Vad gör vi? Del CCIII

Känner mig allmänt stressad över skolan och börjar få lite ångest över det. Men nu har Björn vaknat så det ger tröst i att se hur han grejar runt och göra hamstersaker. Det är mysigt med djur, hur små de än är. ❤️
 
Känner mig allmänt stressad över skolan och börjar få lite ångest över det. Men nu har Björn vaknat så det ger tröst i att se hur han grejar runt och göra hamstersaker. Det är mysigt med djur, hur små de än är. ❤️
Försök att vara stolt över allt du har lyckats med.
Och kom ihåg att jorden inte går under om du skulle misslyckas tillfälligt.
Din hälsa är det viktigaste!
 
Fredagkväll. Tända ljus. En bra serie på tv:n. Ett glas bättre rödvin bredvid mig. Kastanjer som rostas i ugnen (här får jag verkligen anstränga mig för att inte börja nynna på en viss julsång). Lugn. :heart
 
Nu finns det bröd i huset igen, och eftersom det var beredskapsvecka nyss så tyckte jag det passade med en kristidskaka till helgen också när ugnen ändå var varm. :D

20241011_203251.webp
 
Min kompis rycker alltid ordentligt efter att ha kopplat. De lastade ponnyn och åkte på tävling. Sista svängen, som gick långsamt pga små vägar och skarp sväng, kände hon ett konstigt ryck och släpet släppte. Tur att det gick så sakta! Ponnyn lastades ur och släpet sattes fast, men de vågade inte köra häst i släpet innan de bytt kulhandske. Så olyckor kan ske även när man gör allting rätt!

En bör kolla dragkulan på bilen också. Den slits med tiden och har den mer än 1mm slitage på bredden (den blir lite lite lite oval) så behöver det åtgärdas innan en kör med släp.

(Inte menat enbart till dig, men en reflektion utifrån inlägget. :) )
 
Fredagkväll. Tända ljus. En bra serie på tv:n. Ett glas bättre rödvin bredvid mig. Kastanjer som rostas i ugnen (här får jag verkligen anstränga mig för att inte börja nynna på en viss julsång). Lugn. :heart
Kastanjer får mig numera att tänka på en dansk serie vid namn Kastanjemannen.... En bra serie dock, men kanske inte allt för trevlig då den handlade om mord. Tips för den som känner för lite höstmys! :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 644
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 031
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp