Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har spenderat hela förmiddagen med lärare och rensat ut gamla kemikalier. Två närapå fulla shoppingvagnar blev det :up: Gick lite trögt i början men sen gick det lättare och lättare att slänga. Tvingade även på hen mask, skyddsglasögon och handskar samt styrde upp hur vi skulle ta oss an uppigften.

Så himla skönt att äntligen efter alla dessa år komma igång med detta. :bump: Tillfredsställelsen är enorm. Vi hade riktigt kul i hop och hen kommenterade till och med att hen hade velat ha mig som chef :confused:
Från nej jag kan inte/orkar inte/har inte tid till "Jag gör lite medan du är borta också!" :D

... Detta är dock bara början, detta gissar jag är 1/10 av allt arbete. i EN verkstad. Puh.
 
Vilket djur har sprungit här? Hermelin?

IMG_20210310_113614.jpg
 
Snart lunch och då kommer jag åka ut och ta en promenad med hundarna. Orkar inte vara kvar.

Är så j*kla less på hur det har skötts och fortsätter skötas.

Nu har jag kört fast samtidigt som man ska hålla masken utåt till kunderna.

Varrt fasen är cheferna? Har ringt till ekenomi 6 ggr idag. Vi har nget färdigt system utan sitter med det gamla, jag kan inte lägga in nya kunder inte heller ta direktbetalning. Skulle jag få ett svishnummer så hur ska vi hålla koll på vad som finns/inte finns på lager?

Har x antal offerter ute på olika saker som behöver jobbas på samtidigt som jag ska lösa allt annat. Imorgon är ena kollegan tillbaks och så kommer jag ta 3h ledig t på fm för att vara i stallet. Jag har redan jobbat alldeles för mycket övertid i mars redan.
 
Vaknade med huvudvärk, antagligen bihålorna som spökar med mig. Sagt att jag ska vara tillbaka på fredag men vi får se. Har jag sådan här huvudvärk vete tusan hur de ska gå. Men ska lägga mig och vila en stund så blir de nog bättre 🤨 Lite kaffe och så borde jag kanske leta reda på mina glasögon för att avlasta ögonen lite kanske :angel:
 
Puh.
Fick kontakt med försäkringskassan. Jag behöver inte kontakta arbetsgivare för att be dem sända in uppgifter om min inkomst.

Det duger fint om jag själv sänder in arbetsgivarintyg och anställningskontrakt. Det besparade mig oändliga timmar i telefon med arbetsgivare jag itne ens vet om de existerar längre.

Ångesten lättade betydligt.
 
Hemma igen efter att ha hämtat ut min skrivare från Classe. Har tur att det går en direkt buss dit som inte direkt är full, särskilt inte nu på dagen. Ser fler och fler människor som har mask på sig. En man gick på med mask och tog sedan av sig den direkt :confused:

Varför känns det så mycket kallare när det är runt 0, snöar lite som omedelbart blir slask på marken. Brrr. Trots vinterkläder, mössa och vantar så fryser jag. Katten uppskattade inte att jag hälsade med kalla fingrar :angel:
 
Seminarium avklarat.

Samtal till FK och T-H avklarat. Två segdragna ärenden pga bristfälliga rutiner ☹️

Även mailat lite med chefen och imorgon blir det jobb = minst två telefonsamtal plus journalskrivning och sedan tillföra de uppdaterade utsagorna till omprövningen av ungdomens LVU-beslut. Samtal med ungdomen någon av dagarna också, imorgon skulle vara bra så jag har tid att skriva. Omprövningen ska lämnas in på tisdag 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 600
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp