Vad gör vi? Del CCIII

Har gjort korv stroganoff, med tryffelkorv som var på kort-datum-pris.
Nu ska jag äta något och sen köra till stallet. Väl hemma ska jag gå PW, göra pizza, göra pannkakor och dammsuga.
 
Varit ute med hundarna och slängt lite sopor. Bara att inse att det nog är bäst att lägga på vinterdäcken nu inför min förhoppningsvis sista långkörning för att tömma huset och förråden. Allt jag inte kan packa på släpet kommer jag slänga.
 
Tycker det finns en del skitroliga danska filmer där språket gör allt så mycket roligare. Jag älskar danskan på så sätt. Så roligt om man tar in svenska betydelser för ord och liksom jämför. Sambo pratar danska iom jobbar mycket där sedan 30 år. Jag har lärt mig via honom. Vi tycker dialekter är kul öht och om vi skämtar kan vi göra det i dialekter. Danska är underbart dramatisk och allmänt kul att använda så tycker vi. :laugh:
Jag säger bara, svordomar på skånska och danska.:laugh:
 
Eller i garaget, så att en kan kolla kulan om indikatorn på släpets kulhandske visar på slitage när en kopplat (kan vara kulhandske eller kula som är för sliten då, som jag fattat det). :up:
Borde definitivt inhandla ett för det har vi inget. Och sen kolla upp hur kulan ska skötas, nyare kulor ska väl inte smörjas har jag för mig? 🤔 Har ju aldrig kört så regelbundet tidigare så det har inte varit aktuellt.
 
Borde definitivt inhandla ett för det har vi inget. Och sen kolla upp hur kulan ska skötas, nyare kulor ska väl inte smörjas har jag för mig? 🤔 Har ju aldrig kört så regelbundet tidigare så det har inte varit aktuellt.

Jag har fått lära mig att kula och kulhandske ska smörjas, trafikskolans bil är en nyare modell och jag frågade specifikt om den på lektion sist (det är en sån som fälls in/ut, men inte avtagbar). Men det bör stå i bilens instruktionsbok. Det beror också lite på vad släpet har för kulhandske - nu tappar jag det rätta ordet men med en kulhandske med stabilisator ska det inte smörjas enligt teoriboken iaf (då tappar en dess funktion).
 
Inatt har jag knappt sovit. Stressat över en massa. Vet inte varför.
Även haft rejäla smärtor i magen. Borde kolla upp de men känns som de är så mycket med allt hela tiden..
Mår alltid bättre på morgonpromenaden med hundarna och efter iaf 🩷
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 656
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp