Vad gör vi? Del CXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbade 07.30- 23.30 igår. Är lite dum i huvudet idag känner jag. O_o brukar inte tacka ja till att åka 32 mil efter ordinarie jobb för att extrajobba, men dom är så oerhört trevliga och tacksamma och hade kris. Jag får mer pengar på att shoppa loss till trädgården :D
 
Väldigt trött idag. Gick i ett igår från 5.15 till 22.15, typ. Sen är det psykiskt påfrestande att ha trasigt avlopp och en skadad häst (igen...) så jag är rätt sleten idag faktiskt. Ändå tacksam över att jobbet flyter på, har en del att göra denna veckan pga månadsavslut men det flyter på och är inget större krångel så jobbet blir ändå ett lugnt avbrott från fritiden som är mer stressande just nu 😅

Gick iallafall upp 5.30 i morse och tog den dagliga promenaden med min skadade häst så jag har den avklarad. De andra hästarna får vila och på lunchrasten ska jag ta med hunden och en termosmugg med kaffe och gå till vårt favoritställe uppe i skogen och bara sitta och njuta och tanka lite energi en stund. Ikväll hoppas jag vi kommer ut på bäverjakt, också ett sätt för mig att tanka energi.
 
När jag påbörjade Hjärnrehaben gjorde jag ett test, skatta sin mentala trötthet. När man har 10.5 eller mer på det testet ska man utredas vidare. Jag låg då på 20.5.

Nu, 10 veckor senare, ligger jag på *trumvirvel* 10 poäng! Dvs UNDER gränsen!!!

:banana::banana::banana::banana: ikväll ska jag fira med min familj!
 
Dags att sova kanske har en hel helg med plugg framför mig 😅 Hej hon som älskar att jobba under press 🤣 Dagens goda gärning är också gjord redan nu ❤️✊
Amen på den :angel:

Första matteprovet är imorgon (har två, ett för varje skola jag sökt till) och jag har väl en sisådär... 4-5 kapitel att plugga idag då. Hej geometri och statistik :nailbiting:

Hmm.. Båda proven är ju på matematik 2, kanske lika bra att skriva båda imorgon medan det är fräscht i huvudet :idea:
 
Är just nu vansinnigt trött på gamla mossiga typer som är fast i "så här har vi alltid gjort och det har ju funkat".
Nej, det har inte funkat. Jag har löst problemet ni prackat på mig men det har inte funkat.
Försökt förklara skillnaden på att "lösa problem" vs "fungerar" i en halvtimme och de fattar ju inte ett skit :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag funderar på vad det ska bli för middag... jag tror det blir rökta räkor.
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 370
Senast: Noxos
·
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 134
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 627
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp