Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis duschat för första gången sen i söndags. SÅ skönt! Inte för att man blir så smutsig och svettig av att ligga i sängen några dagar, men ni fattar :p Känner mig betydligt bättre idag och ska fira med att ta hundarna på rastningsrundor istället för att bara gå till närmsta gräsplätt och in igen.
 
Ibland blir jag trött på folk. Igår eftermiddag, precis innan jag gick hem, bad en kollega mig om hjälp med att fixa en Excel-fil. Jag fixade den idag, vid 7.45. Sen är en annan kollega inne i filen och stökar till den. Trots det är det mitt fel och den förstnämnda kollegan ringer och skäller på mig och säger att jag inte ska vara inne i hennes Excel-fil :banghead:
Det är åtminstone ett effektivt sätt att slippa få hjälp fler gånger.
 
Vitsen med HR möte när man sagt upp sig är....Enbart för att ha koll på mig i guess! Menä. En halvtimme möte och en timmes kortare jobb på måndag kan jag leva med!

Hos oss är det obligatoriskt och superviktigt. Det finns mycket man kan lära sig av någon som valt att sluta och har man inte lyckats få in det innan uppsägning är det sista chansen. Det blir ibland en helt annan diskussion än man nånsin haft, med extrem öppenhet och feedback som är väldigt nyttig för båda parter om det hanteras rätt.
 
Hos oss är det obligatoriskt och superviktigt. Det finns mycket man kan lära sig av någon som valt att sluta och har man inte lyckats få in det innan uppsägning är det sista chansen. Det blir ibland en helt annan diskussion än man nånsin haft, med extrem öppenhet och feedback som är väldigt nyttig för båda parter om det hanteras rätt.
Aha jo men kändes ärligt talat lite annorlunda/lättare efter att ha tagit steget!
 
Men skit.
Tittat fel på veckonummer. Så jag missade att ställa ut soptunnan vid vägen. Det var många veckor sedan den tömdes senast så det hade behövts.

Jag ställer bara ut den om den är full. Och det är inte ofta. Nåväl en påse till ryms, och det är ungefär jag jag åstadkommer på ett par veckor. Speciellt nu när katten föredrar att gå på toa utomhus.
 
Hällde precis ut min sista skvätt kaffe, och borde egentligen inse att min mage pallar fan inte av koffein och kaffe. Satt precis på föreläsning på Zoom och hade ont i magen, fes alltså så högt att det kom upp på zoom "You are muted" (vilket kommer upp om man försöker prata men är mutad)... det var ju fan tur det, men jag blev lite förvånad över att den alltså var så hög att Zoom reagerade :rofl::rofl::rofl: tänk om jag inte hade varit mutad... Aja, dagens skratt :D
 
Men skit.
Tittat fel på veckonummer. Så jag missade att ställa ut soptunnan vid vägen. Det var många veckor sedan den tömdes senast så det hade behövts.

Jag ställer bara ut den om den är full. Och det är inte ofta. Nåväl en påse till ryms, och det är ungefär jag jag åstadkommer på ett par veckor. Speciellt nu när katten föredrar att gå på toa utomhus.

Hade jag inte fått sms-påminnelse så hade jag nog fått tömt tre fyra gånger om året ungefär... har jättedålig koll på vilket kärl som ska tömmas vilken dag, så automat-smsen från hämtningen kvällen innan är min räddning.
 
Hos oss är det obligatoriskt och superviktigt. Det finns mycket man kan lära sig av någon som valt att sluta och har man inte lyckats få in det innan uppsägning är det sista chansen. Det blir ibland en helt annan diskussion än man nånsin haft, med extrem öppenhet och feedback som är väldigt nyttig för båda parter om det hanteras rätt.

Något säger mig att med @Fjordfrälst s AG kommer det inte att hanteras konstruktivt... dock hoppas jag att jag har fel. Men den där arbetsplatsen verkar vara ohyggligt giftig vilket tyvärr inte är så himla ovanligt inom vården.
 
Tittar du på innerstan? Jag kollade nyligen priser på några radhus som ska byggas hyfsat nära mig, med ett i mina ögon riktigt bra läge. Blev faktiskt förvånad över att de inte var dyrare och har börjat fundera på om det kanske vore lockande att flytta dit, om det nu låter sig göras...
Förlåt det är inget jag har med att göra, men hade du inte ärvt en bostad? Har för mig att den krävde renovering dock så du kanske har ändrat dig? Blev lite nyfiken bara :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 360
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp