Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det inte lockar att rida "ordentligt" pga det ihållande och kalla regnet och för att slippa dränka" utrustning och behöva täcka av. Ja då kan man istället rida i en kvart på ridbanan som aktiv vilodag då och hoppas på bättre väder i helgen. Var ju samtidigt ridsugen ju 😁. Skritt och lite galopp, så himla underbart härligt att känna gångarterna och bara följa med i pållans rörelser utan sadel och i grimma och grimskaft 😍.
Sen var det så himla mysigt att komma in från ruskvädret och tända en brasa och juleljusen 😍. Efter lite fredagsmys (hämtmat till middag) med älskling blev det glögg till badet 😄😍.

Nu har jag krypit ner I sängen och kissan i sin kattbädd nedanför 😍. Jobbdags imorn igen om jag fortfarande känner mig frisk. Blev plötsligt "sjuk" när jag fick höra om covid, innan dess mådde jag bra, vadå psykiskt...Hursomhelst. Arbetade I normal takt och hann därför inte med det sista då samordnaren la på ett besök extra på morgonen, var rätt skönt att lugnt säga att mitt arbetspass är slut och att det inte är mitt problem 😎.

Grattis @Asko på din dag.
Jag gick runt i mataffären med paraply en regnig dag i höstas, tyckte folk tittade lite konstig på mig, men inte förrän det blev svårt att lägga varor i korgen (för jag hade båda händerna upptagna) kom jag på att jag fortfarande höll paraplyet över huvudet :rofl: Kunde dock inte skylla på obekvämt möte, vara bara helt vanligt macbeth-disträ...:angel:

Kl.
Har nyss sett dagens avsnitt av adventskalendern, blev glatt överraskad av att se min kompis i den (mamman med barnet som kan bli vad hon vill när hon blir stor). Hon har varit med i en hel del grejer nu på sistone (bl a Drottningarna som jag vet att den del bukefalister sett), så himla kul att hennes karriär börjat ta fart! :bow::banana:

dubbel kl.
Grattis @Asko 🎂
Tack hör ni! Den här dagen slutade verkligen bra! 😍

Grattis på födelsedagen @Asko Hoppas du och Alice firar ordentligt!

ba64511a6a4f348a-happy-birthday-cat-gif-14-gif-images-download.gif

Åh, så typiskt att det blev distans när du valt en campus-utbildning. Hur långt har du kommit i din utbildning?

Det låter bra att du kan ta en paus i studierna ett tag om det inte känns bra. Utbildningen kommer garanterat finnas kvar om ett år eller två också :) Kommer du jobba på en covid-avdelning? Oavsett vart i vården du kommer jobba är din insats uppskattad 🙏🏼

Jag känner lite så här (till distansstudier, fast kanske mer pappas tjej): :banghead: :banghead: :banghead:
Pappas tjej fattar inte att jag går i skolan utan tror att jag är ledig nu. Så det lär bli en del konflikter kring det... :meh: distansstudier är INTE = ledig —> hopp och lek. Distansstudier är ett ännu större ansvar och ofta mycket mer tidskrävande än närundervisning.

Men det finns de som har det värre än vad jag har det. Mina tankar går till de som nu kommer tvingas sitta instängda dygnet runt med föräldrar som brukar våld i hemmet :heart :(
Jag går termin 3 av 6 nu. Kommer få läsa delar av termin 3 igen när jag börjar plugga igen.

Jag kommer jobba dels i hemsjukvården och delvis på ett särskilt boende. Får också vara med och smittspåra på boendena.

Ja det gäller att hitta en bra disciplin som funkar hemma! Trist att du kommer få konflikter på grund av att du pluggar 😖😫

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
53 937
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka