Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Strax ska jag delta i nämndsammanträde via Teams.
Hunden är överaktiv och kontaktsökande. Och låter mycket. Tror detta kan bli en utmaning....
Utomhuset är inget alternativ med en hårdtrafikerad länsväg intill. Och jag har inga dörrar på nedervåningen. förutom toadörren och det är lite elakt att stänga in honom där....Jag slängde ju ut katten när jag hade intervju
Men oj, vad har hänt? ❤Nu finns inte fullblodet mer
Fullblodet är hästen vi hade som sällskapshäst. Det hade inte hänt något mer än att han tävlat i galopp i femton år med tillhörande förslitningar, och fodervärden som tog honom som sällskapshäst trodde att det skulle gå att åka och träna med honom... det fanns ingen annan lösning än att ta bort honomMen oj, vad har hänt? ❤
Åh vad tråkigtFullblodet är hästen vi hade som sällskapshäst. Det hade inte hänt något mer än att han tävlat i galopp i femton år med tillhörande förslitningar, och fodervärden som tog honom som sällskapshäst trodde att det skulle gå att åka och träna med honom... det fanns ingen annan lösning än att ta bort honom
Haha
En av ledamöterna i nämnden får resa sig stup i ett och lyfta bort en katt som envisas att traska framför skärmen
@MJLee ?Haha
En av ledamöterna i nämnden får resa sig stup i ett och lyfta bort en katt som envisas att traska framför skärmen
Mängden varmvatten brukar bero på storleken på varmvattenberedaren som man har i huset.Jag måste låta korkad men jag trodde att hus med kommunalt vatten (inte egen brunn eller så) inte kunde få slut på varmt vatten så lätt (som i lägenhet) Men lärde mig den läxan när jag stod och duschade en dag nyligen så nu funderar jag på om jag ska duscha eller diska först (har även tvättmaskinen på)
Hehe i lgh lyckades jag aldrig ta slut på varmvatten och då kunde jag stå bra länge i duschen. Huset vi hyrde tidigare hade bara en 55 l varmvattenberedare, då räckte inte varmvattnet alls långt som i nuvarande boende på 150 åtminstone . Du kan ju annars koka vatten till disken, så gjorde jag förr .Jag måste låta korkad men jag trodde att hus med kommunalt vatten (inte egen brunn eller så) inte kunde få slut på varmt vatten så lätt (som i lägenhet) Men lärde mig den läxan när jag stod och duschade en dag nyligen så nu funderar jag på om jag ska duscha eller diska först (har även tvättmaskinen på)
Jag förstod det sedan, har aldrig riktigt tänkt på det då jag bara bott i lägenhet när det gäller kommunalt vatten. Men hur gör lägenhetshus med varmvatten då? De kan ju inte ha enorma varmvattenberedare i källaren?Mängden varmvatten brukar bero på storleken på varmvattenberedaren som man har i huset.
Ja men precis! Jag är van vid varmvattnet i lägenhet - dusch, tvätt och disk var ju inget problem allsHehe i lgh lyckades jag aldrig ta slut på varmvatten och då kunde jag stå bra länge i duschen. Huset vi hyrde tidigare hade bara en 55 l varmvattenberedare, då räckte inte varmvattnet alls långt som i nuvarande boende på 150 åtminstone .
Tja. Antingen har de väl väldigt stora, och/eller så har de flera stycken, tänker jag.Jag förstod det sedan, har aldrig riktigt tänkt på det då jag bara bott i lägenhet när det gäller kommunalt vatten. Men hur gör lägenhetshus med varmvatten då? De kan ju inte ha enorma varmvattenberedare i källaren?