Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, väntar på en beställning från odla.nu Inte hört ett ljud från dem på över en vecka, kontaktade deras kundtjänst idag för att kolla och fem minuter senare dimper det ned ett mail om att min beställning är packad och på väg :rofl:
 
Tjohej. Med lite hjälp av trollkarlen är nu alla formler och grejer i excel filen fixade och jag kan fixa över alltihopa i vårt nya system.
Trollkarlen förklarade himla bra grunderna i hur excel är uppbyggt, så nu funderar jag på att ta hela förmiddagen i morgon och lära mig från de utbildningsvideos jag hittat. Trots att jag egentligen behöver göra annat, men jag kommer hinna med det där annat också - finns viss risk att jag glömmer av att börja lära mig excel annars.
 
@Cattis_E 🥳🥳🥳
FB_IMG_1620216334198.webp
 
Happ. Matgrädden på CG var slut vid utlämningen av varorna. Och inte kollade jag listan innan jag gick in på Ica för att handla morfars varor. Sååå laxen i ugnen får istället bli lax och potatismos i ugn då; för det finns allt hemma till 😁. Lika bäst att börja med potatisen direkt så den hinner svalna innan jag spritsar 😄
 
Men jösses. Min chef, en man i 50-årsåldern, frågade precis på fullaste allvar om jag ville ha de överblivna korvarna från dagens lunch, med följdfrågan:

"-Kan hästar äta sånt?"

Det är ju snällt att han vill ge något gott och jag förstår att alla inte kan veta allt om hästar men någonstans känner jag att den generella allmänbildningsnivån på kontoret sjunkit med ungefär fjorton kilometer sen han började.
 
Men jösses. Min chef, en man i 50-årsåldern, frågade precis på fullaste allvar om jag ville ha de överblivna korvarna från dagens lunch, med följdfrågan:

"-Kan hästar äta sånt?"

Det är ju snällt att han vill ge något gott och jag förstår att alla inte kan veta allt om hästar men någonstans känner jag att den generella allmänbildningsnivån på kontoret sjunkit med ungefär fjorton kilometer sen han började.

Nästan i nivå med snubben som skulle sälja en säck betfor på blocket utan att veta vad det är. "Hästmat, torkat kött" (eller nåt sånt, fanns med i nån av trådarna om konstiga annonser när det begav sig..). :idea::rofl:
 
Det hade ju varit fiffigt om du mindes. För vare sig i min utbildning eller när jag läst på efteråt kan jag hitta något. Det är som sagt ett utav de få prover vi har som är så pass sensitivt och specifikt, nära 100%. Jag känner inte till några felkällor. Eftersom du inte ens har någon källa så kanske det är olämplig fakta att sprida?
Försökte hitta var jag läst och kom fram till att det var nog CDT-prov jag tänkte på. Måste ha blandat ihop de två. :cautious:
 
Stockholms kvinnohistoriska museum anordnade en digital rundvandring (via zoom) om barnmorskans historia. Lät SÅ himla intressant. Blev jättebesviken när ljudupptagningen var så kass att det inte gick att lyssna och få något slags sammanhang.... :( Först undrade jag om det var min dator/uppkoppling som inte var optimal, men andra började skriva om det på deras fb-sida också, så det var nog ett allmänt problem. Synd. Både ämne och föreläsare verkade så bra... :cautious: Och jättesynd om föreläsaren också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 356
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 123
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp