Vad gör vi? Del CCIII

Motionerat maken på loppis och åka småvägar, han är rätt less på sin sjukskrivning men vill inte köra pga av smärtstillande som han känner sig seg i huvudet på. Nu bakar jag sockerkaka och sen blir det en promenad.
Jag "råkade" ramla in på en rätt nyöppnad loppis idag i byn när jag var och handlade, och som håller på att starta upp, vi kom att prata om gamla radioapparater, bandspelare och dylikt och när han hörde att jag kunde sånt och även elektronik gav det ena det andra för han kan inget om sånt så nu ska vi inleda ett samarbete, jag kollar igenom och fixar så det funkar så det kommer hit innan det läggs ut till försäljning. Har man inte hållit på med sånt tidigare kan det ju vara en pärs för att ens ta sig in i dom utan spett och slägga. :D
Vi gick ut på lagret och tittade, det finns lite att ta tag i milt sagt :o och det bästa av allt, det finns ingen deadline utan jag stoppar in det när det finns lite tid över. :)
 
Tror tyvärr många av de yngre är slitna såhär i slutet av säsongen. Och man hinner inte behandla mellan loppen.

Det är ju så när alla vill ha snabb avkastning på sina investeringar tyvärr. :( Har aldrig varit ett fan av tvåårstävlande eller att maxa utrustning på yngre individer, typ treåringar.
 
Idag var jag ute och fixade lite, bl.a ställde min egenbyggda gabion på plats och har börjat fylla på den med stenar. Jag tror att jag gjorde den liiiiite för stor, det kommer att gå åt många stenar :o
Tur nog så har jag rivit delar av ett stenparti, så sten har jag - men det är tungt att släpa sten 💪
 
Ätit middag, älgstek med gräddsås, potatis och vinbärsgele :d Stackars Megara låste jag in på toa där hon satt och klagade högt eftersom hon annars skulle varit uppe på bänken konstant. Tar med mig resterna av steken hem imorgon, det blir gott på en knäckemacka med inlagd gurka. Installerade boxer på deras nya tv. Inte så komplicerat men tyvärr blir de otroligt frustrerade och förstår inte och kundtjänst fungerar inte för dom.

Sedan satt jag och dividerade med boxer och tele2 kundtjänst eftersom finlandsnyheter har försvunnit i boxers nya paket. Visade sig att nej det har de slutat med helt. Tele2s eget paket där finlandspaketet skulle ingå, skulle kosta nästan 50% mer än de betalar idag, plus att några sportkanaler han absolut vill ha, finns inte i paketet. Så frustrerande. De har en miljon kanaler de inte behöver men boxer erbjuder inte längre att kunna köpa till extra kanaler.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
546
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 663
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 040
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp