Väntar på min telefontid till VC... ska försöka dra igång en utredning om Borderline/EIPS. Varje litet symptom stämmer in på hur jag känner och mår och hur jag känt och mått i så många år jag öht kan minnas. I morse när jag körde till jobbet ville jag inte leva längre. Hade någon gett mig ett vapen i det ögonblicket jag gick ut genom dörren hade jag avslutat allt. Det var många år sedan jag kände det så intensivt. Är så trött på att vara trött och arg hela tiden. Är så trött på att vara misslyckad och inte kunna ha ett normalt känslospel i vardagen utan att alla känslor ska bli extrema utan anledning och pendla från ett extremt läge till ett annat på ett ögonblick. Att gå från glad och sprallig till rosenrasande på en halv sekund för att man tappar en sked. Är så trött på allt och tycker så synd om min fina sambo som såklart får stå ut med mitt fruktansvärda humör även om jag gör mitt yttersta för att inte ta ut det på honom.
Jag har precis gått en anhörigutbildning för personer med EIPS, jätteintressant. Jag hoppas du får hjälp. Nått jag lärde mig på utbildningen och inte hade nån aning om är att det går att bli av med EIPS, jag trodde det var en kronisk diagnos. Önskar dig lycka till och håller tummarna för snabb och bra respons från vården.