Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon skriver vi kontrakt på vårt nya hus. Spännande! Sitter nu och funderar över hur länge vi kan tänka oss dubbel hyra, om vi ska ta huset redan nu eller vänta några månader. Lite tråkigt att vänta, men lika tråkigt att betala för två boenden om man inte måste.

Börjat jaga runt efter fler Strandmon (eller liknande) fåtöljer. Vi har en, men vill ha fyra i vardagsrummet. Kan man hitta begagnat är det ju bra, annars får det bli en IKEA-beställning. Tur att vi har tid på oss att leta.

Funderar över vad vi kan behöva mer. Flyttar från 3 rum och kök på 77 kvm till 5 rum och kök på 115+biytor. Vi har i dagsläget inte möbler att fylla alla rum med, snacka om I-landsproblem!

Var väldigt tät dimma imorse men jag hittade till jobbet :D. Då jobbhelgen avklarad 😊. Hade ett bra pass igår och bestämde mig för att inte oroa upp mig till ångest över dagens pass och det var ju bra för det var faktiskt riktigt lugnt planerat:). Morgonseg än och en blir ju inte precis piggare i detta eviga gråa väder men det blir ju ändå inte roligare än man gör det 😉.

Dimmigt här också. Vi har stannat inne men jag måste nog ut snart och ta in ved :D

Har veckohandlat. Tyvärr tror jag att fler människor har kommit på att det kan vara bra att komma vid öppning kl 9 en söndag.... :meh: Jag skulle inte vilja kalla det trångt, men ovanligt mycket folk för att vara vid den tiden. Men nu ligger det en hel kyckling och gottar sig i crock-potten :up: !

Har bäddat rent med FLANELLAKAN :love: , och tvättat en tvätt. Ska nog ta och fylla på vedlagret lite, och sedan blir det väl någon hundpromenad också i gråvädret.

Huvudvärken har släppt lite så jag passade på att byta sängkläder och gardiner i ett rum. Ska nog sitta lite på soffan innan det kanske är dags för lite lunch. På eftermiddagen fortsätter allt pyssel här hemma.

Dimmigt här också. Vi har stannat inne men jag måste nog ut snart och ta in ved :D
Stanna inne i dimma? Är det något som lockar ut mig så är det dimma :love:
mvh Macbeth som en gång gick vilse ute på heden i tjock dimma (som sedan gick över till ihållande spöregn) med femårigt barn i släptåg. Traskade tålmodigt runt där i åtta timmar innan vi äntligen snubblade förbi lite bebyggelse och lyckades hitta en busshållplats att ta oss hem :D

Jag går termin 3 av 6 nu. Kommer få läsa delar av termin 3 igen när jag börjar plugga igen.

Jag kommer jobba dels i hemsjukvården och delvis på ett särskilt boende. Får också vara med och smittspåra på boendena.

Ja det gäller att hitta en bra disciplin som funkar hemma! Trist att du kommer få konflikter på grund av att du pluggar 😖😫
Då har du ändå kommit en bit. Hoppas att det känns okej att läsa termin tre igen :)

Jag har rätt dålig koll på särskilt boende, men det låter intressant. Att smittspåra tror jag skulle vara kul, om det inte vore för att man själv delvis riskerar att bli smittad (vilket man väl gör på ICA också... men ja)

Ja, min självdisciplin går verkligen upp och ner. Vissa dagar är den jättebra medan andra dagar är den ett icke existerande kaos 😅

Det ska bli skönt att dagen helt plötsligt blir tre timmar längre i alla fall. Även om mycket av den tiden kommer gå åt till att plugga så kommer A (hankatten) kunna vara vid min sida 🐈

Har veckohandlat. Tyvärr tror jag att fler människor har kommit på att det kan vara bra att komma vid öppning kl 9 en söndag.... :meh: Jag skulle inte vilja kalla det trångt, men ovanligt mycket folk för att vara vid den tiden. Men nu ligger det en hel kyckling och gottar sig i crock-potten :up: !

Har bäddat rent med FLANELLAKAN :love: , och tvättat en tvätt. Ska nog ta och fylla på vedlagret lite, och sedan blir det väl någon hundpromenad också i gråvädret.
Åh, flanellakan! Jag har funderat på att köpa det ett tag nu för att det verkar så mysigt. Har inte kommit mig för än dock, men det låter som att iaf du rekommenderar sådant ;)

Då har du ändå kommit en bit. Hoppas att det känns okej att läsa termin tre igen :)

Jag har rätt dålig koll på särskilt boende, men det låter intressant. Att smittspåra tror jag skulle vara kul, om det inte vore för att man själv delvis riskerar att bli smittad (vilket man väl gör på ICA också... men ja)

Ja, min självdisciplin går verkligen upp och ner. Vissa dagar är den jättebra medan andra dagar är den ett icke existerande kaos 😅

Det ska bli skönt att dagen helt plötsligt blir tre timmar längre i alla fall. Även om mycket av den tiden kommer gå åt till att plugga så kommer A (hankatten) kunna vara vid min sida 🐈

Ja gud vad skönt att slippa pendla! När jag slutade jobba på lasarettet och började jobba i kommunen så fick jag 2,5 timmar tid för annat varje dag. Helt underbart.
Den tiden gick mest till återhämtning och att få sova ordentligt på nätterna.

Fördelen med att jobba inom vården är ju att det finns skyddsutrustning 😊
Känner mig tryggare där än på affären 😅

Är sååå trött. Fattar inte. En kortare ritt ute och jobbat en i ridhuset. Skulle behöva få undan veden men fasiken vad segt det känns så gick in. Väntar på kaffe och känner ungefär noll lust att gå ut igen. Snart är det vår! Gäller att hålla ut tills dess. Nu är det mörkt 24/7 känns det som. Det blir aldrig riktigt ljust.

Stanna inne i dimma? Är det något som lockar ut mig så är det dimma :love:
mvh Macbeth som en gång gick vilse ute på heden i tjock dimma (som sedan gick över till ihållande spöregn) med femårigt barn i släptåg. Traskade tålmodigt runt där i åtta timmar innan vi äntligen snubblade förbi lite bebyggelse och lyckades hitta en busshållplats att ta oss hem :D

Jag är i Västerbotten... dvs det är snöslaskigt och allmänt deppigt när det är dimma så här års. Katten är dock en pest fortfarande så det får nog bli en koppelpromenad i snö :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 891
· Visningar
51 278
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 705
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka