Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dumma Ica Maxi hade inte allt jag ville ha :mad: Hittade en del iaf och har sen satt upp en ljusslinga och en julstjärna i varsitt fönster :)

Därefter tagit ett bad med ett badsalt med doft av strawberry daiquiri. Jag badar nästan aldrig eftersom jag tycker att det är ganska tråkigt men jag försöker ibland :D
Nu ska jag äta något och sen parkera mig i soffan.

Försöker plugga men det går inge vidare när telefonen ringer hela tiden. Blir lite ledsen att min fina storebror har det så tungt, mycket är hans eget fel visserligen men det är ledsamt. Nu swishade jag över pengar till bussen så han kan ta sig till sjukhuset för att undersöka sin tå som är dålig pga dåligt skött diabetes. Det var inte han som ringde utan mamma, som han efter mycket om och med lyckades få fram att han behövde busspengar, soc krävde att han skulle betala först och sen få tillbaka pengarna men är det tomt på kontot så är det svårt. Men mamma har inte swish och förstår sig inte på internetbanken och han behövde pengarna till på tisdag så andra lösningar var svåra.

Han hade varit på sjukhuset i veckan för sin tå men hade varit så tungandad så de hade skickat honom till akuten och han blev kvar över natten men fick aldrig någon hjälp för sin tå eftersom han var där för andningen. :meh: Sen vet jag att han antagligen inte stod på sig så som jag hade gjort utan bara gjorde som de sa. Ibland är det jäkligt tungt att han bor så långt bort, samtidigt så hade jag nog tagit på mig ett alldeles för stort ansvar om han hade bott närmare så det är verkligen en balansgång. Nu verkar det åtminstone som försäkringskassan har tagit beslut om att han får "sjukpension" och då blir det åtminstone en kontinuerlig inkomst.

Varde ljus!

Avkomman hjälpte mig att byta två högt sittande lampor ute. Så nu har jag belysning när jag ska ner till pannrummet under det andra huset och slipper gå med ficklampa.

Med avkomman anlände också en flaska Remy Martin från svåger som tack för lingonen jag plockade åt dem. Jag hade nämnt ett vin för under hundralappen men fick detta istället. Så nu njuter jag cognac. :d

Fick telefon att det skulle jagas ikväll så jag åkte till hästarna, mockade, fixade varsin stor hink med hackad lusern, betfiber och lite morötter och hällde på en massa vatten på lusernen så den inte skulle damma. Tog in hästarna som glatt mumsade i sig och begav mig sedan ner till hagen igen med hönätet, halkade fram till foderbordet och slet för att få loss tillräckligt för att fylla näten och halkade sedan upp för backen till stallet.

Väl uppe hade jag kväljningar och nös några gånger, inte så mysig kombo. Hängde upp näten till de stora och la in en tuss till shettisen innan jag åkte hem. Nu har jag druckit en julmust och hämtar andan lite innan jag ger hundarna mat och fixar något åt mig själv. Jag har inte ätit på hela dan så det förklarar nog illamåendet. 🤢

Jag och katten myser i soffan :love:

IMG_20201205_172918.webp

Har löst ett korsord och ett sudoku på en korsordssida där jag är medlem men inte varit inne på en massa år. Har tappat lusten för korsord och sudoku.
Tog bort min profilbild där också.
Har fortfarande inte ätit frukost. Bara frukt och godis. Tror jag ska värma risgrynsgröten jag köpte från Coop.se. Inte ätit risgrynsgröt på typ 20 år nästan, tror jag. Hoppas den är god.

Jag lade precis in två vedklabbar till i kaminen, bara för att det är så mysigt.

Jag har suttit och slösurfat på fjällstugor, men det är lite dåligt utbud för närvarande så jag ska nog övergå till en bok istället. Dessutom är jag förföljd av en jätteäcklig bild som är reklam för dålig andedräkt (eller snarare mot). Vilken sida jag än surfar in på så möts jag - sedan flera veckor tillbaka - av bilden av äckliga halsavlagringar :wtf:. Det har drivit ner mitt slösurfade till ett minimum faktiskt, så äckligt är det. Det är ett mycket gott skäl till att läsa en bok istället.

Jag lade precis in två vedklabbar till i kaminen, bara för att det är så mysigt.

Jag har suttit och slösurfat på fjällstugor, men det är lite dåligt utbud för närvarande så jag ska nog övergå till en bok istället. Dessutom är jag förföljd av en jätteäcklig bild som är reklam för dålig andedräkt (eller snarare mot). Vilken sida jag än surfar in på så möts jag - sedan flera veckor tillbaka - av bilden av äckliga halsavlagringar :wtf:. Det har drivit ner mitt slösurfade till ett minimum faktiskt, så äckligt är det. Det är ett mycket gott skäl till att läsa en bok istället.

Jag med!

Den är så vidrig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 260
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka