Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens asgarv när jag kom hem från stallet och sambon ganska precis ätit middagen.
S: "Det var ju många pannkakor efter soppan idag, de två sista gick trögt"
Jag: "Öh näe stekte ju bara de vanliga fem till din lunch och tre utöver det".
S: "Men hade du inte laddat matlådan?! "
Jag: "Nej inte idag, sååå vad bra att du redan käkat upp din lunch du skulle ha imorgon" 😂😂😂.

Det skapade tydligen förvirring att jag plötsligt inte hade laddat matlådan som vanligt 🤪.
Han var tvungen att äta allt också? Åt han soppa och 8 pannkakor?! :rofl:
 
Alice tycker nog egentligen bäst om när 27-åringen inte är här. Han har nämligen fluffigt täcke i sitt påslakan istället för mitt som helt saknar täcke :rofl:

IMG_20210507_054444.webp
 
Det finns nästan alltid nya, spännande chips :D nu vet jag inte vad dagens nyhet är men de med sweet chili är sjyssta! Sen går det en del reklam om någon supersalt lakrits på FB. Svenskjävlar eller nåt sånt heter den. Djungelvrål och några snäpp saltare sägs det. Jag är nyfiken måste jag säga. Marabou har gjort någon helskum choklad med popcorn i också.

Vad gäller lite mindre onyttiga saker hade jag nog velat ha linskakor. Så jäkla gott som melllis med avocadoskivor eller nåt på. Eller bara som de är. Nåt annat som är möjligt att skicka kan jag inte komma på.
Svenskjävlar har jag hemma. Inte provat dem ännu
 
Åh; efter regn kommer solsken :love: , härligt att vakna till vackert väder och inatt var hankatten ute; han verkade nöjd när han kom in nyss och honkatten med som slapp få stryk av honom (han ger sig på henne för att väcka oss när han vill ut tiiiiiiiiiidigt ).
 
Har vaknat, rastat monster och fixat en kopp te. Ena monstret ligger nu på mina ben, mycket nöjd, och jag läser på nätet om projektet "Rena Mälaren". Människor som ideellt dyker åtminstone en gång i veckan och plockar upp en enorm mängd skräp! Funderar på vad mer som skulle kunna behövas i den stilen, vore ju fint att kunna hjälpa till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 369
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 133
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp