Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han vågar inte ge några råd gällande stränder han inte "känner", särskilt inte med tanke på alla stormar som pågår just nu och gör saker mer opålitliga än vanligt. Det beror så mycket på tidvattnet (vissa stränder funkar bra vid lågt tidvatten, andra vid högt), formen på stranden, vindstyrka, vindriktning och gud vet vad... Kan också finnas strömmar, klippor, rev och annat som kan bli farligt om man inte har koll på det. Hans bästa tips var att kontakta en lokal surfskola eftersom de känner till sina stränder bäst och oftast är villiga att ge råd även om man inte bokar en lektion med dem.Det vore väldigt snällt!
Carcavelos är nog den strand vi vet var/hur man hyr surfbrädor vid. Eller norrut från Cascais kanske? Men som sagt, vi har inte mycket koll
Kan surfa till onsdag kväll
Det är okej att ha en innesittardag, eller flera, även om det är soligt. Det kommer fler soliga dagar!Sol och lite kyligt ute. Underbart höstväder med andra ord men jag känner mig så sliten . Hade behövt några månader av regn och mysväder nu för att återhämta mig.
Hade tänkt att gå en lång runda idag men vet inte om jag orkar.
Makes sense!Han vågar inte ge några råd gällande stränder han inte "känner", särskilt inte med tanke på alla stormar som pågår just nu och gör saker mer opålitliga än vanligt. Det beror så mycket på tidvattnet (vissa stränder funkar bra vid lågt tidvatten, andra vid högt), formen på stranden, vindstyrka, vindriktning och gud vet vad... Kan också finnas strömmar, klippor, rev och annat som kan bli farligt om man inte har koll på det. Hans bästa tips var att kontakta en lokal surfskola eftersom de känner till sina stränder bäst och oftast är villiga att ge råd även om man inte bokar en lektion med dem.
Ja, vädret är helt klart lite bananas! För de vana surfarna är det jättebra eftersom det skapar stora vågor (maken har tagit ledigt från jobbet i eftermiddag eftersom det har lett till ovanligt bra surfmöjligheter även här i Skottland) - för oss andra, not so muchMakes sense!
Verkar vara väldigt vilt väder just nu också
Men att kolla med surfskolor var en bra idé!
Ska nog ta att göra det
Försökt sova sedan cirka 3,5 timmar. Går inget vidare.
Lyckats göra något jag aldrig trodde skulle hända mig och tappat ett släp. Sitter i detta nu och väntar på bärgning av släpet. Chockad och skamsen eftersom det inte var mitt släp, och det är tveksamt om det går att laga
Är det 8 mil enkel väg?Både mitt fotbollslag och innebandylag kommer nog läggas ner i vinter. Funderar på vad jag ska göra då. Leta upp nåt annat lag, bli tränare? Kan inte släppa det helt för då tror jag att både min fysiska hälsa o psykiska hälsa dalar. Sen borde jag ta hem häst nummer 3, hur mycket hinner jag utöver 3 hästar? Och en hund. Nytt jobb med pendling 8 mil om dagen. Det är vad jag gör nu. Funderar.
Trist, men tänk att det bara är materiella saker som gått sönder!Lyckats göra något jag aldrig trodde skulle hända mig och tappat ett släp. Sitter i detta nu och väntar på bärgning av släpet. Chockad och skamsen eftersom det inte var mitt släp, och det är tveksamt om det går att laga