Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kulturrunda på 6 km blev det :) . Både hunden och vi blev lite möra.... :o
Det mest spännande på rundan var en gammal pestkyrkogård:
20210514_120805.webp
 
Till skillnad från gårdagens slappande så har jag fått gjort flera saker. Startade med att köra ett lass skräp till tippen, där var jag verkligen inte ensam om samma tanke! Och en äldre herre blev så förvånad att jag körde till tippen själv utan en man bakom ratten:meh:
Därefter fick bilen sig en tvätt och insidan ordentligt rengjord :up: och nu har jag plockat fram hängmattan och inviger den för säsongen:D
Blå fick sig en utvändigt OCH invändig tvagning igår. En kompis berättade att biltvätten vid ICAMaxi hade dammsugare gratis när man tvättat. Toppen för mig som bor i lägenhet. Kan ju liksom inte åka till föräldrarna varje gång jag vill dammsuga bilen 🤗
 
Jag har tråkigt... är på jobbet. Överlag är dan bra dock, lugnt på jobbet och chefen ledig så vi satt en extra kvart på lunchen :sneaky::D Efter jobbet ska jag till frissan, ska bli skönt få lite styr och klippa av en bit :D om bara tiden kunde gå snabbare... 🙄
 
Dags att sluta lata sig.

Tanten ska få ut idag efter att ha vilat några dagar till. Att göra hål på sig verkar vara grejen just nu. Men igår var svullnaden kring såret nästan borta samt ingen värme i det så nu kan vi ut igen istället för att bara promenera.
 
Åkte för att köpa godis (åt dock upp en hel Pringle burk igår :o🙈 det var så sabla gott!) och hittade myrdosor, perfekt!

Jag hade tänkt duscha uteplatsen med myrmedel idag efter ovälkomna besök inomhus men så bestämde vädret sig att det var dags för regn i flera dagar framöver 🙄 så myrorna ligger och gosar sig i sina bon och det känns onödigt att hålla på med det om det bara sköljs bort. Nu är man iallafall redo för nästa anfall, både inomhus och utomhus :up:
 
Åkte för att köpa godis (åt dock upp en hel Pringle burk igår :o🙈 det var så sabla gott!) och hittade myrdosor, perfekt!

Jag hade tänkt duscha uteplatsen med myrmedel idag efter ovälkomna besök inomhus men så bestämde vädret sig att det var dags för regn i flera dagar framöver 🙄 så myrorna ligger och gosar sig i sina bon och det känns onödigt att hålla på med det om det bara sköljs bort. Nu är man iallafall redo för nästa anfall, både inomhus och utomhus :up:
Ja, myrdosor låter ju som ett jättemumsigt godis....... :nailbiting::D
 
Äntligen på väg hem. Vilken helvetesdag.
Fick precis ett par sms från en vän som är ledsen och frustrerad över en grej och tyckte att jag svarade sarkastiskt när jag bara skrev tillbaka och bekräftade att det verkade skitjobbigt :confused:

Orkar inte med sånt just nu så jag ghostade vännen. Inte min stil normalt sett men det går bara inte att vara förstående i dag. Hungrig som satan då jag inte fick någon lunch, hoppas det finns något snabbt hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 356
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 123
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp