Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat på Willys igen. Är så sjukt irriterad på dem. De får in nya varor på onsdag, ok. Gick dit nu. Båda sakerna jag ville ha och åkte dit för är slut! Bara de då. Mannen jag talade med ryckte på axlarna och sa att det var slut - efter en halv dag. Antar att de inte fick in det den här veckan. Nästa gång ringer jag och ber dem reservera - pepparsalami :rofl:
 
Du och jag syrran :p
Påminner om när jag var på kurs och rotade fram synål och tråd ur väskan till en akut behövande deltagare där knappen lämnade byxan. Sen blev det prat om vad kvinnor har i sina väskor och jag plockade ur och visade en del ur min. Männen i samlingen utnämnde mig genast till "person, med väska, som dom helst ville bli lämnade med i ödemarken på överlevnadskurs" :rofl:
Citat: "här finns ju allt man behöver"... :rofl::rofl:
Klockrent, det är vi med proppade väskor som överlever om det blir en oväntad katastrof :D :rofl:
 
Funderar över framtiden. Har aldrig förr tyckt att det är något större problem att jobba mycket. Både vardagar, kvällar och helger. Eftersom jag ju får göra det jag älskar mest av allt. Men de senaste dagarna har jag funderat. Idag har jag tagit det superlugnt men skamkänslorna kryper sig under skinnet då. Jag borde göra det och det och det.
När jag gått klart utbildningen kanske det går att leva ok även jag jag inte skulle jobba väldigt mycket. Det är svårt då dels är roligt och dels behöver man vara tillgänglig (eller förväntas vara tillgänglig) hela tiden.
Ja jag vet inte men ska försöka hitta en balans. Det är inte det enklaste.
 
Hej kära bukevänner! Det är hektiska tider så jag hinner knappt besöka sidan. Men mitt i arbetet kände jag mig ändå tvungen att titta in och berätta vad jag sysslar med. Jag dricker vin och läser och kommenterar på ett i princip färdigt utkast till masteruppsats. Jag är så himla stolt över studenten! Som hen har utvecklats under terminen! Från "hur ska det här gå?" till "jäklar, det här är bra!". Givetvis skriver jag även detta - eller i varje fall det senare - till studenten.
 
Skickat in reklamation angående när min katt blev felbehandlad :banana:
Förhoppningsvis återbetalar de, annars blir det ARN och det slipper jag gärna även om jag garanterat tror att jag vinner :sneaky:
Nästa moment är veterinära ansvarsnämnden, men tar det nästa vecka :banana:
Även om du vinner hos ARN så betyder det tyvärr inte att kliniken måste betala tillbaka något. Och ansvarsnämnden tar inte upp ekonomiska frågor så som återbetalning/ersättning eller skadestånd men det har du säkert koll på.
Hoppas såklart att kliniken återbetalar dig utan krångel! Inte kul att vara i din situation (ännu mindre för katten såklart).
 
En dag på jobbet, inte helt lugnt men inte stressigt heller. Faktiskt helt okej egentligen. Mitt huvud slog bakut ändå precis i slutet av dagen, och efter ett par timmar i sängen mår jag fortfarande illa. Fått i mig lite iaf, tror att jag försöker plocka i ordning (hänga upp jackan, typ..) och lägger mig igen. Suck. Kroppen, det ÄR inte måndag, lägg av!
 
Även om du vinner hos ARN så betyder det tyvärr inte att kliniken måste betala tillbaka något. Och ansvarsnämnden tar inte upp ekonomiska frågor så som återbetalning/ersättning eller skadestånd men det har du säkert koll på.
Hoppas såklart att kliniken återbetalar dig utan krångel! Inte kul att vara i din situation (ännu mindre för katten såklart).
Ja, jag vet att veterinära ansvarsnämnden inte tar upp ekonomiska frågor :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 359
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 125
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp