ett gäng hästar. En kom in utifrån och hade reflextäcke på sig. Det gick bra tills den tog av täcket och det var en VIT häst under..

En annan kallblodstravare skulle jag rid-värma på rakbanan på travet. Man rider hyfsat snabb trav vid uppvärmning. Vi kom ikapp en shettis. Jag skulle tro att rakbanan var 15 meter bred? Kallblodet vågade inte passera.... :laugh:
Det var rätt spännande när jag jobbade på Solvalla för en livstid sedan och det kom in en skimmel-travare som skulle bo och tränas där. De flesta hästarna hade aldrig sett en skimmel. Vagnar välte, handhästar tappades, folk ramlade av, en häst med vagn hamnade i diket etc.
Den fick vackert flytta efter någon veckas fullt kaos. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 204
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp