Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud... jag är kanske lite bortom salongs. Vi har ätit stekt älgrostas med klyftpotatis samt rönnbärsgelé och i mitt fall rödvinssås. Till det drack jag min Chateau Bouscassé från 2009 som legat i vingarderoben ett bra tag. Herregud vilket vin. Bråkigt först men sedan med lite luft och mat till helt sabla gudomligt, jag är i sjunde himlen.

Särbon drack någon italienare men smakade mitt vin till maten och medgav att det faktiskt inte var helt fel. Det är stående ovationer för att vara honom när det gäller franskt vin :D

Nu håller jag på att dricka upp det sista av glöggen och sedan är det nog bäst jag går och lägger mig :rofl:

Edit: Givetvis fick kisse älgputs :heart

Grattis på födelsedagen @Asko Hoppas du och Alice firar ordentligt!

ba64511a6a4f348a-happy-birthday-cat-gif-14-gif-images-download.gif
Alice jamade på mig att skynda med maten när jag kom hem, och låg sedan i mitt knä två gånger under kvällen.
Värsta partyt.

Som varje dag hittills :angel::D
Tack :love:

Kollar Virgin River med sambon som kommer ihåg imponerande mycket från förra säsongen. Jag försökte berätta ikapp och han säger saker som ”Just ja, hon med lilla café-vagnen” eller ”Jaja, han som jobbar i baren!” Ändå rätt smyginvesterad i mina chick-flicks! :D

Herregud... jag är kanske lite bortom salongs. Vi har ätit stekt älgrostas med klyftpotatis samt rönnbärsgelé och i mitt fall rödvinssås. Till det drack jag min Chateau Bouscassé från 2009 som legat i vingarderoben ett bra tag. Herregud vilket vin. Bråkigt först men sedan med lite luft och mat till helt sabla gudomligt, jag är i sjunde himlen.

Särbon drack någon italienare men smakade mitt vin till maten och medgav att det faktiskt inte var helt fel. Det är stående ovationer för att vara honom när det gäller franskt vin :D

Nu håller jag på att dricka upp det sista av glöggen och sedan är det nog bäst jag går och lägger mig :rofl:

Trevligt du! Rostas är ju bästa biten!
Grannen kom förbi med en dyr bordeaux som han behövde assistans med att förtära. Ställde upp för grannsämjan :angel: Nu är jag också lätt salongs och har gått in på conjacsglöggen så att eeeee.
Måste till systemet imorn för att hitta ngt bra, kanske lagringsbart. Tips?

Sitter på en parkering på väg hem från jobb. Orkade inte längre. Så snart jag satte mig i bilen brast allt och tårarna började rinna. Har lega nära hela dagen, så var väl väntat. Har ca 2h bilresa framför mig... Att det snöade rejält så jag tappade all koll och blev åksjuk gjorde inte saken bättre.
Nu har jag en kompis som skickar bilder på sms, så börjar kännas lite bättre.

Trevligt du! Rostas är ju bästa biten!
Grannen kom förbi med en dyr bordeaux som han behövde assistans med att förtära. Ställde upp för grannsämjan :angel: Nu är jag också lätt salongs och har gått in på conjacsglöggen så att eeeee.
Måste till systemet imorn för att hitta ngt bra, kanske lagringsbart. Tips?

Den jag drack, Chateau Bouscassé. Den ska lagras, den är alltid tuff som ung. Den påminner mycket om bordeaux när den väl mognat men är väl inte riktigt lika elegant (men ceder, läder och svartvinbär finns i smakerna). Den är dock spännande tycker jag och ypperlig till vilt med lite kraftigare smak. Jag är väldigt förtjust i viner från Madiran överlag, de kräver lite av maten. De är verkligen inte pratviner utan de måste ha mat för att komma till sin rätt.

Den jag drack, Chateau Bouscassé. Den ska lagras, den är alltid tuff som ung. Den påminner mycket om bordeaux när den väl mognat men är väl inte riktigt lika elegant (men ceder, läder och svartvinbär finns i smakerna). Den är dock spännande tycker jag och ypperlig till vilt med lite kraftigare smak. Jag är väldigt förtjust i viner från Madiran överlag, de kräver lite av maten. De är verkligen inte pratviner utan de måste ha mat för att komma till sin rätt.

Topp ska se vad systembolaget runt hörnet har, annars har ju systemet vid NK alltid det mesta. Jag gillar också det mer mustiga, pang är fan riktigt najs ibland liksom. Det behöver inte alltid vara elegant. Tog med rätt mycket älgkött från bushen, så har fyllt frysen.

Nu funderar jag på vad jag ska titta på. Är det värt att sätta igång en film eller ska jag kolla på någon serie? :confused:

Imorgon ska jag vara ledig och siktar på att sova till 8-tiden. Därefter stallet innan jag ska köpa lucialinne till dottern och lite annat smått och gott. Såklart titta på Vinterstudion också :D

Det saknar jag faktiskt som singel, att laga god mat tillsammans och dricka goda viner. Det är inte riktigt samma sak att laga mat själv med tre par hungriga ögon som följer minsta rörelse i förhoppningen att jag ska tappa allt på golvet. O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 662
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka