Vad gör vi del CXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fyller Vovvi 11 år! Och vårt ena företag fyller 3 år! 🥳

Haft en rolig och produktiv arbetsdag som spårade ur fullständigt i samtal med ny ÅF. Vi satt i typ 1 h och försökte vara smått seriösa men också spårade ur totalt med riktigt rubbade skämt och skratt så man kiknade. Människan var ju helt fläng, på ett bra sätt. Gud, vad jag behövde det!
 
Men oj, är det verkligen okej att göra så av företaget?
Känns hemskt att ta bort en trygg anställning för folk och ersätta den med en otrygg..

Förstår att du letar nytt jobb, hoppas du hittar ett. ❤
Jag vet inte, jag tycker att det låter väldigt skumt. Framförallt vet jag inte riktigt hur de ska motivera min uppsägning i så fall. De har t.o.m. en annons ute nu om att de söker personal till just mitt kontor, och i den står det att det är stor chans till fast anställning vilket är tveklöst skitsnack. De kan ju knappast påstå att det är pga arbetsbrist eftersom de vill ha in andra istället, om än som timmisar.

Det är inte direkt som att jag någon gång misskött mig heller, chefen har själv sagt att han tycker att jag räddar kontoret ibland, att han gillar att de nya pratar mycket med mig så att de präglas av mitt sätt att jobba och på senaste medarbetarsamtalet hade han bara bra saker att säga om mig, han kunde inte ens komma på något för mig att jobba på till nästa samtal så...
 
Jag fick sån bihåleinflammation att jag var helt svullen och varm på ena sidan näs/runt öga etc. Såg helt galet ut och gjorde ont som bara den.

Jag sprayade upp hypoklorsyra ist för nässpray. Sen var jag bra på några få dagar. Så gör jag nu med så fort jag tror jag kanske kan bli förkyld och så blir det inget.
Intressant. Så typ en svag syra då? Var får man tag i det?
 
Alltså... min hund gör allt för att jag inte ska jobba.

Just nu försöker hon tugga på kontorsstolen jag sitter på. Hallå och varje gång jag tittar på henne hoppar hon bort och typ Du kan inte ta mig nananana och så tillbaks hoppar på mig och försöker tugga på något annat :rofl:

´Kanske lika bra att ge upp innan man börjat?
 
Jag vet inte, jag tycker att det låter väldigt skumt. Framförallt vet jag inte riktigt hur de ska motivera min uppsägning i så fall. De har t.o.m. en annons ute nu om att de söker personal till just mitt kontor, och i den står det att det är stor chans till fast anställning vilket är tveklöst skitsnack. De kan ju knappast påstå att det är pga arbetsbrist eftersom de vill ha in andra istället, om än som timmisar.

Det är inte direkt som att jag någon gång misskött mig heller, chefen har själv sagt att han tycker att jag räddar kontoret ibland, att han gillar att de nya pratar mycket med mig så att de präglas av mitt sätt att jobba och på senaste medarbetarsamtalet hade han bara bra saker att säga om mig, han kunde inte ens komma på något för mig att jobba på till nästa samtal så...
Är du med i facket?
I så fall känns det som att det är läge att kontakta dom nu för att få reda på vad som är okej och inte.
 
Intressant. Så typ en svag syra då? Var får man tag i det?
Dödar 99,999% av alla virus, bakterier, svamp och jäst på 30 sekunder med rätt typ av hypoklorsyre-produkt. Men det är ogiftigt för människor, djur och natur. Används runt om i världen som desinfektionsmedel för ytor, sår, händer etc.
Kroppen bildar själv hypoklorsyra som del i immunförsvaret vid sårläkning tex.
Görs på vatten, salt och el.

Finns en del olika preparat med hypoklorsyra med olika inverkan baserat på koncentration och PH-värde tex.
Jag får nog inte ge mer info om var man kan köpa någon av dem iom att jag numer säljer en av produkterna.
 
Lekt lite med min bästa vän på ridbanan 🥰
F315798C-5F37-442F-857F-E41ADFB0B07D.webp
 
Hjälp mot när det gör ont i bihålorna? Tell me your secrets!
Får bihåleinflammation varenda gång jag blir förkyld och blir typ handikappad pga bihålorna. :angel:
Nasonex säger jag :up:
Det var rätt spännande när jag jobbade på Solvalla för en livstid sedan och det kom in en skimmel-travare som skulle bo och tränas där. De flesta hästarna hade aldrig sett en skimmel. Vagnar välte, handhästar tappades, folk ramlade av, en häst med vagn hamnade i diket etc.
Den fick vackert flytta efter någon veckas fullt kaos. 😅
Jag hade sett en annons på en isabellfärgad shetlandsponny som jag var sugen på att titta på och eventuellt köpa, pratade med hon som har stallet som säger:
”Dels har vi fullt och så ...ehm... är tyvärr våra hästar lite rasistiska...”
Hon har alltså ponnytravare, shetland och russ. Mestadels svarta och bruna 🙈
 
På tal om ingenting har Skottland ändrat sina lagar runt organdonation - numera antas man helt enkelt vara villig att donera sina organ såvida man inte aktivt väljer att avstå. Jag tycker att det är rätt fantastiskt! Tror det är så himla många som egentligen inte bryr sig/inte tar ställning som bara inte anmält sig men som nu kommer att finnas i registret.
Kom att tänka på det bara för att jag kom ihåg att tala om det för släkten just ikväll - så att de vet att jag inte valt att avstå. :)
 
Är du med i facket?
I så fall känns det som att det är läge att kontakta dom nu för att få reda på vad som är okej och inte.
Nä, men har funderat på att gå med... Samtidigt så har jag tänkt sluta ändå, så jag ser det inte som någon jättekatastrof så sätt. Hade däremot varit fint att kunna välja när man slutar och inte bli uppsagd... Och tja, med tanke på hur det nu verkar som om företaget ska fortsätta utvecklas så blir jag mer och mer säker på att jag inte vill jobba kvar. Det är synd, för jobbet hade kunnat vara bra. Vi bara inte får de förutsättningar som krävs riktigt. Alltså. T.o.m. min närmsta chef tycker att vi snarare är underbemannade, ändå får han höra att det är tvärt om.
 
Har iaf fått lite gjort idag efter jobbet. Har klippt hundarnas klor och gått långpromenad med dem, hittat mina varma handskar (som kommer behövas imorgon!) och fick precis iväg en spontanansökan till ett företag där det hade varit tokigt fint att jobba. Misstänker dock att de blir överösta av ansökningar och inte har något behov av mig, men ja, större chans att få något jobb genom att skriva till dem jämfört med att bara sitta här och hoppas på en annons och söka då :)
 
Ligger i soffan med katten på magen :love:
Efter jobbet åkte jag direkt till stallet och red ut tillsammans med en potentiell medryttare. Jag lånade dotterns B-ponny :D (Det är tur att han är av den kraftigare modellen :o )
Efter stallet har jag duschat och ätit rester till kvällsmat. Dessutom kollat på Top Gear. (Dottern fnös åt 27-åringen som inte hade koll på hur många olika varvtidstavlor de har :rofl: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp