Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på Youtube, på en video där hon lagar mat inför thanks giving. De äter så konstiga grejer...

Min allra forsta Thanksgiving var den storsta overraskningen en fruktsallad som inte stod bland deserter utan bland salader. Numera har jag lart mig att det faktiskt kan vara himla gott med lite sott till allt salt och kryddat. :p

Oh ... och sotpotatis gratangen forstass ... Den med mosad sotpotatis, farin socker och andra kryddor och tackt med marshmallows. Den var en klar overraskning ... men kan ofta vara god om den inte ar for sot.

Alltså... I botten har man "vispad färskost", ovan ett lager med hackad tranbär, jalapeños, koriander och socker :cautious:

Mmmm ... jag har en slakting som gor en helt fantastisk cranberry/jalapeno/cottage cheese dip. (cottage cheese is farskost, right?) SA himla gott! Sjalv har jag nu, nar det finns overallt, lagt flera pasar cranberries i frysen sa jag kan gora mina egna saser och tilltugg nar andan faller pa. :D
 
SA ... nu har jag stickat klart mossan till Nalle, det 2 ariga barnbarnet, :) och inser att jag nog far repa upp hela borjan till min kofta. :cautious: Varfor lyckas jag alltid att fa for manga eller for fa maskor? Det bara uppstar maskor pa stickorna ...

Har ar i alla fall mossan 🙂

IMG_1313.webp
 
Mmmm ... jag har en slakting som gor en helt fantastisk cranberry/jalapeno/cottage cheese dip. (cottage cheese is farskost, right?) SA himla gott! Sjalv har jag nu, nar det finns overallt, lagt flera pasar cranberries i frysen sa jag kan gora mina egna saser och tilltugg nar andan faller pa. :D
Glömde att hon hade i vårlök också. Det låter så (ursäkta språket) äckligt 😅
Men jag vill också typ smaka allt...
 
SA ... nu har jag stickat klart mossan till Nalle, det 2 ariga barnbarnet, :) och inser att jag nog far repa upp hela borjan till min kofta. :cautious: Varfor lyckas jag alltid att fa for manga eller for fa maskor? Det bara uppstar maskor pa stickorna ...

Har ar i alla fall mossan 🙂

Visa bifogad fil 61359

Festligt. Da jag inte stickat sedan forra vintern kom jag pa i mitten pa mossan att jag vred rata maskor at fel hall (igen. Det var sa jag larde mig att sticka och fattade inte forran jag skulle sticka pa strumpstickor att rata maskor behover stickas fran framre maskbagen, inte bakre maskbagen)
Jag sag inte alls att det syntes sa tydligt var jag andrat forran jag sag bilden. :p Nu lar inte Nalle se det eller bry sig, son och sonhustru lar inte notera det heller ... sa den ar klar och kommer att se ut just sa har.:angel:
 
Festligt. Da jag inte stickat sedan forra vintern kom jag pa i mitten pa mossan att jag vred rata maskor at fel hall (igen. Det var sa jag larde mig att sticka och fattade inte forran jag skulle sticka pa strumpstickor att rata maskor behover stickas fran framre maskbagen, inte bakre maskbagen)
Jag sag inte alls att det syntes sa tydligt var jag andrat forran jag sag bilden. :p Nu lar inte Nalle se det eller bry sig, son och sonhustru lar inte notera det heller ... sa den ar klar och kommer att se ut just sa har.:angel:
Om man stickar en rät maska i bakre maskbågen så blir det en vriden rät maska. Det finns många mönster där det ska vara vridna räta maskor, just för att de ger ett snyggt mönster, och jag trodde på fullt allvar att det var meningen att mössan skulle se ut precis som den gör. :)
 
Om man stickar en rät maska i bakre maskbågen så blir det en vriden rät maska. Det finns många mönster där det ska vara vridna räta maskor, just för att de ger ett snyggt mönster, och jag trodde på fullt allvar att det var meningen att mössan skulle se ut precis som den gör. :)

Nar jag larde mig sticka for 100 ar sedan fick jag lara mig att sticka i bakre maskbagen. Nar jag stickade ett monster forra aret larde jag mig att man ska sticka i framre maskbagen och insag att jag plotsligt, efter alla ar, kan sticka pa strumpstickor. :D
Min mormor kunde inte forsta att stickorna bara foll ur nar jag forsokte sticka strumpor och vantar. (hon kan inte ha tittat sa noga:angel:) Min mamma, som var den som lart mig sticka stickade aldrig vantar eller strumpor. :p
 
Tänkte på dig och din fot idag när jag kryck-gick på min längsta promenad hittills :) Nu är jag helt slut!
Vad fick du göra med din fot? Har du gips kvar?
Nä, gipset togs bort efter några dagar då jag hade så ont av det, har ortros nu istället med back on track-grej under för att minska svullnad.
Släppte kryckorna för ett par dagar sedan, men är rejält halt och gör ont att gå.
Fysion gav mig övningar att böja foten upp och ned och åt sidorna samt bad mig gå till någon som kan gjuta sulor åt mig så jag får upp hålfoten. En häst med den benställning jag har nu skulle ingen vilja ha. 😅
 
Kokade potatis-och purjolökssoppa 😋 till middag men det ät ju inget sambon vill ha så han fick soppa på påse att koka ihop som han hellre äter 😝. *hemlagatärtydligenintealltidgodast*.
Nåja. Medan min soppa kokade hämtade jag in ved (honkatten satt redo i vedbacken :laugh: :love: ) och efter maten, medan sambon stekte sina pannkakor var det såå skönt att sjunka ner i ett riktigt varmt bad :love:. Men nu ska jag kliva upp och fixa en kvällsmacka (Leksands fäbodsknäcke+ Johnnys sötisarna senap + julskinka är sååå nom nom :love::d) och te till julkalendern och sen se 15-årsjubileumet med bonde innan sängdags :).
 
Sambon tog en nap efter att ha kommit hem från jobbet jättetrött. Jag låg bredvid i sängen och redigerade saker på datorn. Han brukar ibland prata i sömnen. Men idag var fasen första gången han gjorde det på danska. "Naaaeeej, foor helvede maaan!" och lite lösryckta ord. 😂
Han pratar ju danska. Men brukar hålla det till dagtid. Han är nog halvdansk iaf.. :laugh:
 
Nä, gipset togs bort efter några dagar då jag hade så ont av det, har ortros nu istället med back on track-grej under för att minska svullnad.
Släppte kryckorna för ett par dagar sedan, men är rejält halt och gör ont att gå.
Fysion gav mig övningar att böja foten upp och ned och åt sidorna samt bad mig gå till någon som kan gjuta sulor åt mig så jag får upp hålfoten. En häst med den benställning jag har nu skulle ingen vilja ha. 😅

Men det låter ju ändå som att du är en liten bit på väg! Bra jobbat!
Jag har börjat gå (med stöveln) utan kryckor nu men det blir liksom bara halva steg. Jag kan inte flexa foten mer än några centimeter... Försöker hålla igång genom att vicka på tårna och flexa och sträcka så gott det går utan att det göra ont. Ser fram emot ”riktig” fysio sen när jag får gå utan stövel...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 952
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp