Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klassiska IT-supportlinen kommer nu: har du provat att stänga av och sätta på den igen?

(sen om det fortsätter dvs leverans är knas så hade jag tryckt "glöm nätverk" på ditt wifi, så slipper du automatiskt återanslutning av datorn iaf)

Och ber om ursäkt för råd du inte bett om 😶
Tack för tips :) men det hjälper tyvärr inte.

Har startat om datorn typ fem gånger utan resultat. Det fungerar inte på mobilen heller och TVn säger också "ingen internetanslutning". Pappas tjej kommer inte heller åt wifi på mobilen.

Om jag trycker på "glöm nätverk" så kommer jag inte in på det igen. Pappas tjej har nämligen låtit barnet leka med magneten som man får av comhem med wifi-lösenordet på. Så den är borta 🙄

Har haft alla mina lektioner för idag nu. Hoppas det är tillbaka imorgon 😊
 
Tack för tips :) men det hjälper tyvärr inte.

Har startat om datorn typ fem gånger utan resultat. Det fungerar inte på mobilen heller och TVn säger också "ingen internetanslutning". Pappas tjej kommer inte heller åt wifi på mobilen.

Om jag trycker på "glöm nätverk" så kommer jag inte in på det igen. Pappas tjej har nämligen låtit barnet leka med magneten som man får av comhem med wifi-lösenordet på. Så den är borta 🙄

Har haft alla mina lektioner för idag nu. Hoppas det är tillbaka imorgon 😊
Har ni testat att dra ut sladden till routern, låta den vara död 5 minuter, och sedan stoppa in sladden igen?
 
Tack för tips :) men det hjälper tyvärr inte.

Har startat om datorn typ fem gånger utan resultat. Det fungerar inte på mobilen heller och TVn säger också "ingen internetanslutning". Pappas tjej kommer inte heller åt wifi på mobilen.

Om jag trycker på "glöm nätverk" så kommer jag inte in på det igen. Pappas tjej har nämligen låtit barnet leka med magneten som man får av comhem med wifi-lösenordet på. Så den är borta 🙄

Har haft alla mina lektioner för idag nu. Hoppas det är tillbaka imorgon 😊
Jag säger som @Hoarfrost stäng av routern/dra ur kontakten och vänta 5 min och sen sätt i den igen. Fungerar förvånansvärt ofta. :rofl:
 
Har inte fått mycket gjort idag, men men. Har inget inplanerat jobb förrens på måndag så tiden finns.

Nu har jag precis ätit lunch/frukost? så nu ska jag göra mig iordning för att hämta ut paket (om det ser lugnt ut på parkeringen till Ica). Sen ska jag åka vidare till Exet som ville ha lite stöd (typ sitta i samma rum och sköta mitt) när han skulle ringa jobbiga samtal.
 
Har ni testat att dra ut sladden till routern, låta den vara död 5 minuter, och sedan stoppa in sladden igen?
Jag säger som @Hoarfrost stäng av routern/dra ur kontakten och vänta 5 min och sen sätt i den igen. Fungerar förvånansvärt ofta. :rofl:
Mamma smsaden för några minuter sen och frågade om vi har internet. Så jag tror inte att problemet ligger hos oss. Men pappa sa att han drog ut sladden och lät den stå en stund imorse. Fast jag kanske måste testa själv också!

Suck. Vi har typ aldrig haft trasigt internet (eller var man säger) och jag har aldrig varit så här beroende av internet innan. Men så klart ska det hända nu :cautious::rofl:
 
Sådär. Gjort covidtestet i bussen. Hur jäkla nervös och ångestladdad som helst pga skräckhistorier. Men. Ärligt talat. Givetvis finns det skönare tillfällen men så farligt var det verkligen inte, lite granna obehagligt bara. Oroat mig helt i onödan. 🤷‍♀️🤦‍♀️
Pratade precis med mamma som sett domherrar :love:, de brukar ju tala för snö :love:.

Eh... särbon har domherrar mitt i sommaren så det går inte att gå efter här (även om det är i Norrland)! :rofl: Han matar dem (och ekorrarna) året runt :laugh:
 
Mamma ringde precis och sa att transplantationsteamet godkänt henne och att hon är uppsatt på väntelistan nu. Även om de sa att det är 1-1,5 års väntetid så är det i alla fall ett steg närmare :)

Hon har en kronisk njursjukdom som har försämrat njurarna långsamt de senaste ~25 åren. Så nu när njurfunktionen är 7-8% så är det dags. Eventuellt kommer hon få ha dialys tills transplantationen, men vi hoppas att det inte kommer behövas.

(Det är uteslutet att en släkting kan donera en njure)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 027
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp