Vad gör vi? Del CCIII

Kastanjer får mig numera att tänka på en dansk serie vid namn Kastanjemannen.... En bra serie dock, men kanske inte allt för trevlig då den handlade om mord. Tips för den som känner för lite höstmys! :D
Åh fy ja, den gav mig mardrömmar i flera veckor efteråt 😱
 
Åh fy ja, den gav mig mardrömmar i flera veckor efteråt 😱
Den var verkligen inte vad jag väntade mig, men bra! Danskar kan göra riktigt bra serier så jag är inte förvånad över hur det var. Men jag ser på kastanjer på ett helt annat sätt nu. Tar nog lite tid innan det lägger sig igen! Innan min hjärna slutar nynna "Kastanjemannen, kastanjemannen..." får fort jag ser en kastanj.... ;):eek:
 
Diskat och dammsugit. Så nu är det iaf lite städat. Ska ut till landet imorgon bitti för att hjälpa föräldern att koppla in boxer på deras nya tv. Har aldrig gjort det men det går nog bra. Annars hade de behövt betala en hemfixare 2500 kr.

Tagit några insomningstabletter och nu väntar jag på att de ska kicka in så jag kan komma tillbaka i mina sömnrutiner.
 
Låter lovande!
Jag har bara svårt att ta Danska på allvar. Lite som alla skandinaviska språk. 😅
Jag har inga problem med danskan, men svenska serier däremot är bara fjantiga. De är dels dåliga och dels låter språket fjantigt och överdrivet. Danskan låter naturligt för mig och känns inte alls konstigt att höra. Men kvaliteten på serier är också så mycket högre än svenska serier.
 
Jag glömde bort att boka in tid hos sjuksköterskan för att byta omslag på knät och fick tidigast tid på Onsdag - så jag var tuff och lyckades byta själv eftersom det blött igenom igen.
Passade på att duscha utan och det var så jäääkla skönt! Orgasmiskt! :love: Kunde till och med klia runtomkring och det ser jättefint ut så nu behöver jag förhoppningsvis inte ta upp mer tid hos sjukvården.
Heja dig!!
 
En bör kolla dragkulan på bilen också. Den slits med tiden och har den mer än 1mm slitage på bredden (den blir lite lite lite oval) så behöver det åtgärdas innan en kör med släp.

(Inte menat enbart till dig, men en reflektion utifrån inlägget. :) )
Ett skjutmått bör alltså finnas i stallet :up:
 
Låter lovande!
Jag har bara svårt att ta Danska på allvar. Lite som alla skandinaviska språk. 😅
Tycker det finns en del skitroliga danska filmer där språket gör allt så mycket roligare. Jag älskar danskan på så sätt. Så roligt om man tar in svenska betydelser för ord och liksom jämför. Sambo pratar danska iom jobbar mycket där sedan 30 år. Jag har lärt mig via honom. Vi tycker dialekter är kul öht och om vi skämtar kan vi göra det i dialekter. Danska är underbart dramatisk och allmänt kul att använda så tycker vi. :laugh:
 
Kastanjer får mig numera att tänka på en dansk serie vid namn Kastanjemannen.... En bra serie dock, men kanske inte allt för trevlig då den handlade om mord. Tips för den som känner för lite höstmys! :D
Boken tyckte jag var bra. Serien vet jag inte om vi såg.. Synd att han bara skivit den boken!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 648
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp