Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg ett väldigt suspekt mail när ja kollade min mail. Mig veterligen har jag inte ens något yahoo konto. 🤔

Känns väldigt suspekt. Misstänker någon form av skräppost.
Visa bifogad fil 61130
Googlade lite och hittade " Viewing from web-based email - Emails from us include a Yahoo icon
gen_ybng_02.png
next to the subject or sender. If you don’t see it, then the email isn’t from Yahoo. "

Ser inte Y-ikonen så då hamna mailer i skräpposten.

Jag lade precis in två vedklabbar till i kaminen, bara för att det är så mysigt.

Jag har suttit och slösurfat på fjällstugor, men det är lite dåligt utbud för närvarande så jag ska nog övergå till en bok istället. Dessutom är jag förföljd av en jätteäcklig bild som är reklam för dålig andedräkt (eller snarare mot). Vilken sida jag än surfar in på så möts jag - sedan flera veckor tillbaka - av bilden av äckliga halsavlagringar :wtf:. Det har drivit ner mitt slösurfade till ett minimum faktiskt, så äckligt är det. Det är ett mycket gott skäl till att läsa en bok istället.

Det låter som helt rätt idé!

Jag har den senaste tiden i min sudokuapp (mitt favorittidsfördriv just nu, samtidigt som jag tittar på lättsmälta TV-serier) fått upp någon reklam för en fotfil eller något. Så totalt jävla genomvidrigt äcklig - och påminner om den lika vidriga andedräktsreklamen, som jag också har sett dyka upp lite överallt. HUR kan det var säljande???

Jag har överbliven blockchoklad, överbliven mandelmassa och överbliven nougat. Man skulle kunna vara ordentlig och göra typ Mozartkulor. Men man BEHÖVER inte göra något med ingredienserna - om man är lite lat. Det går så bra att bara skära/bryta bitar som man äter i olika kombinationer..... :angel::D

Det låter som helt rätt idé!

Jag har den senaste tiden i min sudokuapp (mitt favorittidsfördriv just nu, samtidigt som jag tittar på lättsmälta TV-serier) fått upp någon reklam för en fotfil eller något. Så totalt jävla genomvidrigt äcklig - och påminner om den lika vidriga andedräktsreklamen, som jag också har sett dyka upp lite överallt. HUR kan det var säljande???

Håller med - helt obegripligt, Fotfilen har jag tack och lov missat, trots att mina fötter är i större behov av korrigering än min andedräkt. Andedräktsreklamen så sjukt VIDRIG. En gång fick jag upp den när jag letade efter ett recept på risotto. :arghh:

Legat på knä under skrivbordet och känt efter om det fanns en liten skruv. Hittade den just när jag gett upp!!! Nu har jag lagt den där katten inte kan ha ner den igen. Trots hennes tappra försök att ha ner allting (igen).

Naturligtvis hittar jag inte skruvmejseln eller själva lampan för det skulle göra allt för enkelt. :meh:

Grått, grått,grått väder (vad ovanligt. Eller inte 🤪) så kände mest för att stanna på ridbanan i dag, dressyr var ju ett bra tag sen. Pållan hade mer energi framåt idag så jag fick arbeta flitigt med förhållningar och formen, så det blev ett lite svettigt men bra pass 🙂. Avslutade med en härlig känsla 😍😃.
Efter några härliga timmar med stall i lugn och ro var det riktigt gott med tacos och cider 😋. Sen även skönt med soffhäng och gotta; godaste chipsen (västkustchips med gräddfil och lök) och limebollar samt clementin- och saffransbollar, julgodis 😄.

Risgrynsgröten var ok men hade för liten skål så kunde inte lägga till vatten, det blev rätt klumpigt men ätbart iallafall. Kanelen smakade inte som den ”ska”.

Jag är en hästhypokondriker..
Det heter hippokondriker. ;)

Min bästa story är hon som tog in sin häst och den var svettig och och inte riktigt sig själv och hennes kommentar var
-och jag som köpt ny sadel :cry:

Det visade sig att den inte var döende. Barn hade åkt pulka på andra sidan av en kulle och hästarna hade hört ljudet men inte sett nåt. Därav upphetsningen.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 158
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat