Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar du på innerstan? Jag kollade nyligen priser på några radhus som ska byggas hyfsat nära mig, med ett i mina ögon riktigt bra läge. Blev faktiskt förvånad över att de inte var dyrare och har börjat fundera på om det kanske vore lockande att flytta dit, om det nu låter sig göras...

Kollar allt möjligt. Men huspriserna har ju gått upp 20-30% utanför stan och lägenhetspriserna verkar rusa också. Så jag tycker det verkar svindyrt vart man än tittar 🤷‍♀️ Just nu kostar ett vanligt skruttigt litet hus minst 8 milj i den kommun vi tittar mest. En tvåa på 74 kvm inte långt här ifrån ligger just nu på bud 8,2 milj.
 
Funderar på om en plötslig besatthet av citronmuffins är en biverkning av Pfizer vaccinet :idea:

Än så länge har mitt bunkrande varit något av ett fiasko. Känner inte ett dugg. Möööööligtvis när jag känner efter riktigt noga kan det sticka lite i armen när jag håller den på ett visst sätt. Nåja, behöver iofs inte gå och handla på ett tag :up:
 
Dags för lite hemma jobb. Blev en massa extra uppgifter som behövde göras med kort varsel, som jag inte hann med igår innan jag slutade. Så får bli några jobbtimmar hemma idag istället och göra klart.

Samtidigt väntar jag på samtal från en annan chef som inväntar svar på covid-test. Hoppas på bra svar, då ska han på komma förbi hemma hos mig och hämta lite utrustning.
Annars lär jag troligen hoppa in extra för honom ikväll samt att det blir extra långt dubbeljobb imorgon. Första åka till ett ställe på morgon (15 mil) och när jag slutar där på em, åka vidare till nästa ställe. Skönt nog blir det nästan åt "rätt" håll iallafall så jag bara behöver åka ca 1 h på kvällen hem sen.

Hade tänkt åka iväg till en kompis idag istället men får bli en krångeldag istället. Kanske blir några timmar ikväll istället när allt annat är löst.
 
Ätit lunch. Riktigt grått ute och regn på väg så jag har ingen lust till någonting alls, vill bara hem och krypa ner under en filt. Rätt lugnt på jobbet iaf så det är skönt :)
 
Funderar på om en plötslig besatthet av citronmuffins är en biverkning av Pfizer vaccinet :idea:

Än så länge har mitt bunkrande varit något av ett fiasko. Känner inte ett dugg. Möööööligtvis när jag känner efter riktigt noga kan det sticka lite i armen när jag håller den på ett visst sätt. Nåja, behöver iofs inte gå och handla på ett tag :up:
Hade du inte bunkrat hade du säkert känt av alla biverkningar som finns så det var nog bra du bunkrade ändå :p
 
Funderar på om en plötslig besatthet av citronmuffins är en biverkning av Pfizer vaccinet :idea:

Än så länge har mitt bunkrande varit något av ett fiasko. Känner inte ett dugg. Möööööligtvis när jag känner efter riktigt noga kan det sticka lite i armen när jag håller den på ett visst sätt. Nåja, behöver iofs inte gå och handla på ett tag :up:

Jag ville absolut inte ha citronmuffins efteråt så det är nog bara du ;) :laugh: Jag fick ont i armen dagen efter men det var fullt hanterbart :up:
 
Känner mig orimligt stolt och vuxen!

Lillebror har letat sommarjobb under våren, och nu under förmiddagen så blev det klart med behovsplaneringen över sommaren här på mitt jobb. Så chefen erbjöd lillebror en plats, för att jag föreslagit det och rekommenderat honom. Alltså, hur vuxet är inte det?! Efter flera år av osäkra anställningar, pluggande, föräldraledighet osv har jag nu ett fast jobb, där jag dessutom får förtroendet att ordna ett sommarjobb åt lillebror! :heart

Det var så kul att kunna ringa honom nu och berätta det :love: Dessutom tror jag att han kommer trivas jättebra med arbetsuppgifterna, som är något helt annat än mina administrativa sådana :laugh:
 
Något säger mig att med @Fjordfrälst s AG kommer det inte att hanteras konstruktivt... dock hoppas jag att jag har fel. Men den där arbetsplatsen verkar vara ohyggligt giftig vilket tyvärr inte är så himla ovanligt inom vården.
Kändes bättre idag, men kan ju som sagt vara för att jag tagit beslutet. Vad vet jag. AG var trevligare idag. Och jo klimatet är inte vad det en gång har varit, tyvärr.
 
Men skit.
Tittat fel på veckonummer. Så jag missade att ställa ut soptunnan vid vägen. Det var många veckor sedan den tömdes senast så det hade behövts.

Jag ställer bara ut den om den är full. Och det är inte ofta. Nåväl en påse till ryms, och det är ungefär jag jag åstadkommer på ett par veckor. Speciellt nu när katten föredrar att gå på toa utomhus.
Jag har ett så selektivt minne att jag lagt påminnelser i telefonens kalender varannan vecka, till kvällen innan sophämtning.
 
Ni får flytta till Norrlands inland, då får ni mycket för pengarna ;) :D
Är väl norrland och typ utmed kusterna här nere i Östergötland du kan hitta billiga bostäder. Här där jag bor är ju galet eftertraktat nu; landet mellan två stora städer har fått folk att fatta hur perfekt läget är så här är priserna ganska höga. Är ju med lite sorg i hjärtat morfar och hans systers gamla torp kom ut på hemnet igår...Utgångspris 4 mille och huset är knappt 70 kvadrat med 2 rum...Gammal ladugård och två uthus typ så.
 
Bakat en kladdkaka medans barnet sover :heart

Ugnen får stå öppen så kanske det blir lite varmare här🥶

F843493F-E842-4BA0-AB24-A0E6E3E2728D.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 364
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 128
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 366
· Visningar
37 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp