Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen började ju uselt men vad mysig den blev till slut. :)
Har öppnat adventskalender min kompis gjort av mig och det var så himla mysigt att jag vet inte vad. Lyssnat ikapp poddar. Dricker pepparkakete, och katten kom just och satte sig och tittade på mig och blinkade massor med hur mycket kärlek som helst i ögonen innan hon sa "mrow", strök sig mot mitt ben, och lade sig tillrätta på sitt favoritställe brevid. :love:

Placeringsråd avklarat :) Dessutom har jag fått besked om att min chansning på förfrågan om samsittning för nytt tvättarpar har gått hem :banana: (Jag förstår att det kan låta obegripligt men i korthet handlar det om att åklagare bestämmer om deras intagen får lov att samsitta med någon annan intagen. I det här fallet behövde jag ett nytt samsittarpar för att sköta tvättstugan och då krävs det dessutom att de intagna ifråga är ansvarsfulla och vet hur en tvättmaskin funkar.)

Tvättfrågan var en för mig hittills okänd aspekt! Jag trodde ju omedelbart att det handlade om två intagna som var misstänkta för penningtvätt, men det är nog tyvärr ingen garanti för att de kan hantera en tvättmaskin. :laugh:

Tvättfrågan var en för mig hittills okänd aspekt! Jag trodde ju omedelbart att det handlade om två intagna som var misstänkta för penningtvätt, men det är nog tyvärr ingen garanti för att de kan hantera en tvättmaskin. :laugh:

Haha nej, det är ju förstås sant :D
Det är faktiskt väldigt viktigt för oss att just tvättstugan fungerar. Med ca 140 intagna så går det åt MYCKET tvätt :) (Optimalt är att vi hela tiden har åtminstone ett reservtvättarpar om någon går loss, flyttar eller blir av med restriktionerna.)

Kollar på Hairy bikers och de är i Sverige. Där säger de att "förutom bär och svamp, som alla får plocka, så är detta* skyddat endast till samer" (*typ harsyra). Visste inte att det fanns annat än renskötsel som var exklusivt för samer?

Kollar på Hairy bikers och de är i Sverige. Där säger de att "förutom bär och svamp, som alla får plocka, så är detta* skyddat endast till samer" (*typ harsyra). Visste inte att det fanns annat än renskötsel som var exklusivt för samer?

Samer har ju sk. särrättigheter enligt lag. Dock tror jag inte att växten harsyra har ngt med dessa att göra, den får du nog plocka oavsett.

Jag har avrundat veckan med några timmar i stallet. Det enda stället jag kan känna något slags inre lugn och liksom bara ”livet kan vara rätt gött ändå”-känsla nuförtiden. Fastän det går lite hejsanhoppsan ibland i vissa moment i ridningen. :D Så tacksam för att det fortfarande går att hålla igång i rådande läge (vi är alltid bara ett ytterst fåtal personer på plats i hela stallet/ridhuset och behöver inte gå nära varandra - bara hästarna :love:).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
53 937
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka