Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nasonex säger jag :up:

Jag hade sett en annons på en isabellfärgad shetlandsponny som jag var sugen på att titta på och eventuellt köpa, pratade med hon som har stallet som säger:
”Dels har vi fullt och så ...ehm... är tyvärr våra hästar lite rasistiska...”
Hon har alltså ponnytravare, shetland och russ. Mestadels svarta och bruna 🙈
😂
När jag just hade fått hem min häst, som då var 4 år och inte min utan en lite knepig träningshäst, red vi på ena utebanan. Vi hade just ridit förbi ena ridhuset som var bredvid. Och börjat svänga så vi skulle få det bakom oss. Då kliver det absolut läskigaste och farligaste fuxätade monstret i världen fram bakom hörnet. Dvs en liten appalosa-fläckig A-ponny som leddes i skritt.
Min häst fick PANIK! Svansen rätt upp och drog iväg i full galopp med huvudet som en giraff. Imponerande nog kunde han kuta full fart zick-zack för att kunna vrida huvudet och se hästen i ett öga i taget för full koll. Kände mig som en slalomåkare som drog på i full fart nedför hemskaste utfarten typ.
Det blev ett spännande ridpass på samma bana som den där. Han upplevde klart obehag så fort han såg den i säkert någon månad. :laugh:
Den här hästen har då alltså skrämt slag på diverse rutinerat hästfolk, andra hästar och nu även attackerat 2 älgar i sin hage.
Men prickig A-ponny eller ännu värre; fläckig 3-kilos Papillon är ren fasa! Min lilla hund är den läbbigaste han vet. Och det vet hon och njuter av att terrorisera honom om jag inte håller koll. :cautious:
 
😂
När jag just hade fått hem min häst, som då var 4 år och inte min utan en lite knepig träningshäst, red vi på ena utebanan. Vi hade just ridit förbi ena ridhuset som var bredvid. Och börjat svänga så vi skulle få det bakom oss. Då kliver det absolut läskigaste och farligaste fuxätade monstret i världen fram bakom hörnet. Dvs en liten appalosa-fläckig A-ponny som leddes i skritt.
Min häst fick PANIK! Svansen rätt upp och drog iväg i full galopp med huvudet som en giraff. Imponerande nog kunde han kuta full fart zick-zack för att kunna vrida huvudet och se hästen i ett öga i taget för full koll. Kände mig som en slalomåkare som drog på i full fart nedför hemskaste utfarten typ.
Det blev ett spännande ridpass på samma bana som den där. Han upplevde klart obehag så fort han såg den i säkert någon månad. :laugh:
Den här hästen har då alltså skrämt slag på diverse rutinerat hästfolk, andra hästar och nu även attackerat 2 älgar i sin hage.
Men prickig A-ponny eller ännu värre; fläckig 3-kilos Papillon är ren fasa! Min lilla hund är den läbbigaste han vet. Och det vet hon och njuter av att terrorisera honom om jag inte håller koll. :cautious:
Logiken är ju underbar! :rofl:
Som min nordsvensk på nästan åttahundra kilo. Skogstränad, stod pall för vinterstormar, motorsågar, timmerskördare, lastvagn med kran, fallande träd, lassokastning över öronen, brudslöjor och lastflak fulla med partajande studenter - men BLOMSPRUTAN med MYGGMEDEL?! AAAAHHH! :arghh:
 
Det blev lite senare än vad jag hade planerat för ikväll. Men jag har skrivit färdigt en av två inlämningar! :)

Uppgiften ska lämnas in på torsdag, men jag gillar att vara färdig två dagar innan. Då hinner jag läsa igenom hela dokumentet en gång dagen efter, utan att behöva stressa. Jag tycker dessutom att det är mycket enklare att fånga upp eventuella stavfel/fel-formuleringar när texten fått vila över natten.

Jag är egentligen inte nöjd med inlämningen, men det är jag ju typ aldrig. Plus att resultatet och min magkänsla brukar kommuncera på tvärt-om-språket. Så förhoppningsvis stämmer det denna gången också :D :p

Nu ska jag städa undan alla papper och pennor från sängen. Sen ska jag lägga mig 💤
 
😂
När jag just hade fått hem min häst, som då var 4 år och inte min utan en lite knepig träningshäst, red vi på ena utebanan. Vi hade just ridit förbi ena ridhuset som var bredvid. Och börjat svänga så vi skulle få det bakom oss. Då kliver det absolut läskigaste och farligaste fuxätade monstret i världen fram bakom hörnet. Dvs en liten appalosa-fläckig A-ponny som leddes i skritt.
Min häst fick PANIK! Svansen rätt upp och drog iväg i full galopp med huvudet som en giraff. Imponerande nog kunde han kuta full fart zick-zack för att kunna vrida huvudet och se hästen i ett öga i taget för full koll. Kände mig som en slalomåkare som drog på i full fart nedför hemskaste utfarten typ.
Det blev ett spännande ridpass på samma bana som den där. Han upplevde klart obehag så fort han såg den i säkert någon månad. :laugh:
Den här hästen har då alltså skrämt slag på diverse rutinerat hästfolk, andra hästar och nu även attackerat 2 älgar i sin hage.
Men prickig A-ponny eller ännu värre; fläckig 3-kilos Papillon är ren fasa! Min lilla hund är den läbbigaste han vet. Och det vet hon och njuter av att terrorisera honom om jag inte håller koll. :cautious:
Jag har haft en prickig liten ponny, det var alltid lite dramatiskt när vi mötte andra hästar ute. Hade henne alltid med som handhäst, så först såg dom en vanlig brun häst, men sedan kom det lilla prickiga monstret fram..
 
Logiken är ju underbar! :rofl:
Som min nordsvensk på nästan åttahundra kilo. Skogstränad, stod pall för vinterstormar, motorsågar, timmerskördare, lastvagn med kran, fallande träd, lassokastning över öronen, brudslöjor och lastflak fulla med partajande studenter - men BLOMSPRUTAN med MYGGMEDEL?! AAAAHHH! :arghh:
😂 Ja, de där brukar ju vara jävligt safe i allt när man kör tungt med dem i skogen.

Men det var säkert någon form av ultradödligt biokemiskt vapen i den där! Helt klart!
 
Jag har haft en prickig liten ponny, det var alltid lite dramatiskt när vi mötte andra hästar ute. Hade henne alltid med som handhäst, så först såg dom en vanlig brun häst, men sedan kom det lilla prickiga monstret fram..
Ja min gamle islands-luddgubbe har jag alltid haft på träningsanläggningar i Sthlm där det främst varit halvblod och ev lite ridponnyer. Det var flera som dog av fasa vid möten främst i början.

En av de roligaste reaktionerna var då en kompis gamla, stencoola halvblod 20+ år av stadig militärstam och dessutom döpt efter en superhjälte var i ridhuset då jag lade ponnyn ner. Jag bad honom ligga på sidan med huvud/hals i backen och ligga så ett tag. Gammel-halvblodet blev jätteorolig över min häst och när jag tog upp honom igen höll ögonen på att pluppa ur skallen och han bara måste fram och kolla så han mådde bra. Gulle!❤️
 
Lätt seg. Ska skriva lite inför dagens seminarium. Jag glömde i måndags när jag hade tid och igår jobbade jag, först rullade jag tummarna, sen fick jag börja skriva ett LVU-övervägande som ska in på fredag (eller om det kniper på måndag). Det fattas dessutom uppgifter som måste tas reda på och få kontakt med familjehem, konsulenter och ungdomar är ibland en tidsödande process.
 
Nånting i mitt liv skaver. Det borde inte göra det, för egentligen är det mesta bra just nu. Men det känns ändå inte okej.
Antar att det hänger ihop med min dåliga lön. Der ekar alltid tomt på kontot sen jag började på nya jobbet. Gjorde en grav missbedömning och har ut sämre nu än när jag stämplade.
Ska egentligen stämpla upp till heltid (jobbar ca 70 %) men jag har bytt a-kassa och fack, och det krånglar. Vem vet hur länge jag ska behöva vänta på att det löser sig..

Just nu känner jag bara att jag inte orkar med det mer. Jag söker andra jobb, jag och ett par tusen personer till. Det är inget fel på jobbet i sig, men lönen och utvecklingsmöjligheterna är katastrof.

Så, nu har jag gnällt klart.
 
Har kommit in i en god morgonvana. De senaste två veckorna har jag kokat stavmixad (viktigt - mycket godare :D !) havregrynsgröt som jag äter ungefär kl 6:15. Sedan, precis innan jag kör, vid 7-tiden äter jag en macka också. Sedan håller jag mig hyfsat mätt och glad (brukar äta en frukt vid 9-tiden också) fram tills lunch vid kl 11 (ja, jag äter tidigt på jobbet. Antingen tillsammans med barnen, eller så har jag min rast då). Magen känns väldigt nöjd med detta också :) !
 
Nånting i mitt liv skaver. Det borde inte göra det, för egentligen är det mesta bra just nu. Men det känns ändå inte okej.
Antar att det hänger ihop med min dåliga lön. Der ekar alltid tomt på kontot sen jag började på nya jobbet. Gjorde en grav missbedömning och har ut sämre nu än när jag stämplade.
Ska egentligen stämpla upp till heltid (jobbar ca 70 %) men jag har bytt a-kassa och fack, och det krånglar. Vem vet hur länge jag ska behöva vänta på att det löser sig..

Just nu känner jag bara att jag inte orkar med det mer. Jag söker andra jobb, jag och ett par tusen personer till. Det är inget fel på jobbet i sig, men lönen och utvecklingsmöjligheterna är katastrof.

Så, nu har jag gnällt klart.
Något med mitt liv skaver också :down: vissa dagar vill jag bara skita i allt. Men det funkar ju inte så.
 
Jag vet inte, jag tycker att det låter väldigt skumt. Framförallt vet jag inte riktigt hur de ska motivera min uppsägning i så fall. De har t.o.m. en annons ute nu om att de söker personal till just mitt kontor, och i den står det att det är stor chans till fast anställning vilket är tveklöst skitsnack. De kan ju knappast påstå att det är pga arbetsbrist eftersom de vill ha in andra istället, om än som timmisar.

Det är inte direkt som att jag någon gång misskött mig heller, chefen har själv sagt att han tycker att jag räddar kontoret ibland, att han gillar att de nya pratar mycket med mig så att de präglas av mitt sätt att jobba och på senaste medarbetarsamtalet hade han bara bra saker att säga om mig, han kunde inte ens komma på något för mig att jobba på till nästa samtal så...

Är du med i facket? Det är rätt strikta regler för uppsägning om du har fast tjänst och du har första tjing om de behöver anställa igen.

Edit: Femtielva på bollen ;)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp