Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grrr, hade tagit fram ett stycke karré för marinering men tycker nu att det luktar lite skumt. Luktat och luktat och ibland känns det och ibland inte. Vill dock inte riskera något känns det som. Så tyvärr åker den i slasken, precis som den förra. Man ska verkligen inte 'passa på' när det är reapris och köpa på sig så mycket att man inte hinner äta upp det på nästan ett år. :banghead:
 
Absolut! Men händer Armageddon eller något mildare (som en motorväg genom galaxen) så vet jag att DU finns kvar - och du vet att JAG finns kvar :up:
Japp! Den vetskapen är alltid bra, trevligt veta det finns nån mer människa ute i rymden :up:

Jag känner igen du pratar om Liftarens guide till galaxen men jag har aldrig läst den och bara sett några snuttar ur filmen. Är nog dags läsa den dock, har stått på listan länge 😅
 
Grrr, hade tagit fram ett stycke karré för marinering men tycker nu att det luktar lite skumt. Luktat och luktat och ibland känns det och ibland inte. Vill dock inte riskera något känns det som. Så tyvärr åker den i slasken, precis som den förra. Man ska verkligen inte 'passa på' när det är reapris och köpa på sig så mycket att man inte hinner äta upp det på nästan ett år. :banghead:
Men alltså hur länge låter du den ligga?
Den kan ju inte bli dålig i frysen så då måste du frusit in den sent eller tinat för länge?
 
Funderar på om det enda jag hittar som vettigt program att titta på nu är Kulturfrågor Kontrapunkt betyder något speciellt...typ att jag helt plötsligt blivit vuxen/kulturell eller att tv-utbuset är j-ligt dåligt?
 
Men alltså hur länge låter du den ligga?
Den kan ju inte bli dålig i frysen så då måste du frusit in den sent eller tinat för länge?

Problemet är att jag tog ut det ur frysen, la det i kylen, det halvfrös där och jag fick ta ut det för att tina helt, så det har varit halvtinat, tinat och fruset sas.

From ska jag skiva allt innan jag lägger det i frysen
 
Produktiv dag på bokfronten :) . Har fått se och godkänna omslaget till eboken, har fått sålt ett antal ex till en fd kollegas bokklubb, samt fått se min bok presenterad av bokbloggare på Instagram. Nu håller jag tummarna för att hon gillar den och att det blir en trevlig recension :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 359
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp