Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kyckling souvlaki med ingefära dressing
 

Bifogade filer

  • 20210506_165936.webp
    20210506_165936.webp
    110,5 KB · Visningar: 30
Rimligt ändå att avsluta arbetsveckan med ett ekg 🤷‍♀️

Lilla 💓 är det dock prima liv i, men läkaren ville ändå utesluta att det var nått knas med det 🙂

Diagnos; trasiga bröstmuskelfästen på vänster sida, både in och utsida s a s = förbjuden att lyfta, eller på annat vis anstränga muskelfästena i minst 10 dagar 🤯
 
Hemma och inget extra jobb för mig. Alla Covidfria och kunde jobba som planerat. Blir lugnt hemma idag och så jobbar jag "bara" som planerat imorgon.

Har möblerat om mina plantor lite. Hoppas verkligen värmen kommer så dom kan flytta ut till sin plats på uteplatsen snart. Börjar bli lite trångt. Har redan skördat mina första fönstergurkor häromdagen och fler är på väg. :o

Nu ska jag laga till lite mat. Senare blir det troligen lite spel med kompis online istället för at åka dit som planerat.
 
Det beror nog på vilken del av Skåne du satsar på, tänker jag?
Exakt. En helt vanlig villa i norra Skåne kostar inte mycket. Nu var vårt hus billigt och innan corona, men man får trevliga villor här för 1-1,3 miljoner här. 50 minuter från Malmö och 25 minuter till Lund med tåg.

Ett exempel på en trevlig villa för en vanlig familj (inte min by): https://www.hemnet.se/bostad/villa-...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone

(Bjärnum är inte särskilt långt från Hässleholm, som är en stor järnvägsknutpunkt till bla Stockholm @Voeux ;))
 
Exakt. En helt vanlig villa i norra Skåne kostar inte mycket. Nu var vårt hus billigt och innan corona, men man får trevliga villor här för 1-1,3 miljoner här. 50 minuter från Malmö och 25 minuter till Lund med tåg.

Ett exempel på en trevlig villa för en vanlig familj (inte min by): https://www.hemnet.se/bostad/villa-...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone

(Bjärnum är inte särskilt långt från Hässleholm, som är en stor järnvägsknutpunkt till bla Stockholm @Voeux ;))
Vilket hus 😍 Till och med i jämförelse med här uppe i norrland är det bra pris!
 
Har med datorn hem idag för jag måste få iväg ett ,mindre roligt mejl som jag vet kommer ta hus i helsike imorgon. Det är faktiskt inte mitt fel och innget jag kunnat göra annorlunda men jag vet att det inte kommer motagas väl så det tar emot att skriva. Men jag måste få det gjort innan jag ringer till dem imorgon.

Hade hellre velat ha detta någon annan dag för idag hade jag velat förbereda mig för maktkampen imorgon. men men en sak i taget.

Inte stressa,
 
Däckade i soffan med katten. Måste plantera om lite sticklingar idag framför tv :D vilket man gör när man bor i lägenhet och det är ruskväder ute på balkongen.

Irriterar mig något gräsligt på att det var medlemsrabatt på en tunika på Indiska jag ville ha, men vilket slutade gälla vid midnatt.
 
Räknar lite på vad det skulle kosta att sy egna hundtäcken osv. Kan lätt konstatera att det är värt att sy själv till mina hundar för att slippa köpa färdiga, men det verkar också som att jag skulle kunna tjäna lite pengar på det OM jag lär mig sy så bra som jag hoppas på. När jag visat mina idéer för andra så har de genast sagt att de vill köpa, så en efterfrågan finns tveklöst. Hade varit fint om sådant gick att ha åtminstone som en liten extrainkomst... Men ja, måste träna en del först bara :p Har precis beställt material till min senaste idé iaf och hoppas på att få hem det innan nästa helg.
 
Städat ett akvarium. Mitt "värsta" pga det är så högt. Får stå på tå för nå botten och då har jag vatten upp till ärmhålan... Sedan blir det inte bättre av att det är en hög "kant" runt om på ca 25 cm... Och en hög möbel under
Måste ta tag i det och leta efter en bättre slamsug som når till botten :confused:
så ser "eländet" ut...:laugh:
 

Bifogade filer

  • 140.webp
    140.webp
    173,3 KB · Visningar: 25
Räknar lite på vad det skulle kosta att sy egna hundtäcken osv. Kan lätt konstatera att det är värt att sy själv till mina hundar för att slippa köpa färdiga, men det verkar också som att jag skulle kunna tjäna lite pengar på det OM jag lär mig sy så bra som jag hoppas på. När jag visat mina idéer för andra så har de genast sagt att de vill köpa, så en efterfrågan finns tveklöst. Hade varit fint om sådant gick att ha åtminstone som en liten extrainkomst... Men ja, måste träna en del först bara :p Har precis beställt material till min senaste idé iaf och hoppas på att få hem det innan nästa helg.
Är du med i sy till djur på fb? Flera av dom där syr till vinthundar och det ligger mönster i filerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 369
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 129
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp