Vad gör vi? Del CCIII

Borde definitivt inhandla ett för det har vi inget. Och sen kolla upp hur kulan ska skötas, nyare kulor ska väl inte smörjas har jag för mig? 🤔 Har ju aldrig kört så regelbundet tidigare så det har inte varit aktuellt.
Även om inte själva kulan ska smörjas så ska mekanismen smörjas som låser handsken vid själva kulan, det är där det alltid brister. En sliten kula får aldrig släpet att hoppa av, bara en osmord kärvande mekanism. Jag har jobbat med mekanik hela livet och reparerat åtskilliga släp vad det gäller kopplingsanordning, bromsar och el så jag är rätt säker på det jag påstår, ska kulhandsken kunna hoppa av kulan pga. slitage är kulan så sliten så den inte är så mycket större än "roten" på kulan.
 
Måste fixa locket till elekontakten som är till släpet på bilen. Fick anmärkning sist jag besikta. Men har inte gjort det :o det är fjädern som inte fungerar.
 
Njuter av att det är ljust.

IMG_20241012_104219955_HDR.webp
 
Dammsugit huset och sytt om ett nytt täcke till hunden. Han är smal mellan frambenen så magplattan är ofta för bred och skaver om jag inte gör den smalare. Sambon har tömt poolen och blåst rent ledningarna, sen ska väl han täcka poolen inför vintern.
 
Även om inte själva kulan ska smörjas så ska mekanismen smörjas som låser handsken vid själva kulan, det är där det alltid brister. En sliten kula får aldrig släpet att hoppa av, bara en osmord kärvande mekanism. Jag har jobbat med mekanik hela livet och reparerat åtskilliga släp vad det gäller kopplingsanordning, bromsar och el så jag är rätt säker på det jag påstår, ska kulhandsken kunna hoppa av kulan pga. slitage är kulan så sliten så den inte är så mycket större än "roten" på kulan.
Vi lånar bara släp än så länge, men om jag köper ska jag tänka på det!
 
Ligger på soffan hemma hos pojkvännen och försöker vila bort något som känns som en annalkande förkylning. Känns inte konstigt med tanke på att det gått något corona-liknande i typ alla mina bekantskapskretser.. men jag har verkligen varken tid eller ork för detta..
Men nu ska jag försöka orka ta mig ut i köket för att se om jag kan hitta något att göra lunch av, och hoppas att han svarar snart och säger "ja älskling, självfallet fixar jag taco till middag efter jobbet"😅
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 657
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp