Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Släppt ut hästarna som sovit inne inatt, de fick slippa täckena då vädret den kommande tiden ser ut att vara mest uppehåll och plusgrader. Usch, allt är en blöt, våt filt ute och inte ser det ut att bli någon bättring, hundarna är dränkta mer eller mindre varje gång de kommer in.

Druckit en Zeunerts julmust på morgonen och pillar Myran på magen och tycker bebisarna ska komma snart. Funderar på att lasta bilen med skräp och åka och slänga det + köpa mer julmust. :d

Sitter på en parkering på väg hem från jobb. Orkade inte längre. Så snart jag satte mig i bilen brast allt och tårarna började rinna. Har lega nära hela dagen, så var väl väntat. Har ca 2h bilresa framför mig... Att det snöade rejält så jag tappade all koll och blev åksjuk gjorde inte saken bättre.
Nu har jag en kompis som skickar bilder på sms, så börjar kännas lite bättre.

Nu har jag varit hemma i ca en timme.
Jag hade tidigare på kvällen frågat en kille jag brukar träffa, som bor i krokarna, om jag ev kunde komma förbi en sväng på vägen hem, då jag haft skitvecka. Han hade lite att stå i så kunde inte säga en exakt tid när han skulle vara hemma.
När det kändes lättare och jag hade åkt några kilometer ringde han upp och frågade hur det går och hur långt jag kommit. Så sov över där inatt och fick närheten jag behövde. :heart

Idag ska jag plocka lite hemma och se om jag kan få upp en julstjärna och ev. byta till julgardiner.

Har inte blivit något plock med julsaker här inte. Istället har jag beställt lite julklappar som jag skulle gjort tidigare i veckan.

Sen beställde jag lite kläder som kom i veckan. Byxorna passade inte helt hundra så har iallfall bestämt mig för att skicka dom på retur. Nu ska jag bestämma om jag ska beställa hem och prova annan storlek eller ge upp dom och skicka efter en annan modell och se om det passar mig bättre. (eller båda alternativen). Börjar med retur och pausa fakturan.

Jag har ett rum jag måste städa.
Men det är så satans tråååååkigt.
Resultat? Jag har framgångsrikt undvikit alla former av nöjen eller sysselsättningar i en hel vecka, eftersom jag borde städa den där skiten innan jag gör något annat. Givetvis har jag inte heller städat rummet utan snarare stökat ner resten av hemmet.
Men nu ska jag göra ett allvarligt menat försök att få det överstökat!!

Var i mataffärn å handlade, hade åkt direkt från stallet efter att varit värdinna, var helt mör i kroppen. Då när jag går där bland hyllorna så hör jag en tjej komma bakom mig pratandes högt i sin telefon. Hon beklagade sig att hon inte hann med allt och att hon hade stallet, det var 4 hästar hon skulle ha hand om och hennes mamma kunde inte hjälpa.
Jag tänkte i mitt stilla sinne "bara 4, det var ju inte så farligt jag har haft hand om 16" förvisso med hjälp av en annan person, men ändå då ska vi förutom det vanliga in/utsläpp/mocka/fodra/spåna där det behövs, hjälpa barnen som inte kan göra i ordning sina hästar själva göra det, hjälpa till och se till att de kommer ner till lektionerna i tid osv.
Tänkte för mig själv att det hade nästan varit lite lyxigt att bara ha 4 hästar att ta hand om i ett privatstall. Var rätt trött när jag hörde den här tjejen också, av det lilla jag uppfattade hade jag lätt kunnat byta bort min arbetsvecka plus värdinnedagen. 😅

Nu äntligen är det helg för min del.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 249
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka