Vad gör vi? Del CCIII

Det är fredag mina vänner! Jag vet inte hur det ser ut hos er. Men här skiner solen från en klarblå himmel och det är några få plusgrader. Träden skiftar nu samtliga i rött och gult och i morse ångade min andedräkt under morgonpromenaden. Total panikångest med andra ord!

Men hur som helst så tänker jag att min fredag stavas flextid, rödvin och potatisgratäng.
 
Sol och lite kyligt ute. Underbart höstväder med andra ord men jag känner mig så sliten :arghh: . Hade behövt några månader av regn och mysväder nu för att återhämta mig.
Hade tänkt att gå en lång runda idag men vet inte om jag orkar.
 
Det vore väldigt snällt! :love:
Carcavelos är nog den strand vi vet var/hur man hyr surfbrädor vid. Eller norrut från Cascais kanske? Men som sagt, vi har inte mycket koll 😅

Kan surfa till onsdag kväll 🥳
Han vågar inte ge några råd gällande stränder han inte "känner", särskilt inte med tanke på alla stormar som pågår just nu och gör saker mer opålitliga än vanligt. Det beror så mycket på tidvattnet (vissa stränder funkar bra vid lågt tidvatten, andra vid högt), formen på stranden, vindstyrka, vindriktning och gud vet vad... Kan också finnas strömmar, klippor, rev och annat som kan bli farligt om man inte har koll på det. Hans bästa tips var att kontakta en lokal surfskola eftersom de känner till sina stränder bäst och oftast är villiga att ge råd även om man inte bokar en lektion med dem.
 
Han vågar inte ge några råd gällande stränder han inte "känner", särskilt inte med tanke på alla stormar som pågår just nu och gör saker mer opålitliga än vanligt. Det beror så mycket på tidvattnet (vissa stränder funkar bra vid lågt tidvatten, andra vid högt), formen på stranden, vindstyrka, vindriktning och gud vet vad... Kan också finnas strömmar, klippor, rev och annat som kan bli farligt om man inte har koll på det. Hans bästa tips var att kontakta en lokal surfskola eftersom de känner till sina stränder bäst och oftast är villiga att ge råd även om man inte bokar en lektion med dem.
Makes sense!
Verkar vara väldigt vilt väder just nu också :crazy:
Men att kolla med surfskolor var en bra idé!

Ska nog ta att göra det :)
 
Jag lyssnar på ett urtråkigt webbinarium och smuttar på dagens första kaffekopp. Väldigt glad att det är fredag och att helgen inte innehåller mer planer än att åka och titta på tre olika campervans vars annonser ser lovande ut. Spännande!
 
Makes sense!
Verkar vara väldigt vilt väder just nu också :crazy:
Men att kolla med surfskolor var en bra idé!

Ska nog ta att göra det :)
Ja, vädret är helt klart lite bananas! För de vana surfarna är det jättebra eftersom det skapar stora vågor (maken har tagit ledigt från jobbet i eftermiddag eftersom det har lett till ovanligt bra surfmöjligheter även här i Skottland) - för oss andra, not so much :p
 
Sju grader och sol.
IMG_0976.webp
 
Lyckats göra något jag aldrig trodde skulle hända mig och tappat ett släp. Sitter i detta nu och väntar på bärgning av släpet. Chockad och skamsen eftersom det inte var mitt släp, och det är tveksamt om det går att laga 🙈😔

Det är bra med försäkringar! Hoppas det går så bra det kan från denna punkt och framåt.
 
Är det inte det ena så är det det andra och annars det tredje! Pållan behövde nyligen veterinär, tacksamt att det blev bra 🙌. Nu rådda med att försöka få sambon bedömd som han enligt ssk på 1177 ska ha; 6 dagar feber och rejäl hosta som även väckt mig inatt så jag är seeeg. Ovanpå det ännu mer veterinär; honkatten behöver få en titt på ena ögat och eftersom DV ju har fullt sååå får hon för första gången åka till djursjukhuset här i norsholm; dyrt satan med anicura vad jag företått men vi har ju också väldigt nära, smidigt mitt i allt idag- ska ju dessutom skriva prov på distans från kl. 18.
 
Bäst jag sätter fart; ska fixa stallet (vilodag igen i och med allt) innan jag ska vara 13.30 med katten på djursjukhuset och 15.20 på jourvårdcentralen på sjukan med sambon; äntligen en på vc:n som fattade! 🙌.
 
Både mitt fotbollslag och innebandylag kommer nog läggas ner i vinter. Funderar på vad jag ska göra då. Leta upp nåt annat lag, bli tränare? Kan inte släppa det helt för då tror jag att både min fysiska hälsa o psykiska hälsa dalar. Sen borde jag ta hem häst nummer 3, hur mycket hinner jag utöver 3 hästar? Och en hund. Nytt jobb med pendling 8 mil om dagen. Det är vad jag gör nu. Funderar.
Är det 8 mil enkel väg?

Jag blir trött bara av att läsa allt du hinner med!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 632
Senast: Scata
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 807
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 027
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp