Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jävla väder! :rage:

Kollade prognosen och den sa soluppgång 08:29, den ljög, det är fortfarande en äckligt våt filt och halvdager ute. Soluppgången lyser med sin frånvaro. :mad:

Hästarna är ute, det sista jag ser är shettisen som lägger sig och rullar, inte i värsta leran men ändå. :meh:

Pratat allvar med Myran men jag vet inte om hon lyssnade. Jag får gå och titta till henne om en stund och se vad hon gör.
Jag hade en magisk soluppgång med rosa och orangea moln när jag åkte hem efter att ha släppt ut hästarna. Nu är det lika jämngrått igen

Igår byggde jag ihop min dator :banana: Det gick bra, men herregud vad jag inte hade klarat det utan hjälp från killen jag träffar. Alltså, ska jag läsa instruktioner så tar det ungefär två sekunder innan min hjärna snurrat ihop allt och tagit paus... Nu fick han istället berätta vad som skulle göras och så gjorde jag allting, men hjälp vad trött i huvudet jag blev av det...

Nu försöker jag peppa mig själv till att rensa avlopp, gå långpromenad med hundarna och sedan installera allt på datorn också. I veckan som kommer så kan jag äntligen sitta och fixa med bilder igen! Igår tittade jag på favoritfotografers bilder innan jag gav mig ut, tog med kameran till en hage där hundarna kunde vara lösa och hade tillräckligt med inspiration för att få några (troligen) bra bilder trots tråkigt väder. Ska bli SÅ kul att kunna titta på dem ordentligt lite senare :D

Morgonpasset fixat och ska nu strax äta frukost/lunch. Har lagt två korvar i ugnen och lite pommes. När jag tog ut plåten som låg längst ner under ugnen var det massor av musbajs på den. Fick tvätta den och la över ett bakplåtspapper. Brukar annars inte använda bakplåtspapper men kändes ofräscht utan.
Jinns har ofta suttit framför ugnen nu de senaste dagarna så de har väl levt rövare under ugnen under tiden :(
Får ta och skaffa fler musfällor. Fattar inte varför de inte hamnar fler i fällorna. Snickersen kanske har blivit dålig?

Frukost avklarad! Ska snart göra oss klara och åka och gå spårprov med hunden. Lite nervös faktiskt 😅
8F4AE1BA-4006-4F71-BDF4-FCEEA2F7632A.webp

Det heter hippokondriker. ;)

Min bästa story är hon som tog in sin häst och den var svettig och och inte riktigt sig själv och hennes kommentar var
-och jag som köpt ny sadel :cry:

Det visade sig att den inte var döende. Barn hade åkt pulka på andra sidan av en kulle och hästarna hade hört ljudet men inte sett nåt. Därav upphetsningen.
Haha, det låter som mig. Varit in till kliniken med min häst flera gånger när han varit frisk.. Dyr hobby.. 😅

Var väldigt tät dimma imorse men jag hittade till jobbet :D. Då jobbhelgen avklarad 😊. Hade ett bra pass igår och bestämde mig för att inte oroa upp mig till ångest över dagens pass och det var ju bra för det var faktiskt riktigt lugnt planerat:). Morgonseg än och en blir ju inte precis piggare i detta eviga gråa väder men det blir ju ändå inte roligare än man gör det 😉.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 890
· Visningar
51 232
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 705
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka