Vad gör vi? Del CXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bläää jävla deprimerande skitväder. Enligt SMHI ska de vara uppehåll nu. Jo jag ser det, totalt värdelösa är de 🙃. Men men, då smakar soppan till lunch som bäst å andra sidan 👍.

Dricker kaffe och funderar på hur jag ska lösa dagens hämtningar. Ett barn slutar 13.10 (snart 7 år) och ett barn slutar 14:30 (16 år) vilket gör att jag får åka två gånger. Hade det inte varit corona så hade vi kunnat fönstershoppat i stan, men det är inte möjligt nu. Samtidigt är det "bara" 2 mil tur och retur mellan skolornas placering och vårt hem så det lutar åt hemfärd under tiden. 16 åringens A-traktor ville inte starta i morse, så det blev att skjutsa då jag ändå är hemma. Vi har ingen kollektivtrafik här ute som går till skolans fabriker så när den inte funkar blir det skört :crazy:

Suck. Det blev strul med beställning av moderkortet till min dator (fanns hos leverantör men extremt oklart när det kunde komma, troligen skulle det dröja veckor...) Så, för att få en dator ändå så har jag nu ruinerat mig lite och valde ett dyrare men som finns i butik. Det ska hämtas ikväll. Imorgon ska vi börja bygga ihop dator, äntligen! Herregud som jag väntat på det här. Hoppas nu bara att alla delar jag köpt är bra så att allt fungerar så jättebra som jag hoppas på. Vågar knappt räkna på vad datorn kostat mig totalt... :cautious: (Inga jättesummor för att vara en dator egentligen, men datorer är dyrt)

December är här och den har den enorma tröttheten med sig. 😴 Jag avskyr verkligen mörkret. Jag skulle på fullaste allvar kunna gå och lägga mig 19.30 varje kväll. Solen går alltså upp 07.50 och ner 14.45 här. I praktiken är det inte speciellt högt den går, man får alltså vara glad om man råkar se den över huvud taget.

Men jag har i alla fall lärt mig att det är såhär det är, istället för att tro att jag är sjuk. 🤷

Fungerar ljusterapi förresten? Kanske vore något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
54 273
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: Roheryn
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka