Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var farligt att gå till ICA för att hämta ut mitt paket från odla. Det slank ner några citronmuffins i korgen på samma gång. Har tur, karré till extrapris så nu kan jag (äntligen) marinera.

Kan man ge katten råa karrében? :idea: Skivorna är med ben.
 
Funderar på om en plötslig besatthet av citronmuffins är en biverkning av Pfizer vaccinet :idea:

Än så länge har mitt bunkrande varit något av ett fiasko. Känner inte ett dugg. Möööööligtvis när jag känner efter riktigt noga kan det sticka lite i armen när jag håller den på ett visst sätt. Nåja, behöver iofs inte gå och handla på ett tag :up:

fasen... nu vill ju jag ha citronmuffins :cool:

Räknar ned minuterna till att få sluta
 
Har skrivit en arbetsbeskrivning till mig själv eftersom chefen behövde hjälp med att veta vad jag gör. Det blev 2 A4 :angel:
Nu ska jag nog pausa en liten stund innan jag tar mig an uppgift nr 2 jag ville bli klar med i dag.
Ska även dra igång robotdammsugaren Sally med telefonen, för hon ska moppa golven i dag :D
 
Jag uppmanades att sitta kvar i bilen en kvart innan jag åkte därifrån. Undrar hur många som verkligen gjorde det.
Är väl på eget ansvar.....Mamma som hade stor risk att reagera (men gick över förväntan tack och lov!) var kvar en timme för säkerhets skull, vilket hon ju i det fallet skulle :).
Jag fick vänta kvar i 30 minuter eftersom jag haft reaktioner på t.ex getingstick tidigare. Alla dom som fått vaccin på samma HC som jag idag satt snällt och väntade kvar sin kvart eller halvtimme :up: Man gör det ju för sin egen skull liksom, så jag förstår inte om det är någon som bara går därifrån O_o
Fast å andra sidan så är jag ju inte förvånad om man tycker att man "inte har tid" i dagens stressade samhälle.
 
Jobbat klart med det som behövde göras färdigt.
En kollega ringde och rapporterade att hen var covid-fri i allafall, så nu är det bara chef kvar som ska få svar och höra av sig.
(Jag har inte träffat någon av dom på över en vecka så lugnt för min del.)

Återstår och se vem som kommer eller om jag ska åka iväg själv senare.
 
Har haft uppsatshandledning idag. Vi fick lov att använda tillräckligt lite av vår insamlade data för att kunna hantera mängden på ett bra sätt. Så ikväll ska jag köra lite analyser i SPSS igen.

Jag tror vi kommer kunna presentera en hyfsat nära ”färdig” uppsats på måndag.
 
Mitt huve börjar bli trött av engelskan nu :P. En av uppgifterna under första modulen är att antingen skriva en diskussionsuppsats eller ett formellt brev. Först tänkte jag det förstnämnda meeen så kom jag på att dels. Varför inte göra det enkelt för mig när det är mycket just nu ändå?! Om jag väljer det formella brevet krävs mindre textmängd och inga källhänvisningar (såklart inte) och det är ju valfritt sååå varför inte. Nappade på texten i boken där en kund skriver en begravningsentreprenör och har invändningar mot ordet "cremains" så nu börjar ett formellt svar redan ta form i huvudet :p, tur det för första modulen ska vara klar nästa torsdag!

Precis ätit lite middag (så himla gott det är med grönärtsoppa alltså :d), nu göra mej klar för stallet :).
 
Hunden var akut upprörd. Jag trodde hans blåsa höll på att sprängas eller nåt. Så jag öppnade altandörren.

Han var inte ett dugg nödig. Han tyckte bara att jag var tråkig och ville leka.
Jag är en så trist typ att till och med husdjuren klagar :meh:

Men nu behöver jag skärpa mig och börja göra något. Torr ved måste flyttas till pannrummet. Huset behöver börja städas eftersom jag får långväga besök nästa vecka.
Måste dessutom fundera ut nån form av mat ifall de är hungriga när de kommer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 364
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 128
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp