Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du med i sy till djur på fb? Flera av dom där syr till vinthundar och det ligger mönster i filerna.
Yep, men inget där är likt sådant som jag tänker sy, så jag gör egna mönster :) Har under lång(!) tid kollat igenom hela internet efter vissa typer av utrustning (samt bett om tips i såväl svenska som internationella fb-grupper), men inget känns riktigt perfekt förrän jag sätter igång och syr det själv, så, det får bli så.
 
Sugen på något. Och fryser. Hyresvärden tycker väl det är sommar eller nåt. Föreslår att vi ska säga till men sambon tror inte det hjälper. Men hon gnäller samtidigt på att det är kallt :grin:

Och mina och barnets planer blir högst troligt inställda i helgen men naturligtvis är det mest synd om sambon som får ändra sin plan litegrann - märk väl, bara lite, inte ställa in! :banghead:

Mindre än två månader kvar nu…
 
Vaknade sjuk i morse. Typ sämst timeing ever.
Så sur över att det måste ske just nu.

Vi såg en jättegullig gård i ett område där vi känner folk och IOM det kan få en del jobb direkt. Och också ha ett bra nätverk vore ju skönt redan vid inflytt. Men så klart är det redan nu budgivning och de räknar med att skriva i helgen.
Vi lär väl inte hinna klart med bolån till dess. Hade ju liksom inte planerat för detta utan fick tips av kompis.
Jag vill ju gärna se gården innan vi bestämmer oss och jag är sjuk.. 👎
Synd att vi inte hade en v till på oss!
 
Blev en helt okej avslutning på idag faktiskt, ty barnbarn #5 föddes idag ❣
En rejäl typ på dryga 4 kg och 52 cm lång trots igångsättning ca 2 veckor innan tänkt ankomst till världen 🤗 och via lite kontakter, så blir jag med sprillans ny dator för rena vrakpriset imorgon 😃😃

Ser dock inte riktigt fram emot att meddela chefen imorgon att hon måste hitta en vikarie för de tre dagar jag skulle ha jobbat till veckan. Vikariebristen är nämligen gigantisk 🥴
 
Blev en helt okej avslutning på idag faktiskt, ty barnbarn #5 föddes idag ❣
En rejäl typ på dryga 4 kg och 52 cm lång trots igångsättning ca 2 veckor innan tänkt ankomst till världen 🤗 och via lite kontakter, så blir jag med sprillans ny dator för rena vrakpriset imorgon 😃😃

Ser dock inte riktigt fram emot att meddela chefen imorgon att hon måste hitta en vikarie för de tre dagar jag skulle ha jobbat till veckan. Vikariebristen är nämligen gigantisk 🥴
Grattis hörru! :D
 
Borde plugga., men har paus. Pluggat hela dagen och sedan ridit ute i, tydligen, decemberväder. Genomfrusen!
Kollar istället halvtaskig serie och har ett glas saft, en skål ostbågar och lite lösgodis :d

Minilördag i någon timme :love:
 
Pållan var så rolig idag vid ridningen; la I en hög växel I skritten ute 😁😍 så jag tänkte att jag skulle låta henne trava och galoppera av sig lite granna på ridbanan meeen hon blev ofokuserad och även snavade till lite lätt i galoppen på volten så fick lixom ge upp och skritta av för det enda som hon var intresserad av var självklart det två dagar gamla fölet som var ute en stund 😅🥰.
Efter stallet blev det soffhäng och tänd brasa till Leif &Billy tillsammans med älsklingen 🥰 .
 
Blev en helt okej avslutning på idag faktiskt, ty barnbarn #5 föddes idag ❣
En rejäl typ på dryga 4 kg och 52 cm lång trots igångsättning ca 2 veckor innan tänkt ankomst till världen 🤗 och via lite kontakter, så blir jag med sprillans ny dator för rena vrakpriset imorgon 😃😃

Ser dock inte riktigt fram emot att meddela chefen imorgon att hon måste hitta en vikarie för de tre dagar jag skulle ha jobbat till veckan. Vikariebristen är nämligen gigantisk 🥴
Grattis 🥰
Så härligt med Buke och blandningen av åldrar - några väntar sitt första barn, några planerar för graviditet och några får barnbarn 😊
 
Försöker förklara för min make att jag behöver en Ford Mustang när jag fyller 40, ifall jag får en 40-årskris. Så jag är förberedd. Han verkar inte hålla med. Tur jag har några år på mig att övertala honom om att jag BEHÖVER en sådan. Tänk om man, mitt i sin kris, måste panik-köpa en. Då kan det ju bli helt fel! 😱
 
Dvs Österlen och typ vad optimister/mäklare försöker kalla Österlen :D Det blir ofta dyrt.
Sen i våras har folk varit helt sjuka,små ruckel har gått för miljon pris, hus med "tomter" som är frimärkstora med ett 70kvm hus o en tomt på 254kvm annonseras för 5-600 000 och går för straks under millen, helt sjukt!
Men skam den som ger sig i morgon bet jag handpenning på mitt österlen hus (på det berömda att få kallas så) Och det bästa av allt det har fiber + kommunalt VA och en tomt på nästan 1800kvm
 
Kom nyss hem från jobbet och är superhungrig! Så drygt! Jobbat 13.30-21, så fick ju lov att äta lunch redan vid 12, sen bara en smörgås på rasten på jobbet. Hade hoppats att klara mig men nu suger det i magen. Får nog lägga mig hungrig i natt för äter jag något nu så blir det halsbränna.

Jag tycker inte om detta arbetspass....:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 369
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 129
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp