Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Burr! Som vanligt hade vi en liten springa öppet i fönstret när vi sov men det hade ju tydligen börjat blåsa inatt så det drog ju kallt rakt in mot mig, lakanet var ju iskallt och elementet jobbade på högtryck. Nu ska jag passa på att elda upp värme och ta in ved innan jag åker till stallet, får vi se hur besvärligt det kan bli med "Evert" under dagen...
🙃
.
 
Tjuvlyssnar lite på min chef som mansplainar för en kollega hur man bäst utformar en kontorsbyggnad. Hon är både arkitekt och byggnadsingenjör samt den nya chefen för fastighetsavdelningen här, han är inget av det, däremot en vit man i 60-årsåldern.
 
Just kommit tillbaks från veterinären med hästen och är på jobbet igen.

Fullt ös medvetslös men ändå skönt med ett avbrott.

Har jag fortfarande för mycket timmar denna vecka? Oh ja skulle kunna vara ledig hela morgondagen och då få ihop en arbetsvecka lätt. Inte bra det här.
Fryser som satan men hästen är u behandlad och snart får vi komma igång. Veterinären tyckte min häst var oerhört trevlig och berömde henne flera ggr. :love: + i kanten på den veterinären. Jag menar jag är ju partisk men nu hanterar de alla hästar och denna häst jaghar är väldigt enkel att hantera för alla. Så rungande lovord. Jäj

Imorgon ska jag be kollegan vara på plats i tid så kompar jag ut en timma och tar långpromenad med hundar och hästar innan jag börjar. Eller en halvtimme. Beror lite på hur mycket vi har att göra
 
4A6D757C-C0CD-4273-9184-9A06AF4F6BEB.webp

Trulis hälsar er alla att den som beställde de här vädret de ska få på moppo 😂 Han är till och med mer bitter en matte över att de snöar och blåser på tvären.
Som jag saknat att snosa på den pälsen ❤️ Nu göra klart sen skriva klart planering och skicka in inför imorgon. Äntligen är jag som folk igen och kan återgå till vardagslunken.
 
Visa bifogad fil 66030
Trulis hälsar er alla att den som beställde de här vädret de ska få på moppo 😂 Han är till och med mer bitter en matte över att de snöar och blåser på tvären.
Som jag saknat att snosa på den pälsen ❤️ Nu göra klart sen skriva klart planering och skicka in inför imorgon. Äntligen är jag som folk igen och kan återgå till vardagslunken.
Jag är enig med Trulis! 🙋‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 398
· Visningar
39 122
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp