Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ut i snöyran och iväg på träning ikväll. Vår tränare brukar peppa oss och hojtar saker som ”Kom igen nu, ni är här för att träna” och ”Du tävlar bara mot dig själv”. Så slog det mig, att det här med att man bara tävlar mot sig själv är ett hemskt grymt uttryck. Man åldras ju! Skulle jag tävla mot mig själv i träningssammanhang resten av livet så är det ju upplagt för förlust 🙈 Elakt!
 
Min stackars hantverkare har nu flytt hemåt, herregud vad jag tyckte synd om dem att fixa ladugårdstaket i det här vädret. Men nu ligger det en press på, ordentligt fastsatt och de har åkt hem till värmen. Ingen plåt i det här läget utan det blir när hela taket byts under våren/sommaren/hösten.
 
Jag är inte så intresserad av krukväxter egentligen, för jag vet att jag är dålig på att ta hand om dem.
Men ändå så funderar jag på att smita in till en blomsterbutik tvärs över gatan innan jag åker hem. Det är bukes fel, den där tråden om rumsväxter, den gör så att jag vill bli intresserad av dem :cautious::cautious:
 
Visa bifogad fil 66030
Trulis hälsar er alla att den som beställde de här vädret de ska få på moppo 😂 Han är till och med mer bitter en matte över att de snöar och blåser på tvären.
Som jag saknat att snosa på den pälsen ❤️ Nu göra klart sen skriva klart planering och skicka in inför imorgon. Äntligen är jag som folk igen och kan återgå till vardagslunken.
Förstår honom, min fjordpålla var inte jättelycklig över att snön slog rakt i skallarna på oss när jag tömkörde henne en stund idag.
 
Sovmorgon, nya naglar, stallet i skitväder, duschat, två omgångar tvätt, tömt diskmaskinen, bakat en kladdkaka med jordnötssmör och nu steker jag pannkakor.

IMG_20210311_152752.jpg
 
Snön vräker ned på tvären, katten kom in med raket fart efter ha varit ute på en snabb visit :angel: Stackars kissemons behövde lägga sig rakt över tangentbordet hos husse och beklaga sig 😂

Fick mail att min omtenta var färdigrättad & godkänd :D De var inget fel på själva rapporten men blir så osams med referenssystemet, jag vill göra på ett sätt som jag är upplärd och den vill göra på ett annat sätt 😴 Men nu så kan jag släppa den och gå vidare.
 
Hemma efter op, mäktigt trött. Läkaren tvingade mig via "var-inte-dum-i-huvudet-nu" - blicken att ställa in helgens terrängträning. Hon ser ju i journalen att senaste inläggning akut var p.g.a ridolycka med benbrott och hjärnblödning så går inte att lura henne att det ör ofarligt 😅
 
Jag har precis beställt hem mat 😁 Ska till min kompis över helgen så då kan jag ju inte fixa mer disk idag :angel: och gå till affären i detta väder är fullständigt uteslutet. Även om en av mina grannar står och klyver ved i det här vädret... O_oVisserligen i en carport men ändå, blåser ju snö åt alla möjliga håll O_o
 
"det är ingen idé att klaga över vädret för du kan ändå inte göra något åt det"

Men jag VILL klaga. Det snöar och är nollgradigt. Det kommer att snöa och vara nollgradigt ända till lunch imorgon.

Fruktansvärt ONÖDIGT väder.
Jag och sambon brukar alltid fråga varandra "vill du ha hjälp med lösningar eller vill du bara gnälla?" när vi är upprörda över något. Funkar skitbra, för ibland vill man bara spy av sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 386
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp