Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klappade lite extra på hästarna idag :heart
 

Bifogade filer

  • 20210310_224650.webp
    20210310_224650.webp
    80 KB · Visningar: 46
Haha. 55 liter är MASSOR :D
Förrförra ägaren till mitt hus snålade när beredaren dog. Så nu står en beredare om 30 liter här i huset. Det räcker om man stänger av vattnet medan man tvålar in sig...

No WAY😲 Det gor inte jag i husbussen ... Jag duschar som vanligt men forsoker skynda pa da tanken vattnet rinner ner i bara (BARA) tar 219 Liter. 🤔 (Allt disk, tvattstall, och duschvatten gar ner dar ... men toan har sin egen tank.) Och den tanken ar mindre an Fifthwheelern vi hade tidigare ... dar tanken rackte i tva veckor. Jag ar mycket besviken att husbussen's bara racker i drygt en vecka.
 
När man inser att man börjar bli gammal, jag slog omkull på en isfläck igår på hundpromenaden, svor mest över att jag drog handen i en stenhård snöhög så jag skrapade upp mig. Idag protesterar ryggen och nacken rejält istället och jag stönar vid vissa rörelser. :meh: Min massör är borta och jag fick tid först på tisdag nästa vecka. :arghh:
 
När jag kom till jobbet var det fullt pådrag här. Brandbilar, vaktbolag och ambulans.:eek:
Hörde larmet och brandlarmet tjuta på långt håll så småjoggade hit.

Har nu spenderat en och en halv timme med brandmän och vaktbolag. Brandlarmet gick pga att någon haft en lös spisplatta i köket (morr!). Tjuvlarmet har vi ingen aning, jag kan inte se att något blivit stulet.
Ambulansen var till en student som fått insulinchock, hens partner åkte med till sjukhuset och skulle underrätta mig hur det utvecklar sig.
Jag undrar mest vad chefen är (vilket även vaktbolaget och brandmännen gjorde) då det egentligen bara är han som kan säga att det inte var någon fara. Inget svar på telefon eller något.
Ingen stor grej egentligen men det är ju inte jag som ska ha ansvaret i sådant här.

Är redan trött. Nu ska jag pilla i mig frukost, och sen kolla lite extra om något verkar vara stulet.
 
Vi har snöstorm här i Värmland, jättekul 😅 Driver igen på flera ställen så jag fick knappt upp källardörren i morse när jag skulle ut till hästarna. Dom fick komma in och äta frukost för dom ska ändå in för hovslagarbesök senare. Störigt att det snöat in i stallet och in i kaninernas bur. Men men, inte mycket att göra åt. Ska gå över i regn senare idag tror jag så det lär väl inte bli kvar länge. Men jobbigt när det blåser så mycket samtidigt.
 
Haha. 55 liter är MASSOR :D
Förrförra ägaren till mitt hus snålade när beredaren dog. Så nu står en beredare om 30 liter här i huset. Det räcker om man stänger av vattnet medan man tvålar in sig...
Uj, jag tyckte det var minimalt, men ja allt är ju relativt haha! Jo men det gör jag alltid, det är bara det att jag äääälskar att duscha hett och då räckte vattnet max 5 min... :o :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 400
· Visningar
39 122
Senast: Catsu
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp