Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fullblodet är hästen vi hade som sällskapshäst. Det hade inte hänt något mer än att han tävlat i galopp i femton år med tillhörande förslitningar, och fodervärden som tog honom som sällskapshäst trodde att det skulle gå att åka och träna med honom... det fanns ingen annan lösning än att ta bort honom 💔
Åh vad tråkigt :( <3
 
Idag hatar jag eko grisbönder,men efter förra årets hot om att anmäla honom till miljö/hälsa så hade han i alla falla vett att sprida skiten/pisset idag och med vädret som ska komma så har man inga fönster/dörrar öppna som tidigare år när han spritt dagen före påsk o pingst.
Men det luktar ff :yuck:
 
Jag måste låta korkad men jag trodde att hus med kommunalt vatten (inte egen brunn eller så) inte kunde få slut på varmt vatten så lätt (som i lägenhet) :o:cautious: Men lärde mig den läxan när jag stod och duschade en dag nyligen så nu funderar jag på om jag ska duscha eller diska först (har även tvättmaskinen på) 🤔
 
Jag måste låta korkad men jag trodde att hus med kommunalt vatten (inte egen brunn eller så) inte kunde få slut på varmt vatten så lätt (som i lägenhet) :o:cautious: Men lärde mig den läxan när jag stod och duschade en dag nyligen så nu funderar jag på om jag ska duscha eller diska först (har även tvättmaskinen på) 🤔
Mängden varmvatten brukar bero på storleken på varmvattenberedaren som man har i huset.
 
Jag måste låta korkad men jag trodde att hus med kommunalt vatten (inte egen brunn eller så) inte kunde få slut på varmt vatten så lätt (som i lägenhet) :o:cautious: Men lärde mig den läxan när jag stod och duschade en dag nyligen så nu funderar jag på om jag ska duscha eller diska först (har även tvättmaskinen på) 🤔
Hehe i lgh lyckades jag aldrig ta slut på varmvatten och då kunde jag stå bra länge i duschen. Huset vi hyrde tidigare hade bara en 55 l varmvattenberedare, då räckte inte varmvattnet alls långt som i nuvarande boende på 150 åtminstone :D. Du kan ju annars koka vatten till disken, så gjorde jag förr :p .
 
Hehe i lgh lyckades jag aldrig ta slut på varmvatten och då kunde jag stå bra länge i duschen. Huset vi hyrde tidigare hade bara en 55 l varmvattenberedare, då räckte inte varmvattnet alls långt som i nuvarande boende på 150 åtminstone :D.
Ja men precis! Jag är van vid varmvattnet i lägenhet - dusch, tvätt och disk var ju inget problem alls :o
I sommarstugan är jag dock van vid varmvattenberedare som gör att man behöver tänka på det så helt bortkommen är jag inte tackolov :laugh:

Plus att jag inte vet om mitt varmvatten kommer från huvudbostadens varmvattenberedare eller om jag har en egen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 386
· Visningar
38 861
Senast: cambodia
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp