Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute i det fuktiga, varma eländet som ska föreställa vinter och planterat fyra buskar, skulle planterat fler men fukten och värmen fick mig att krokna så jag gick in, ska diska och laga mig en stor gryta istället. Fortfarande inte ätit idag så jag tar nog en macka efter disken. :idea:
 
Maken åkte till skogen för att hugga ved. Hade tänkt motionera hästar men ungarna va inte sugna på det så jag får ta det senare, i mörker :p Blir nog på ridbanan med alla. Dom ska bara jobba lite lätt så det funkar bra.
Ska försöka städa lite istället, älskar att städa, inte. Men älskar att ha det städat 😅
 
Maken åkte till skogen för att hugga ved. Hade tänkt motionera hästar men ungarna va inte sugna på det så jag får ta det senare, i mörker :p Blir nog på ridbanan med alla. Dom ska bara jobba lite lätt så det funkar bra.
Ska försöka städa lite istället, älskar att städa, inte. Men älskar att ha det städat 😅
Hugger han dem direkt i skogen? Med yxa?
 
Kom hem för en liten stund sen efter att ha gått en liten bit på pilgrimsled. Funderade på om man skulle gå hela (43 km) nästa år, men vad är rimligt att gå per dag? Någon som gått pilgrimsled och bokat boende? Det löjliga är att jag bor några mil därifrån men vill ha känslan :o
 
Hugger han dem direkt i skogen? Med yxa?

Haha nej, kanske var lite fel sätt att skriva det på. Han sågar ner träd, med motorsåg, och delar dom till lagom längd för att ha på timmerkärra. Sen kör vi hem dom och sågar dom i 50 cm längder innan vi klyver med vedklyv och slänger in i vedskjulet:)

Vi brukar säga, på ren värmländska, ”jä ska åke te skogen å hogge ve”. Och då menas ovanstående😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
76 77 78
Svar
1 546
· Visningar
43 568
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
931
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 052
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
257
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp