Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnets pappa glömde att han skulle hämta barnet (fast han var hemma och jobbade hela dagen...) som tur var så fick jag en liten magkänsla så jag ringde och frågade. Så istället för att skriva färdigt journalen efter dagens möte som planerat fick jag köra hem och hämta barn. Måttligt irriterad.

Nu badar pappa och barn bastu medan jag letar efter lite referenser till varför det är olämpligt för spädbarn att bo med föräldrar som missbrukar det ena och det andra och dessutom har för vana att skrika på varandra så väggarna skakar, slåss och ibland försöka ta livet av varandra eller sig själva.
 
Hon valde dialys tror jag. Hon vill inte ligga nån till last, typiskt henne, men erbjudandet står fast.
Fungerar det inte så finns ju transplantation i pipelinen. Hon är ju den enda nu levande släkt jag har kvar och jag vill gärna ha henne kvar i livet.
:heart

Har två kusiner (systrar) varav den äldsta fick urusel njurfunktion av, ja, UVI! Hon levde med dialys i flera år tills hon fick en njure av lillasyster och det har gått finfint för båda ❤.
 
Har varit i stallet i em och min älskade jäst stod redan vid grinden och väntade på lunch och gnäggade när hon hörde och såg att det var jag :love:. Idag gjorde jag det enkelt och behöll regntäcket på och longerade en kvart och passade på att julpynta hennes box :love:. Hemma igen har jag lagat mat, så har vi ätit, duschat och sett på Kärlek åt alla och Mirakel. Nu blir det bonde söker fru, glögg, pepparkakor och apelsin :love:.
 
JAG HATAR GUBBEN!

Från Ikea. Håller på att montera ihop en hylla, ett hål där hålet var för grunt och jag hamrade, skruvade, svor (mycket) innan jag hittade en skruv i min verktygslåda som fungerar. Victory! Tittade i den, må den förbannas för evigt, manualen och där var den glada gubben. Jag har pausat och sedan ska resten monteras och jag kommer svära mycket mer.

:meh: :rage::turd:
 
Sitter i soffan med frukost och konstaterar att inte ens en millimeter av mig tycker att det känns ok att gå till jobbet idag. Vill verkligen inte och det känns som hundra år kvar till helgen. Tur att jag har underbara hörlurar med funktion som stänger ute omvärlden lite extra, då kan jag jobba på i min egna bubbla idag och förhoppningsvis går det hyfsat ändå...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp