Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjuvlyssnar lite på min chef som mansplainar för en kollega hur man bäst utformar en kontorsbyggnad. Hon är både arkitekt och byggnadsingenjör samt den nya chefen för fastighetsavdelningen här, han är inget av det, däremot en vit man i 60-årsåldern.
Oj ja, han vet ju helt klart bäst, inte mycket klår "vit man i 60-årsåldern" :up:
 
Visa bifogad fil 66030
Trulis hälsar er alla att den som beställde de här vädret de ska få på moppo 😂 Han är till och med mer bitter en matte över att de snöar och blåser på tvären.
Som jag saknat att snosa på den pälsen ❤️ Nu göra klart sen skriva klart planering och skicka in inför imorgon. Äntligen är jag som folk igen och kan återgå till vardagslunken.

Jag funderar på att åka tidigt till stallet och rädda våra från det där lååångt innan de i vanliga fall brukar gå in, misstänker att ingen skulle misstycka :wtf:
 
Gick ut på blåsig hundpromenad
Kommer hem till strömlöst hus.

Grr. Ska in och ta cellprov så jag behövde duscha. Fick bli tvätt i liten balja istället. Prioriterade viktigaste delarna och hoppas att min hudlotion döljer fusket :D
Hunden vägrade följa med mig ut i snöstormen när jag matade hästarna förut 😂

Min hundpromenad blev ungefär 50 meter idag :laugh: Hunden försökte vända redan vid dörren men kunde sedan tänka sig att följa med den lilla biten ut till gatan för att fort göra sina behov om jag bara skottade åt henne först :cool:
 
Min hundpromenad blev ungefär 50 meter idag :laugh: Hunden försökte vända redan vid dörren men kunde sedan tänka sig att följa med den lilla biten ut till gatan för att fort göra sina behov om jag bara skottade åt henne först :cool:

Tvingade med min ut när hästarna skulle ha lunch så hon skulle kissa. Inte populärt 😅

Katten fick för sig att hon skulle ut i morse efter hon ätit frukost, som alltid. Men när jag öppnade dörren och hon såg vädret tvärvände hon och rusade in i huset igen. Inte sett henne sen dess 😂
 
IMG_20210311_134352.webp

Vi har en liten rådjursfamilj som börjat hänga hos oss. :love: Jag vill ge dom massor med halm att mysa i och köpa mat, men det är egentligen inte jättebra att de trivs här, de måste passera en 70-väg för att komma hit. De har hjälpt mig beskära pilar och äppelträd, men jag är rädd att de ska hjälpa till med mina nyplanterade träd också. Måste kanske skynda mig att köpa trico garden. Vilket känns helt fel då jag helst vill att dom flyttar in och vill vara mina husdjur. 🙈
 
Fixat med leveransen nu. Jäklar vad det blåste, fick trycka mig mot vinden och nu är hela jag en isbit.
Detta trots dubbla vantar, mössa + luva uppe, varma vinterkängor, två extra fleecetröjor.
Då var jag bara ute 10 minuter eller något.

Ser INTE fram emot att gå hem sen.
 
Fixat med leveransen nu. Jäklar vad det blåste, fick trycka mig mot vinden och nu är hela jag en isbit.
Detta trots dubbla vantar, mössa + luva uppe, varma vinterkängor, två extra fleecetröjor.
Då var jag bara ute 10 minuter eller något.

Ser INTE fram emot att gå hem sen.
Eeeeh... jag börjar allt mer allvarligt fundera på taxi. Jag ska hem om en halvtimme :cautious: får slänga ett öga ut genom ett fönster först.
 
Haha. Men alltså, vad jobbar jag på för ställe? Vad är detta? Vem är jag? Var är jag? Varför ligger det en varmkorv i skrivaren? Vad är meningen med livet?

Det var bara nagon som har sett American Express reklam for nagra ar sedan och prova samma teknik.
En pappa som visade barnet hur han "matade" en video tape i den nya spelaren, och sedan barnet som "matade" video spelaren med en smorgas. :p (och hande det fick man tillbaka alla pengar nar man handlade med American Express🙂)
 
Jag ropade hej lite för tidigt.

Adam, som var pigg och glad när han fick smärtstillande, blev sjuk igen när det försvann. Han har uppenbart ont utan, och då äter han inte ordentligt, och så får han gaser och ont i magen.

Har haft förnyad kontakt med veterinären, så nu får han smärtstillande en vecka till, och jag stödmatar för att få igång magen ordentligt på honom.

Med lite förhoppning var det bara så att han fick sluta med smärtlindringen för tidigt. Annars är det något annat konstigt som är fel.
 
Ah. Inte undra på varför jag inte tyckte att det såg ut som att det snöade först.
Flingorna är så små och snabba att de nästan inte syns på avstånd :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp