Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Underbar ledig dag igår med fint väder! Gick i shorts och linne hela dagen och grejade. Kom tyvärr in ett åskoväder på kvällen men vi var lite i utkanten som tur va så det kom aldrig över oss. Jag är åskrädd så får fan ångest så fort det hotas om åska :nailbiting:

Idag är det en tölig klämdag och äldsta dottern har lovdag från skolan så jag lät båda ungarna vara lediga och så jobbar jag lite bara. Vi bestämde att vi skulle göra äggsmörgåsar och ta fyrhjulingen till ett vindskydd sen för att luncha :)
 
Okej, det kan vara så att jag just råkade köpa lite böcker för över 6000:- :cautious: Så himla typiskt mig, har en tråkig dag på jobbet och kommer på att jag ska kolla efter en viss bok som jag vill ha och plötsligt ligger det 10 andra böcker i varukorgen och hoppsan hejsan, plötsligt har köpet bara gått igenom :angel:
 
Jag avskyr lupiner.
De invaderar och dödar allt omkring sig. När de blommat över är de anskrämliga. Dessutom avskyr jag att fortfarande behöva rycka fröplantor ur min rabatt trots att jag redan 2012 grävde bort alla lupiner med rötterna.

Men som små bägare för kvardröjande regndroppar är de onekligen fina
1620984559060.webp
 
Verkar bli att jobba övertid i dag. Får hjälpa tre studenter att polisanmäla vissa saker, och så en massa annat jox. En behöver åka till sjukhuset också. Egentligen ska vi åka med till sjukhuset och se till att studenten kommer in till läkare som de ska men jag är helt ensam i dag och kan inte klona mig.

Trött och väldigt arg på studenterna just nu. Dock inte förvånad sorgligt nog.

Nu vänta på att taxin kommer och hämtar studenten som ska till sjukhuset, och sen ska de andra komma ner och få hjälp med polisanmälan osv.
 
Verkar bli att jobba övertid i dag. Får hjälpa tre studenter att polisanmäla vissa saker, och så en massa annat jox. En behöver åka till sjukhuset också. Egentligen ska vi åka med till sjukhuset och se till att studenten kommer in till läkare som de ska men jag är helt ensam i dag och kan inte klona mig.

Trött och väldigt arg på studenterna just nu. Dock inte förvånad sorgligt nog.

Nu vänta på att taxin kommer och hämtar studenten som ska till sjukhuset, och sen ska de andra komma ner och få hjälp med polisanmälan osv.
Har ni ansvar tills att en läkare tar över eller varför ska ni åka med?
 
Har ni ansvar tills att en läkare tar över eller varför ska ni åka med?
Nej inte egentligen, det är bara en sån där policy för att det är trevligt att det är så. Kan ju hända mycket med de maskiner och verksamhet vi har. Alltså vi följer med i taxin och ser till att studenten får komma in på väntrum osv.
Men jag får frångå den policyn just nu, blir omöjligt annars och jag bedömer att studenten i fråga är okej nog att åka själv med taxin.

Hade det varit på annat vis hade de andra fått vänta. Har varit med om studenter som nästan sågat ur sig fingret och sett ut som att de skulle svimma vilken sekund som helst som tyckte det skulle gå sååå bra sååå att åka in själva. :angel: Brukar vara jag som plåstrar om och åker med in i de fallen. 3/4 arbetskollegor svimmar när de ser blod :p
 
Till skillnad från gårdagens slappande så har jag fått gjort flera saker. Startade med att köra ett lass skräp till tippen, där var jag verkligen inte ensam om samma tanke! Och en äldre herre blev så förvånad att jag körde till tippen själv utan en man bakom ratten:meh:
Därefter fick bilen sig en tvätt och insidan ordentligt rengjord :up: och nu har jag plockat fram hängmattan och inviger den för säsongen:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 356
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 123
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp