Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det är världens fulaste/kitsch lampa, men vill haaaa

Visa bifogad fil 65613
Har också börjat kika på lampor. Till sovrummet. Bytte plats på en kristallkrona som hängt där innan. Fin men kom aldrig till sin rätt i det rummet.
Men vad ha istället?
Sen har jag inte världens fetaste inkomst för tillfället...
Drömmen vore en Tiffany lampa tror jag.

Får kanske sätta upp en ledsen glödlampa tillsvidare eller nåt :laugh:
 
Har också börjat kika på lampor. Till sovrummet. Bytte plats på en kristallkrona som hängt där innan. Fin men kom aldrig till sin rätt i det rummet.
Men vad ha istället?
Sen har jag inte världens fetaste inkomst för tillfället...
Drömmen vore en Tiffany lampa tror jag.

Får kanske sätta upp en ledsen glödlampa tillsvidare eller nåt :laugh:
Jag behöver också en billig lampa, till vardagsrummet. Gärna någon enkel men fin, men hittar absolut ingen jag gillar.
 
Har också börjat kika på lampor. Till sovrummet. Bytte plats på en kristallkrona som hängt där innan. Fin men kom aldrig till sin rätt i det rummet.
Men vad ha istället?
Sen har jag inte världens fetaste inkomst för tillfället...
Drömmen vore en Tiffany lampa tror jag.

Får kanske sätta upp en ledsen glödlampa tillsvidare eller nåt :laugh:

Jag har en underbar Tiffany lampa som jag köpte på Tradera för många år sedan, men de jävla flyttgubbarna hade sönder den (den lilla fjärilen som satt på den lossnade och försvann) men eftersom jag inte hade några bevis så... Fortfarande arg och ledsen över det. Har tom funderat på att försöka hitta en glasfjäril och klistra fast den, om jag hittar en som passar.
 
Ikväll har jag muttrat för mig själv. Är inte gjord för att bo i lägenhet helt klart. Får spunk på grannarna. Ibland känns de som att de gör allt för att se till att jag blir sur ... Hmm nej kan inte de här två sista åren av studier gå fooooort så vi kan flytta till ett hus i skogen utan grannar :devil:
 
Sambon har ännu inte märkt att jag inte har långt hår längre... vad ska man säga om det? :eek:

Karlslok!

Ska jag ge honom ett par glasögon kanske? Inte för att jag tror han fattar vinken men ändå

Faktiskt lite sur här nu...:mad: och barnslig som jag är kommer jag inte säga något. Han ska ju liksom bara veta det. :devil:
Tycker du ska fråga om han vet var det är "för dag idag" och se hans panik växa!
 
Ok, jag är inne i en kitsch period :angel: men funderar på att köpa den här och se om de kan ta bort pinnen så jag kan sätta fast den på lampan. Jag vet, helgerån!

1614893413992.webp
 
Jag har en underbar Tiffany lampa som jag köpte på Tradera för många år sedan, men de jävla flyttgubbarna hade sönder den (den lilla fjärilen som satt på den lossnade och försvann) men eftersom jag inte hade några bevis så... Fortfarande arg och ledsen över det. Har tom funderat på att försöka hitta en glasfjäril och klistra fast den, om jag hittar en som passar.
Men nej!! Vilken tragedi :cry:

Kanske man kan lämna in den nånstans hos någon som kan glas?
 
Tycker du ska fråga om han vet var det är "för dag idag" och se hans panik växa!
Jag gjorde något liknande det där mot min sambo häromdagen, helt ovetandes. Kläckte ur mig "åh, och så måste vi ju köpa champagne till nästnästa vecka också!" och fattade inte alls varför det blev så tyst. Hade ändå väntat mig lite entusiasm liksom. Det visade sig att den stackaren satt och rannsakade hjärnan och febrilt försökte komma på vad det är för speciell dag som inträffar framåt slutet av mars. "Alla hjärtans dag? Nix, det har ju precis varit. Årsdag? Nää, det är väl ändå i januari vi firar det? Födelsedag? Näpp, hon fyller ju inte år förrän i september. Hmmm, de där svenskarna firar ju namnsdagar ibland alltså, men brukar man verkligen dricka champagne då? Eeeeeeeeeehhhh..."

Inte kunde han veta att jag tyckte att vi skulle dricka champagne för att fira att vi går på semester :laugh:
 
Har precis varit iväg och hämtat det första nya jag köpt till min lägenhet. Två 100% onödiga korplampor :angel: Nu får det räcka med onödiga köp dock! Tycker nog att jag behöver en säng och sånt egentligen :o
Men nu såg jag dessa lampor för typ 5? år sedan och lovade mig själv att när jag flyttar hemifrån ska jag ha såna lampor.
Det finns dock tre, så den tredje tänkte jag önska mig i inflyttningspresent. Måste ju ha alla tre :D

Men ... sa slarvigt. Du glomde lagga in en bild. 🤔

Den lätt skrämda minen på särbon a la rådjur i strålkastarna när jag säger: "Nå, vad tycker du?" :D Han brukar inte veta om det är frisyr, kläder eller inredning han ska kommentera! Det är skitkul :rofl:

Exact sa ser Maken ut ocksa. en gang for lange sedan hade vi en valdigt "elaborate" gardinuppsattning, venetian blinds och hela koret i vardagsrummet. Jag tog ner det hela och satte upp "normala" gardiner i en helt annan farg. Nar maken kom hem och jag sa smaningom fragade "Vad tycker du?", svarade han omedelbart, "Du har klippt dig! Det ar jattefint".
An i dag fnissar jag nar jag tanker pa det ... eller fragar, "Vad tycker du?".
 
Jag har en underbar Tiffany lampa som jag köpte på Tradera för många år sedan, men de jävla flyttgubbarna hade sönder den (den lilla fjärilen som satt på den lossnade och försvann) men eftersom jag inte hade några bevis så... Fortfarande arg och ledsen över det. Har tom funderat på att försöka hitta en glasfjäril och klistra fast den, om jag hittar en som passar.
Gör en egen, då får du den som du vill. Glasfärg finns ju.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 989
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 754
Senast: MML
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 150
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp