Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens asgarv när jag kom hem från stallet och sambon ganska precis ätit middagen.
S: "Det var ju många pannkakor efter soppan idag, de två sista gick trögt"
Jag: "Öh näe stekte ju bara de vanliga fem till din lunch och tre utöver det".
S: "Men hade du inte laddat matlådan?! "
Jag: "Nej inte idag, sååå vad bra att du redan käkat upp din lunch du skulle ha imorgon" 😂😂😂.

Det skapade tydligen förvirring att jag plötsligt inte hade laddat matlådan som vanligt 🤪.
 
Släkten har börjat sätta ihop ett nytt sverigepaket åt mig, är det något särskilt spännande jag bör be dem stoppa ned? Förra gången var det jalapeño-ostkrokarna som visserligen var goda men som nog inte behöver en favorit i repris. :)
De skickade också med ett paket idealmakaroner på grund av en viss tråd. :angel:
 
Släkten har börjat sätta ihop ett nytt sverigepaket åt mig, är det något särskilt spännande jag bör be dem stoppa ned? Förra gången var det jalapeño-ostkrokarna som visserligen var goda men som nog inte behöver en favorit i repris. :)
De skickade också med ett paket idealmakaroner på grund av en viss tråd. :angel:
Det finns nästan alltid nya, spännande chips :D nu vet jag inte vad dagens nyhet är men de med sweet chili är sjyssta! Sen går det en del reklam om någon supersalt lakrits på FB. Svenskjävlar eller nåt sånt heter den. Djungelvrål och några snäpp saltare sägs det. Jag är nyfiken måste jag säga. Marabou har gjort någon helskum choklad med popcorn i också.

Vad gäller lite mindre onyttiga saker hade jag nog velat ha linskakor. Så jäkla gott som melllis med avocadoskivor eller nåt på. Eller bara som de är. Nåt annat som är möjligt att skicka kan jag inte komma på.
 
Det finns nästan alltid nya, spännande chips :D nu vet jag inte vad dagens nyhet är men de med sweet chili är sjyssta! Sen går det en del reklam om någon supersalt lakrits på FB. Svenskjävlar eller nåt sånt heter den. Djungelvrål och några snäpp saltare sägs det. Jag är nyfiken måste jag säga. Marabou har gjort någon helskum choklad med popcorn i också.

Vad gäller lite mindre onyttiga saker hade jag nog velat ha linskakor. Så jäkla gott som melllis med avocadoskivor eller nåt på. Eller bara som de är. Nåt annat som är möjligt att skicka kan jag inte komma på.
Oh, ja svenskjävlarna är jag sjukt nyfiken på, men dem måste folket därhemma beställa på postorder så det antar jag att jag lika gärna kan göra själv. :D Men ja! Popcornchokladen är jag ju sugen på! :heart

Jag har också bett dem packa ned en ny osthyvel, den svenska jag haft i tio år börjar tackla av. :arghh:

Tack för tipset! ^^
 
Oh, ja svenskjävlarna är jag sjukt nyfiken på, men dem måste folket därhemma beställa på postorder så det antar jag att jag lika gärna kan göra själv. :D Men ja! Popcornchokladen är jag ju sugen på! :heart

Jag har också bett dem packa ned en ny osthyvel, den svenska jag haft i tio år börjar tackla av. :arghh:

Tack för tipset! ^^
Här finns svenskjävlar faktiskt på cocosbollsfabriken typ 1.5 mil bort :p.
 
Räknat på min pension och konstaterat att det verkligen inte finns en anledning att arbeta heltid. Skiljer 4400:-/månaden i pension mellan att arbeta 54% resten av arbetslivet och att arbeta 100% resten av arbetslivet. 4400:- som det ska skattas på. Då lever jag hellre sparsamt nu för att kunna jobba mindre, betalar av huset och fortsätter pensionsspara själv istället.
 
@Sel Har jag missat :rofl: har tänkt prova den nån gång men glömt titta efter den, får försöka se efter den imorgon och Ploppen får jag letade efter med, också nyfiken bara guldfiskminnet ska komma ihåg det med 🐟
 
@Sel Har jag missat :rofl: har tänkt prova den nån gång men glömt titta efter den, får försöka se efter den imorgon och Ploppen får jag letade efter med, också nyfiken bara guldfiskminnet ska komma ihåg det med 🐟

Jag har en lista :D (Nej, jag har tvåtusen listor men bland annat en lista med saker, främst nyheter, jag ska hålla utkik efter.)
Det finns de som kallar mig konstig men lik förbannat kommer de och frågar om vilka nyheter som är på gång :rofl:
 
Började dagen med att rösta i valet och avslutade den med att rida i en blandning av sol, hagel och spöregn samtidigt som lammen levde rövare i hagen intill. Nu sitter jag uppkurad i soffan med en kopp te. En mycket skotsk dag, med andra ord!

Ska snart gå och slå in sambons födelsedagspresenter och sedan är det sängdags minsann! Både kroppen och hjärnan är slut efter en intensiv dag. Imorgon är det fredag och jag har en rolig helg att se fram emot :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 369
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 133
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp