Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnade precis till "Gott snack" och deras diskussion om våldtäkt som tydligen blivit viral senaste dagarna. Fastnade i det, lyssnade lite, läste lite kommentarsfält.

...och nu blev jag så sjukt illamående av hur okunniga, ignoranta och kvinnoföraktande som till synes normala människor ofta är. Kräks.
 
Haft en helvetesdag på jobbet, men som tur är så har killen jag träffar jobbat hemifrån och kunde komma tidigt till hundarna. När jag efter lååång dag kom hem så får jag veta att hundarna är nyrastade, min dator är uppdaterad och nästan helt klarfixad och han har dessutom bakat en kladdkaka eftersom jag ringde på lunchen för att prata lite och då nämnde att jag ville ha just kladdkaka (den han gör är sinnessjukt god). Så galet lyxigt det känns trots allt.
 
Hela England Bakar: Julspecial :) ! Brukar alltid vara kul att titta på! Dock känns det väl lite mysko att de är i ett tält med grön gräsmatta och gröna träd utanför, och klädda julgranar inuti tältet. Det är inte Hela Hawaii Bakar: Julspecial, liksom..... O_o:D
Var inte det kl 20 idag?
 
Åh, jag håller på att slita mitt hår! Min superlånga saker-som-jag-ligger-efter-med-lista på jobbet hade precis decimerats till två A4-sidor och det började kännas som att jag hade kommit ifatt efter att jag var sjuk för 2-3 veckor sedan. Vad händer då? Jo, då det dimper det ner en rutinmässig internrevision där de har valt ut en faktura för ett uppdrag som jag projektleder, men som jag inte projektledde när fakturan gjordes. Naturligtvis är just de papper som de önskar får kring den fakturan inte riktigt i ordning (även om fakturan är det) och nu åligger det mig att reda ut det hela, leta diarienummer, etc. etc. :arghh: Min energi är superlåg efter att ha jobbat 60 timmar per vecka sedan september (förutom då jag var sjuk och bara orkade jobba 40 h) och jag orkar inte mer.

Till råga på allt är min sambo nära sammanbrott pga jobbet eftersom ledningen tycker att han ska göra sitt normala heltidsjobb som chef (vilket inte alls heltid utan närmare 50 timmar/vecka) på 25% av heltid - alltså utan förändrade arbetsuppgifter - och resterande tiden (30 timmar) så ska han arbeta praktiskt i verksamheten pga att beta av vårdköer. De tänker sig med andra ord att han ska jobba typ 70-80 timmar per veckan och det är ju helt absurt.
 
Hemma efter ett förta besök på njurmottagningen.

Jag har 13% njurfunktion kvar och ar fått veta att det kvalificerar till transplantationsutredning.
Nu är bollen i rullning. Det kommer att ta tid (tydligen är normaltiden ca 3 års väntan) men det har i alla fall startat!

Glad.

Syrran har 7% och ska få hemdialys på måndag.
Har redan erbjudit henne 1 av mina njurar om det inte skulle funka. Vi har samma föräldrar så det borde fungera.
 
Åh, jag håller på att slita mitt hår! Min superlånga saker-som-jag-ligger-efter-med-lista på jobbet hade precis decimerats till två A4-sidor och det började kännas som att jag hade kommit ifatt efter att jag var sjuk för 2-3 veckor sedan. Vad händer då? Jo, då det dimper det ner en rutinmässig internrevision där de har valt ut en faktura för ett uppdrag som jag projektleder, men som jag inte projektledde när fakturan gjordes. Naturligtvis är just de papper som de önskar får kring den fakturan inte riktigt i ordning (även om fakturan är det) och nu åligger det mig att reda ut det hela, leta diarienummer, etc. etc. :arghh: Min energi är superlåg efter att ha jobbat 60 timmar per vecka sedan september (förutom då jag var sjuk och bara orkade jobba 40 h) och jag orkar inte mer.

Till råga på allt är min sambo nära sammanbrott pga jobbet eftersom ledningen tycker att han ska göra sitt normala heltidsjobb som chef (vilket inte alls heltid utan närmare 50 timmar/vecka) på 25% av heltid - alltså utan förändrade arbetsuppgifter - och resterande tiden (30 timmar) så ska han arbeta praktiskt i verksamheten pga att beta av vårdköer. De tänker sig med andra ord att han ska jobba typ 70-80 timmar per veckan och det är ju helt absurt.
:rage:
 
Lyssnade precis till "Gott snack" och deras diskussion om våldtäkt som tydligen blivit viral senaste dagarna. Fastnade i det, lyssnade lite, läste lite kommentarsfält.

...och nu blev jag så sjukt illamående av hur okunniga, ignoranta och kvinnoföraktande som till synes normala människor ofta är. Kräks.

Lyssnade på lite klipp och läste igår kväll/natt. Jag blev så förbannad att jag höll på att krevera.
Lite konstigt att inte "riktig media" skriver ngt om det. För det är ju verkligen helt sinnessjukt hur PW gått på både i podden och på sociala medier.
Någon borde väl ta upp hur man låter en medelålders, kränkt, vit man sitta och bre på om "hur det är" när han har totalt noll koll på statistik och bara killgissar på ett så nedlåtande sätt med så fula härskartekniker.
USCH!
 
Tydligen får man dialys om man kommer under 10% av njurfunktionen.
Njursvikt behandlas på olika sätt. Transplantation eller dialys.
Mitt första val är transplantation.
Hon valde dialys tror jag. Hon vill inte ligga nån till last, typiskt henne, men erbjudandet står fast.
Fungerar det inte så finns ju transplantation i pipelinen. Hon är ju den enda nu levande släkt jag har kvar och jag vill gärna ha henne kvar i livet.
:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 490
· Visningar
42 060
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
929
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp