Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känslan när man kan rensa i räkningshögen a la "Lyxfällan", är suverän. ÄNTLIGEN har arbetsgivaren fått tummen ur ändan och fattat att jag är "helt friskskriven" så jag har fått retroaktiv halv lön sen maj... Och äntligen är jag i kapp igen och kan få äta normal mat i veckorna. Nu ska jag dra ut o köpa kaffe :)
 
Tryckte igång en time capsule på Spotify och snacka om blandad musik som spelats senaste timmarna nu. Allt från Bon Jovi, The sounds, Joddla med Siv, Kenneth and the knutters, All-4-one, Aqua, Thomas Ledin, The Pinks, Hanson, Pink osv osv osv. Många minnen och känslor som dykt upp, riktigt roligt. Ja jag var tonåring på 90-talet :D Och shit vilka dåliga produktioner som gjorts 😂
 
:angel: När man har en tanke om att göra gulaschsoppa men inte har rena krossade tomater hemma utan får ta med basilika. Eh men det blir nog bra i slutändan, så mycket gulasch blir det kanske inte men någon slags köttsoppa blir det nog i slutändan, den ska få puttra på till kvällen så det blir nog bra.
 
:angel: När man har en tanke om att göra gulaschsoppa men inte har rena krossade tomater hemma utan får ta med basilika. Eh men det blir nog bra i slutändan, så mycket gulasch blir det kanske inte men någon slags köttsoppa blir det nog i slutändan, den ska få puttra på till kvällen så det blir nog bra.

Jag älskar den tomatkrossen med basilika, den blir super till köttfärssås i crockpoten. Gah... nu måste jag nog ta fram ett paket köttfärs ur frysen...
 
Jag skulle också vilja ha en:love: Satt i en typ 8 h mellanlandning i Singapore en gång. Men något bibliotek är det inte riktigt att tala om hemma hos oss, vi får knappt plats med en fotpall😅:D
Åh perfekt att ha på flygplatser ju! Man åldras ju sällan så fort som när man sitter i en flygplansstol under långflygningar 😂

Jag håller alla tummar för att vi kan bredda dörrarna såpass mycket till biblioteket att jag kan gömma undan den där, i så fall kan jag dessutom göra om det sista sovrummet till gym. Inte för att jag skulle träna så värst mycket hemma ändå men det ger i alla fall intryck av att man är hälsosam 🙄
 
Gick kasst hos läkaren, får ingen hjälp att klara mig. Grät hela vägen i bilen och åkte direkt till Arken och köpte deras största hamsterbur för att trösta mig. De hade inga djur där så ska till en annan djuraffär imorgon och köpa tillbehör och en guldhamster.
Hamster hjälper mer än psyk iaf.
 
Jag har tuggat på något hela dagen typ. Har fått i mig en ask vindruvor, 3 satsumas, macka med majonäs tomat och citronpeppar, några godisbitar och 4 stora morötter med hummusdipp.
Är sjukt mätt :D

Har förövrigt aldrig ätit morotsstavar och doppat i hummus men jag lär göra det igen :d
 
Har skrivit klart i princip hela tentan. Har kommit upp i korrekt antal ord så nu ska det bara renskrivas och korrigeras lite, samt att hänvisningarna och fotnoterna ska fixas.
Känner mig även lite duktig för jag har även hunnit laga lunch, plocka undan disk och så har jag betalat räkningarna 💪🏾
 
Sonja blir piggare och piggare för varje timme, och äter nu riktigt bra själv. Wilmer däremot petar i maten, så honom måste jag stödmata :( Han ser pigg och glad ut och äter snällt sin stödmatningsmat, men jag skulle önska mig att han åt hö och grönsaker istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 006
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 104
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 595
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp