Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra året bestämde jag mig för att göra en välgörenhetsjulfest i december 2020. Det blev ju ingenting på grund av pandemin, men oj vad roligt det hade varit! :love: Så nu sitter jag tänker lite på hur det skulle vara att göra en nästa år. Jag tänker att gästerna betalar sitt kuvertpris och typ 150 kr till som man sedan samlar ihop och skänker till utvald organisation. Så får man lite välgörenhet gjort, och samtidigt har en ursäkt att dra ihop alla ens vänner och familjer och bekanta. OCH SÅ KAN MAN FÅ VARA JULEFIN! Dröm! :love:

Titta vad min kollega tog med sig från sin lunch! 😍
20201204_134227.webp

För både min födelsedag och det lilla bråket vi hade imorse :laugh: typiskt att jag just ätit lunch, men jag kan ju inte säga nej till detta! :d:D

Allt kändes så jäkla tungt imorse. Har ändå varit ganska positiv med min skada men jag hittade ingenting, kunde inte bära nåt och var tvungen att be min partner om precis ALLT (vilket inte låter så jobbigt men jag är fan trött på min egen röst som enbart säger ”skulle du kunna...” hela tiden). Var deppig och sur och jättehungrig fast vi hade ingen mat hemma som jag ville äta. Tjuvöppnade luckor i chokladkalendern mm.

Sen brummade min telefon till och min mens-app meddelade att ”pms is coming up”. Jahaaa!!!:idea:
Att det ska komma som en överraskning för mig varenda månad.

Måste bara älska sotarna här.

Hade koll av eldstäderna i huset. Han kollade och gav tips om var jag skulel hitta reservdelar till kökspannan. Uppe på taket fixade han häxfällans låsning samt påpekade att en tegelpanna var spräckt och la dit en ny. Plus att han skruvade i en glödlampa till en utebelysning som jag inte klarar nu när jag både är yr och har ett pajat revben.
Vilka människor det finns! :love:

Allt kändes så jäkla tungt imorse. Har ändå varit ganska positiv med min skada men jag hittade ingenting, kunde inte bära nåt och var tvungen att be min partner om precis ALLT (vilket inte låter så jobbigt men jag är fan trött på min egen röst som enbart säger ”skulle du kunna...” hela tiden). Var deppig och sur och jättehungrig fast vi hade ingen mat hemma som jag ville äta. Tjuvöppnade luckor i chokladkalendern mm.

Sen brummade min telefon till och min mens-app meddelade att ”pms is coming up”. Jahaaa!!!:idea:
Att det ska komma som en överraskning för mig varenda månad.
Vad är det för app? Blir nyfiken på vad du använder, jag har ingen som säger till om sånt. Men din kanske kostar?

Den heter Clue period tracker. Den är jättebra. När en kommer ihåg att fylla i den :D Men det går att göra i efterhand också.

Hatar att ha mens, så onödigt när jag inte vill ha barn.
Tack för tipset! Jag hade P tracker, men det är intressant att prova på ny app!

Fick precis kallelse till ortopeden. 29 december! :( Trodde att jag skulle få bli av med gipset strax efter lucia...
Då är det tolv veckor sedan jag skadade mig och åtta sedan jag opererades.

Obs! Fattar att sjukvården är väldigt belastad just nu och kommer såklart snällt vänta på mitt ”slutdatum”. Ska bara vara lite besviken först. Trodde målet var i sikte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
54 217
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka