Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Placeringsråd avklarat :) Dessutom har jag fått besked om att min chansning på förfrågan om samsittning för nytt tvättarpar har gått hem :banana: (Jag förstår att det kan låta obegripligt men i korthet handlar det om att åklagare bestämmer om deras intagen får lov att samsitta med någon annan intagen. I det här fallet behövde jag ett nytt samsittarpar för att sköta tvättstugan och då krävs det dessutom att de intagna ifråga är ansvarsfulla och vet hur en tvättmaskin funkar.)

Vilken pissig början på arbetsdagen, typ bråkade med en kollega via sms (Jag bad om hjälp men han tycker visst att man ska bara be om hjälp om man verkligen behöver det) :banghead:
Och jag vill antagligen ha hjälp i eftermiddag .... som han redan igår kväll protesterade mot 🙄 Har fan lust att kalla mig in sjuk i eftermiddag :meh:
Happy birthday to me .... :banghead: Jag vill inte sura ihop idag! :arghh:

Jag har "ingenting" att göra på jobbet. Jobbar hemifrån och har bara jobbat två veckor. Jag vet att det kommer finnas mer att göra om någon vecka, men det går helt emot min personlighet att inte uträtta något. Det känns som att jag "fuskar" bort tid. :laugh:

Lider med dig! :(
Jag hade distansstudier i våras mellan mars och sommarlovet. Sen har jag haft lektioner i skolan från augusti tills nu. Jag går ett extra år i ettan för att läsa de kurserna jag inte läste förra året, annars hade jag haft distansstudier halvtid sen i augusti.

Är fortfarande med i klasschatten från min förra klass och det är många som mår otroligt dåligt nu när det blir distans på heltid. Det är ju verkligen inte samma sak :(

På ett sätt känns det skönt att få distansstudier eftersom jag slipper pendla (1,5-2h enkel väg). Men samtidigt vet jag hur det är och det blir ofta inte bra i längden.

Är så jäkla trött på corona nu :wtf: och snart har det gått ett år med skiten. Vart försvann tiden egentligen? Det känns som att jag ruttnar bort av att inte få göra vad jag vill när jag vill (respekterar givetvis rekommendationerna även om det känns skit...) :down: Nu hade jag väl inte ett jättesocialt liv innan corona heller. Men jag saknar friheten som var innan corona...

Usch ja, väldigt många i min klass som mår dåligt nu, inklusive jag själv..
Men jag har bestämt mig för att ta en paus under våren och jobba istället.
Jobbar ju inom vården så jag har ett jobb att gå till och får träffa folk.
Känns även bra att "göra nytta" inom vården nu när läget är som det är.

Förstår att det blir skönt att slippa pendlingen till skolan! Gör något roligt med den tiden istället!
Jag valde en campusutbildning för att jag visste att jag skulle må bra av att få åka iväg till skolan, men nu när det blev distansutbildning istället så tappar jag alla min bra rutiner. :crazy:

Så jag ser fram emot att få jobba lite, kommer gå in redan nu över jul och nyår.

Är vaken. Har duschat och sitter nu och funderar på hur lite jag har gemensamt med karriärkåta mäklare. Hade en sån på tråden och kände typ närkontakt från yttre rymden.
Nu ska jag käka julig frukost (risgrynsgröt och julvört) och glo ikapp julkalendern. Blir nog inget måleri idag. Vill inte åka på nackspärr igen, känner att det ligger och lurar lite

Vilken pissig början på arbetsdagen, typ bråkade med en kollega via sms (Jag bad om hjälp men han tycker visst att man ska bara be om hjälp om man verkligen behöver det) :banghead:
Och jag vill antagligen ha hjälp i eftermiddag .... som han redan igår kväll protesterade mot 🙄 Har fan lust att kalla mig in sjuk i eftermiddag :meh:
Happy birthday to me .... :banghead: Jag vill inte sura ihop idag! :arghh:

Bråkar du med kollegor på daglig basis? 😅
Kommer fan inte ihåg när jag bråkade med ngn i vuxen ålder, tror faktiskt inte det har hänt så det känns som en ny värld öppnade sig nu haha.

Edit: Fyller du är idag? Grattis! 🥂

Bråkar du med kollegor på daglig basis? 😅
Kommer fan inte ihåg när jag bråkade med ngn i vuxen ålder, tror faktiskt inte det har hänt så det känns som en ny värld öppnade sig nu haha.

Edit: Fyller du är idag? Grattis! 🥂
Nej, det brukar jag inte :rofl: Och det var mera passivt aggressiva sms :p för i motsats till vad man kan tro så är jag lite konflikträdd. Men jag vill inte heller låta någon trampa över mig så jag står på mig om det behövs :up: Det är dessutom lite speciellt nu pga covid-19 och missnöjdhet.
Det är iallafall en aning vuxnare än grundskolan 🤪

Men ja, jag fyller 29 år idag! Tack! :love:

Grattis på din dag @Asko!

ZoCoCakes-order-cake-online-custom-designer-55-web.jpg

Tagit sovmorgon och sänghäng tills nu.
Dags att göra sig iordning innan det är dags för jobbfärd efter lunch.

Ska försöka komma iväg lite tidigare än beräknad åktid då jag inte vet hur vägarna ser ut högre upp i landet, med tanke på snön som fallit här hemma.

Fy så jobbigt :heart Kan du inte få någon annan medicin? Det finns ju faktiskt flera att välja på numera :)
Jag har redan bytt typ tre-fyra gånger bara i år, hopplöst fall 😅
Problemet är att många astmamediciner innehåller laktos och jag är superallergisk mot mjölk och laktos. Min läkare råkade dessutom skriva ut just en sådan medicin till mig (i våras, jag tål den jag har nu), var rätt läskigt där ett tag när jag flera gånger fick rejäla astmakänningar men medicinen inte hjälpte, kändes nästan som den gjorde det värre istället. Lusläste bipacksedeln och jo, det var medicinen som var boven :cautious:
Men jag får höra av mig igen för det verkar stadigt fortsätta bli sämre (tänkte först att det kanske bara var en tillfällig svacka p g a stress och annat).

Usch ja, väldigt många i min klass som mår dåligt nu, inklusive jag själv..
Men jag har bestämt mig för att ta en paus under våren och jobba istället.
Jobbar ju inom vården så jag har ett jobb att gå till och får träffa folk.
Känns även bra att "göra nytta" inom vården nu när läget är som det är.

Förstår att det blir skönt att slippa pendlingen till skolan! Gör något roligt med den tiden istället!
Jag valde en campusutbildning för att jag visste att jag skulle må bra av att få åka iväg till skolan, men nu när det blev distansutbildning istället så tappar jag alla min bra rutiner. :crazy:

Så jag ser fram emot att få jobba lite, kommer gå in redan nu över jul och nyår.
Åh, så typiskt att det blev distans när du valt en campus-utbildning. Hur långt har du kommit i din utbildning?

Det låter bra att du kan ta en paus i studierna ett tag om det inte känns bra. Utbildningen kommer garanterat finnas kvar om ett år eller två också :) Kommer du jobba på en covid-avdelning? Oavsett vart i vården du kommer jobba är din insats uppskattad 🙏🏼

Jag känner lite så här (till distansstudier, fast kanske mer pappas tjej): :banghead: :banghead: :banghead:
Pappas tjej fattar inte att jag går i skolan utan tror att jag är ledig nu. Så det lär bli en del konflikter kring det... :meh: distansstudier är INTE = ledig —> hopp och lek. Distansstudier är ett ännu större ansvar och ofta mycket mer tidskrävande än närundervisning.

Men det finns de som har det värre än vad jag har det. Mina tankar går till de som nu kommer tvingas sitta instängda dygnet runt med föräldrar som brukar våld i hemmet :heart :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
53 889
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka