Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samer har ju sk. särrättigheter enligt lag. Dock tror jag inte att växten harsyra har ngt med dessa att göra, den får du nog plocka oavsett.

Det har du sakert ratt i. Da jag inte visste vad det ar fragade jag Google, och Wikipedia sa att det vaxer:
Dess utbredning i Norden sträcker sig till södra och mellersta Finland, södra och mellersta Sverige, hela Norge, Danmark, Färöarna samt ett litet område på östra Island.[4] :p

Jag har varit igang sedan 6 i morse. Nu ar klockan 4 pa eftermiddagen och jag har precis druckit up en Irish coffee (Yes, it's Irish. I had Jameson's) Jag har slappnat av och njuter av att det ar helg nu. Det blir Sockeye Salmon som ar fangad vild och nagot sorts gratang med turnips, lok och svamp. Och vin. Det blir mycket vin. 🍷I kvall oppnar jag nog en flaska Pino Noar fran Freja's winery. Eller kanske en fran Napa Valley. Oh the choices 😳

Hoppsan! nu är det översvämning här! Poster på FB om att folk måste skynda sig ut och flytta bilarna från parkeringarna vid kanalen NU. Jag måste nog ta nattpromenaden åt det hållet. 😳

Glom inte telefonen och att ta bilder.:)

Folk har inte flyttat bilarna...
129667744_2858567017695908_6463899778501818198_o.jpg

129230763_366928301068788_2412091247731051833_n.jpg

Pretty ... om det inte hade varit for oversvamningen. :cautious: Da jag bott pa manga stallen som oversvammar allt fran ett par ganger om aret, till med jamna mellanrum forvanas jag inte. Jag bara ifragasatter intelligensen hos de som insag vad som hande och inte trodde deras bilar var i fara. 🙄
Ingen borde förvånas här heller. De har flyttat bilarna från den övre vägen (bild två, de brukar stå över natten längsmed hela gatan) men den nedre brukar inte vara riktigt så illa och det bor många äldre där, så jag anar att många redan lagt sig när det började stiga på allvar.
Jag troooor att det slutat regna även inåt nu i alla fall, så förhoppningsvis stiger inte nivån mer nu.

Ingen borde förvånas här heller. De har flyttat bilarna från den övre vägen (bild två, de brukar stå över natten längsmed hela gatan) men den nedre brukar inte vara riktigt så illa och det bor många äldre där, så jag anar att många redan lagt sig när det började stiga på allvar.
Jag troooor att det slutat regna även inåt nu i alla fall, så förhoppningsvis stiger inte nivån mer nu.

How come I'm not surprised? Det ar sa typiskt ... det spelar ingen roll var i varlden man ar, vilken kultur det handlar om ... men att forneka det "obvious" (uppenbara?) ar alltid en "option".

Nu har jag druckit tillrackligt med vin for att vara tvungen att verkligen lasa varje ord jag "typar" ... inte bara lasa, men forsta. 😳

har du börjat belasta? Varit hos arbetsterapin?

Ja jag har börjat stegmarkera och sedan öka på belastningen i gipset. Instruktionerna var att göra det så länge det inte gjorde ont.
Tror att det blir sjukgymnast på vårdcentralen här hemma sen. Enda gången jag var i kontakt med en arbetsterapeut var när vi diskuterade om jag skulle ha rullstol eller inte. Vad gör en arbetsterapeut i mitt fall?

Som ni hör är jag inte så haj på olika fraktur-termer :D

Har laddat ner lite artiklar jag ska använda till en inlämningsuppgift som jag tänkte skriva den här helgen men nu fick jag lite skrivkramp, så ska nog titta på TV en stund. Har nästan kommit fram till vad jag ska fokusera på men hjärnan har just nu ungefär 500 idéer samtidigt.

Vaknade med Hoist the Colours från Pirates of the Caribbean fast i huvudet.
Letade efter katten, hon hade inte ens ätit upp maten i går. Helt borta. Kom inte ens när jag började skramla med mat. Fattade noll och gick runt och letade och hann precis bli orolig när jag hörde världens smäll från glasdörren som går till vardagsrummet.
Stackarn hade varit instängd i vardagsrummet hela natten :o

Hon har i alla fall prioriteringar: Först mat som hon åt på 0.01 sekunder, sen stryka sig mot matte, sen toa, sen vatten :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
53 688
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat