Nej tur o retur
Det är ju ganska lagom, det är vad jag har idag. Lagom tid att varva ner på. Eller ringa något samtal så blir det arbetstid också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej tur o retur
Tittar på Kriterieauktion och på Hudson och Rex.
Ja idag har det ju varit extremt hittills.Tycker det är så låga priser på auktionerna numera, snacka om att uppfödarna måste gå på knäna.
Ja det är ganska skönt med den tiden ”ensam” och hjärnan kan sortera lite.Det är ju ganska lagom, det är vad jag har idag. Lagom tid att varva ner på. Eller ringa något samtal så blir det arbetstid också.
Undrar dock vad de hade förväntat sig för denna?!
Visa bifogad fil 154790
Troligen hade den inte sett smörjelse på evigheter och hamnade i nästan-låst-läge och då hade lika gärna ägaren kunnat tappa släpet. Tänk att vissa ska ha så svårt för att vårda grejer dom äger, smörjningens betydelse försökte jag lära en bonde, svaret jag fick var "smörja,,,, men då blir det ju kladdigt" men så hade allt på den gården förvandlats till vrak också.Just det gjorde jag inte, men eftersom låsbygeln var trög så drog och lyfte jag i själva kulhandsken flera gånger innan jag åkte, och bilen följde med upp då. Men tankarna går ju ändå.
Jag skulle behöva lära mig EXAKT var jag ska smörja på släpet. Jag vill gärna göra rätt, men det är inte alltid lätt att veta hur helt praktiskt!Troligen hade den inte sett smörjelse på evigheter och hamnade i nästan-låst-läge och då hade lika gärna ägaren kunnat tappa släpet. Tänk att vissa ska ha så svårt för att vårda grejer dom äger, smörjningens betydelse försökte jag lära en bonde, svaret jag fick var "smörja,,,, men då blir det ju kladdigt" men så hade allt på den gården förvandlats till vrak också.
Det viktigaste är mekanismen i dragskon, där kletar jag fett med en pensel över alla rörliga delar, sen ett par pumptag i var nippel på dragröret med fettsprutan och så ska alla lösa detaljer som har med bromsen att göra fram på dragröret ha lite olja, glöm inte stödhjulet, lite olja på toppen så går det lättare att veva det sen.Jag skulle behöva lära mig EXAKT var jag ska smörja på släpet. Jag vill gärna göra rätt, men det är inte alltid lätt att veta hur helt praktiskt!
Nja, jag vill inte kasta skugga på ägaren när jag inte vet vad som hände...Troligen hade den inte sett smörjelse på evigheter och hamnade i nästan-låst-läge och då hade lika gärna ägaren kunnat tappa släpet. Tänk att vissa ska ha så svårt för att vårda grejer dom äger, smörjningens betydelse försökte jag lära en bonde, svaret jag fick var "smörja,,,, men då blir det ju kladdigt" men så hade allt på den gården förvandlats till vrak också.
Det är vad jag också harNej tur o retur
Min kompis rycker alltid ordentligt efter att ha kopplat. De lastade ponnyn och åkte på tävling. Sista svängen, som gick långsamt pga små vägar och skarp sväng, kände hon ett konstigt ryck och släpet släppte. Tur att det gick så sakta! Ponnyn lastades ur och släpet sattes fast, men de vågade inte köra häst i släpet innan de bytt kulhandske. Så olyckor kan ske även när man gör allting rätt!Just det gjorde jag inte, men eftersom låsbygeln var trög så drog och lyfte jag i själva kulhandsken flera gånger innan jag åkte, och bilen följde med upp då. Men tankarna går ju ändå.
Tänk så olika man kan vara, jag valde ett par på typ 20 minuter.Jobbat hemifrån idag, och tagit massa micropauser och plockat och städat och tvättat. Väldigt skönt, för då var bara dammandet och dammsugandet kvar när jag jobbat klart
Dragit på mig en begynnande hälsporre i somras, vilket gör att resten av kroppen gör ondare än vanligt vilket suger Hade velat sy ikväll, men får hålla mig av foten nu känner jag.
Fick beställt nya glasögon tillslut med efter att ha funderat några veckor. Blev inspirerad av @parellikuskens fina nya glasögon och fick tummen ur
Har inte köpt nya på ca 20 år (använder linser 95% av min vakna tid) så det gjorde nog att beslutet kändes större än det behövt varaTänk så olika man kan vara, jag valde ett par på typ 20 minuter.
Aha! Då förstår jag. För mig var det fyra år sedan, men använder glasögon hela tiden.Har inte köpt nya på ca 20 år (använder linser 95% av min vakna tid) så det gjorde nog att beslutet kändes större än det behövt vara